رئیس پژوهشکده دفاع مقدس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با بیان اینکه معاندین می‌خواهند عملیات‌های دفاع مقدس را تضعیف کنند، گفت: تمامی عملیات‌ها بر پایه دانش روز آن دوران صورت گرفت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس سازمان حشد شعبی عراق در سالروز تاسیس این جریان مردمی در عراق، سخنرانی کرد.
سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بر سر مزار شهید محمد صادق صدر و شهید محمدباقر صدر در نجف حضور یافت. در تصاویر منتشر شده سردار قاآنی ضمن ادای احترام به شهید صدر بر سر مزار دو فرزند شهیدش مصطفی و مؤمل نیز حضور یافت. خبرگزاری نون عراق نوشت: اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در یک سفر غیرمنتظره وارد عراق شده که دومین سفر در نوع خود در سال جاری است. در حالی که یک منبع عراقی تایید کرد که این مقام ایرانی با مقامات و رهبران سیاسی گفتگو خواهد کرد. به گفته یک منبع سیاسی عراقی به العربی الجدید، قاآنی اواخر شب پنجشنبه وارد استان نجف در جنوب عراق شد و با رهبران حشد الشعبی ابوفدک المحمداوی و ابوزینب اللامی دیدار کرد و همچنین مقبره ابومهدی المهندس را زیارت کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نوشت: ارائه ابتکار میانجیگری ⁧عراق⁩ بین ⁧ایران⁩ و ⁧عربستان⁩ ناشی از نگاه راهبردی سردار سلیمانی بود.
سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه در دیدار وزیر دفاع عراق گفت: سپاه آمادگی دارد علاوه بر کمک‌های مستشاری در سایر زمینه‌ها از جمله در حوزه آموزش در سطوح پایین تا سطوح بالای نیرو‌های مسلح عراق نقش موثر ایفا کند.
وزیر خارجه با اشاره به اقدامات حقوقی جامع ایران در خصوص پرونده پیگیری ترور شهید سردار سلیمانی، خواستار نهایی شدن اقدامات طرف عراقی در خصوص این پرونده شد.
رئیس عراقی کمیته مشترک تحقیقات قضائی عراق با بیان اینکه "ما به‌عنوان مسلمان باید اهمیت فوق‌العاده‌ای به محکومیت این حادثه و جنایت دهیم"، خاطرنشان کرد: حتی سازمان‌های بین‌المللی و اشخاص غیرمسلمان نیز این جنایت را به‌دلیل نقض حقوق بشر و حاکمیت کشور عراق محکوم کرده‌اند.
شوش- فرمانده تیپ تکاور حضرت مهدی (عج) نیروی زمینی سپاه گفت: بیش از ۷۰ درصد خاک سوریه سقوط کرد و در دست داعش افتاد که با رشادت‌های حاج قاسم و یارانش اول عراق و بعد سوریه نجات یافتند.
رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی در وزارت امور خارجه گفت: اسامی آن‌ها به دادسرا ارائه شده است، در واقع تعداد کسانی که در اجرای این جنایت مباشر بودند و یا مساعدت کردند زیاد هستند و اسامی تعداد زیادی از آن‌ها در اختیار مقامات قضایی ایران قرار گرفته است. این افراد اتباع حدود سه الی چهار کشور هستند.
رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی در وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه این پرونده، پرونده مهمی است و متهمان زیادی دارد که در حوزه اجرای این ترور دخیل بوده‌اند، تصریح کرد: اسامی آنها به دادسرا ارائه شده است، در واقع تعداد کسانی که در اجرای این جنایت مباشر بودند و یا مساعدت کردند زیاد هستند
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه ادامه داد: دشمن با موج سواری بر احساسات و عواطف مردم بویژه در حوزه های جنسیتی، قومی، مذهبی و به خصوص حجاب با یک تبلیغات هماهنگ تصمیم داشت این موج را به یک سونامی رسانه ای تبدیل کند.
شهروندان عراقی، کارکنان سفارت آمریکا در بغداد را در حالی که قصد داشتند در مراسمی فرهنگی به مناسبت بزرگداشت یاد و مقام سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس شرکت کنند، از این مراسم اخراج کردند.
منابع آگاه در گفتگو با المیادین، ادعای روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز را در خصوص تهدید سردار قاآنی مبنی بر حمله زمینی به خاک عراق تکذیب کردند.
شبکه المیادین به نقل از برخی منابع ایرانی ادعای مطرح‌شده در روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز درباره ایران را رد کرد.
مهدی الصمیدعی مفتی اهل سنت عراق روز جمعه در بغداد با سردار اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.
منابع عراقی به سفر سردار قاآنی به بغداد و دیدارش با مقامات و شخصیت های سیاسی عراقی اشاره کردند.
منابع عراقی به سفر سردار قاآنی به بغداد و دیدار با مقامات و شخصیت های سیاسی عراقی اشاره کردند.
یک نماینده مجلس عراق از فراکسیون «الصادقون» خواستار بازگشایی پرونده ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس و شهید حاج ابو مهدی المهندس معاون پیشین سازمان الحشد الشعبی عراق شد و برخی افسران دولت پیشبرد امور این کشور را به دست داشتن در این پرونده متهم کرد.
رئیس قوه قضائیه طی نامه‌ای به همتای عراقی خود خواستار تسریع در محاکمه عاملان ترور سردار سلیمانی شد.
هافبک عراقی تراکتور در ده دقیقه حضورش مقابل پرسپولیس نمایش خوبی داشت و با اعتماد به نفس بالا ظاهر شد.
سردار محمد پاکپور با بیان اینکه دقت موشک‌ها و پهپاد‌های سپاه بالاست، گفت: در چند منطقه حدود ۴۰ هدف را با بیش از ۷۰ موشک و ده‌ها پهپاد انتحاری مورد هدف قرار دادیم که با دقت ۹۹ درصدی همراه بود؛ این سنگین‌ترین اقدام عملیات موشکی و پهپادی سپاه بود که نتیجه بسیار خوبی را به همراه داشت.
سردار نیلفروشان گفت: در عملیات موشکی اربیل تمام اسناد و مدارک ارتباطی و اطلاعاتی ما نشان می‌دهد، مرکز راهبردی صهیونیستی‌ها که در آن مبادرت به جاسوسی و هدایت ضدانقلاب و جمع آوری اطلاعات از نوار مرزی غربی کشور می‌کرد را مورد اصابت قرار دادیم.
یک نماینده پارلمان عراق به اقدام رئیس جمهور ایران در بالا بردن تصویر شهید سردار قاسم سلیمانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد واکنش نشان داد.
سلامی عنوان کرد: از مقامات عراقی درخواست داریم در ایام اربعین، امکان ورود اتباع غیر ایرانی را برای زیارت فراهم کنند، زیرا در مرز شلمچه ازدحام به وجود آمده است. اگر همکاری طرف عراقی را در این زمینه داشته باشیم این مشکل ازدحام اتباع خارجی در مرز شلمچه نیز حل خواهد شد.
شهادت سردار سلیمانی و المهندس از سوی آمریکا صرفاً نقض حاکمیت عراق نبود بلکه عراقی ها آن ۲ تن و نیز کمیته های بسیج مردمی (حشد شعبی) را ناجیان خود از ظلم داعش می دانستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ