پلیس لندن اعلام کرد: «حدود ساعت ۱۸:۳۰ یکشنبه ۹ اکتبر، گروهی به سفارت ایران نزدیک شدند. دو مرد به بالکن بالای درب ورودی رفتند، پرچم را برداشتند و یک پرچم جایگزین نصب کردند. این درحالیست که دیگران تلاش می کردند به جلوی ساختمان آسیب بزنند.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امور خارجه گفت: اشد مجازات در انتظار عامل حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران و هر طرفی است که در این اقدام جنایتکارانه نقش داشته است.
رئیس جمهور آذربایجان در دیدار با وزیر خارجه ایران ابراز امیدواری کرد که مجرمان اقدام علیه سفارت آذربایجان در تهران به مجازات مناسب محکوم شوند.
دادستانی دانمارک اتهامات علیه فردی را که سال گذشته با سلاح سرد به سفارت تهران در کپنهاگ حمله کرده بود، اعلام کرد.
ماجرای حمله به سفارت عربستان و تنش‌زدایی میان دو کشور بعد از هفت سال، در درون خود یک درس مهم را به ما می‌آموزد که آن‌هم عبارتست از: «ارتباط عمیق مسائل داخل کشور به سیاست خارجی.» طی دو هفته گذشته از یک سو سفر رافائل گروسی به تهران در روز‌های ۱۲ و ۱۳ اسفند و از سوی دیگر، اعلام رسمی تنش‌زدایی میان ایران و عربستان در ۱۹ اسفند، به وضوح اثبات کرد که چگونه وضعیت داخل کشور به سیاست خارجی پیوند خورده است
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران بررسی دقیق حمله به سفارت را در دستورکار خود قرار داده است و اقدامات قضائی و اطلاعاتی صورت گرفته است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران بررسی دقیق حمله به سفارت را در دستورکار خود قرار داده است و اقدامات قضائی و اطلاعاتی صورت گرفته است.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان مدعی شد طرف ایرانی قصد ندارد گام‌های مشخص در ارتباط با حمله مسلحانه اخیر به سفارت باکو در تهران بردارد.
نخستین و شاید خبرسازترین رخداد هفته جاری ماجرای حمله مسلحانه به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران بود اما بعد از این رخداد، اقدامات تنش‌زای باکو علیه تهران موجب شد که حتی بیشتر از خود حادثه حمله به سفارت، گام‌های ضدایرانی باکو در کانون توجهات رسانه‌ها و افکار عمومی ایرانی قرار بگیرد
موضوع حمله به سفارت آذربایجان در تهران که به دلیل شخصی صورت گرفت، باز برای الله‌شکور پاشازاده بهانه ایجاد کرد تا علیه ایران سخنانی بی ربط با موضوع بر زبان بیاورد. او گفته که «ایران برادر ما نیست. من بسیار متأسفم که کشور همسایه ما گام‌های خصمانه‌ای علیه کشور ما برمی‌دارد. امروز ۴۰ میلیون آذربایجانی که برادران ما هستند در ایران هستند و زندانی در دست رژیم فارس ایران»!
جمهوری آذربایجان به بهانه حمله اخیر یک فرد به سفارت این کشور در تهران، برای اتباع خود که قصد سفر به ایران را دارند، هشدار مسافرتی صادر کرد.
این وزارتخانه در اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به حمله اخیر در سفارت باکو در تهران، مدعی شد به دلیل «وضعیت ناپایدار» در جمهوری اسلامی ایران و «حمله تروریستی» علیه ماموریت دیپلماتیک جمهوری آذربایجان، به شهروندان توصیه می‌شود جز در صورت لزوم از سفر به ایران بپرهیزند. باکو افزود: به کسانی که سفر می‌کنند توصیه می‌شود احتیاط بیشتری را به کار ببندند.
هزینه تنش با جامعه جهانی تنها محدود به فشار‌های اقتصادی و تحریم نخواهد بود. حادثه اخیر نشان داد که در میانه فشار‌های بین‌المللی علیه ایران، چگونه یک رخداد عادی می‌تواند به مساله‌ای جدی برای کشور تبدیل شود. تنها نکته قابل درک این است که از تنش‌زایی هیچ چیزی حاصل کشور نخواهد شد؛ جز هزینه و فشار! شاید همین حالا هم برای تنش‌زدایی با جامعه جهانی دیر شده باشد
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: حمله به سفارت جمهوری آذربایجان به هیچ وجه امنیتی، تروریستی یا سیاسی نیست.
سفیر جمهوری آذربایجان در ایران از وزیر امور خارجه کشورمان برای عیادت از مجروحان حمله به سفارت این کشور قدردانی کرد.
عیادت امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان از یکی از مجروحین حادثه سفارت جمهوری آذربایجان پس از انجام عمل جراحی با حضور سفیر جمهوری آذربایجان در جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.
تبریز- استاندار آذربایجان شرقی در محکومیت حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران بیانیه ای صادر کرد و اعلام داشت: عمق تاریخی روابط دو کشور مسلمان و برادر ایران و آذربایجان مثال زدنی است.
در پی حمله یک فرد مسلح به سفارت باکو در تهران، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان سفیر ایران در این کشور را احضار کرد.
آیخان حاجی‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان در گفت‌وگویی با تی آر تی اعلام کرد که دولت باکو درصدد است تا در آینده‌ای نزدیک سفارت خود در ایران را تخلیه کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن حمله مسلحانه به سفارت پاکستان در کابل، گفت: نتیجه تداوم حملات تروریستی، بی ثبات سازی افغانستان است.
حسین آخانی استاد دانشگاه نوشت: خانم ابتکار شما دو عذر خواهی بزرگ به تاریخ ایران بدهکارید.
سفیر ایران در دانمارک گفت: هنوز پلیس گزارش نهایی حمله و جزییات مربوط به فرد حمله‌کننده اخیر به سفارت را به ما نداده است اما او فارسی صحبت می‌کرد.
سفیر ایران در دانمارک گفت: هنوز پلیس گزارش نهایی حمله و جزییات مربوط به فرد حمله‌کننده اخیر به سفارت را به ما نداده است اما او فارسی صحبت می‌کرد.
شب گذشته گروهی از عناصر ضد انقلاب با حمله به سفارت ایران در لندن خسارت‌هایی را به ساختمان آن وارد کردند.
نادی‌پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک گفت: فرد مهاجم پس از ورود به محوطه سفارت، در حالی‌که سلاح سرد در دست داشت ضمن تهدید، اقدام به ایجاد رعب و وحشت و وارد آوردن خسارات به خودرو‌های مستقر در پارکینک سفارت کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ