«مقایسه و تفکیک روزنامه جوان از اساس اشتباه و غلط است. . روزنامه جوان مساله حجاب را به خودی و غیر خودی تبدیل می‌کند، اما باید توجه داشت که ملاک و معیار قضاوت باید اصل اسلام انقلاب باشد؛ لذا باید به سلایق و علایق متفاوت احترام گذاشت.»
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
محمود کریمی مداح اهل بین در سخنرانی خود خاطره‌ای از شهید حاج قاسم سلیمانی درباره حضور خانم‌های بد حجاب در هیئت مطرح کرد. در قسمتی از این روایت، شهید سلیمانی می‌گوید: «مگر دختران بدحجاب خانه شما می‌آیند که می‌خواهید به آنها اعتراض کنید؟» منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
محمدجواد نظافت، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان می‌گوید الان خیلی از این بدحجاب‌ها، مادران باحجابی دارند که به دخترشان حق می‌دهند بدحجاب باشند. بهانه برخی این است که زیبایی دختر دیده شود و برایش خواستگار بیاید! همین مادر را اگر چادر از سرش بردارید، سکته می‌کند! چرا؟ چون عادت کرده است و حجاب انتخاب او نیست. ما باید حجاب را تبدیل کنیم به انتخاب؛ دختران جوان ما باید برسند به این انتخاب.
مشکلات اقتصادی در بخشی از بدحجابی‌ها مؤثر است و در واقع نارضایتی در دیگر حوزه‌ها خود را در قالب لجبازی در این حوزه نشان می‌دهد که با کاهش مشکلات اقتصادی این لجباری‌ها هم کم خواهد شد.
خاتمی: از رنگ به رنگ شدن در دین خدا بپرهیزید. بعضی‌ها آفتاب سایه‌ای هستند. این‌طور نباشید و پای دین در هر شرایطی بایستید. بعضی بی‌حجاب‌ها فضایی بوجود می‌آورند تا باحجاب‌ها احساس خجالت کنند؛ در حالی که پایبندی به دین خجالت ندارد، افتخار دارد. شما پایبند به حجاب باشید. متدینین به دین‌تان افتخار کنید.
اخیراً در رابطه با مسأله حجاب، به اماکنی که قانون را رعایت نکنند اخطار پلمپ داده می‌شود. به درستی یا نادرستی آن کاری نداریم و اینکه اصولاً این اقدام عملی هست یا نه؟ یا روش درستی برای مراعات و اجرای آن به حساب می‌آید و اصولاً به مقابله با بدحجابی کمک می‌کند یا نتیجه عکس می‌دهد هم موضوع بحث نیست؛ اما همین قانون آیا بدون تبعیض در مورد همه مجتمع‌ها و اماکن، رعایت و با همه یکسان برخورد می‌شود؟ آیا هیچ تفاوتی نمی‌کند که آن مجتمع تجاری یا اداره یا سازمان یا مطب یا … متعلق به کیست؟
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قصه بی حجابی‌های اخیر را نباید دست کم گرفت، البته بدحجاب‌ها و شل حجاب‌ها را ضد انقلاب ندانید چراکه اردوگاه دل بعضی از آنان، اردوگاه دین است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در واکنش به رفتار امام جمعه رشت با انتشار ویدئویی از رهبر انقلاب نوشت: برای این دختران من و شما (به تعبیر حاج قاسم) باید روشن‌گر باشیم، پدرانه دعا کنیم و از سر محبت تذکر بدهیم، خصوصاً این اشخاصی که برای برنامه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت آمده‌اند.
کوثری گفت: چارچوب قانون مهم است. ما اگر تابع قانون باشیم خیلی از مسائل حل می‌شود، اما اگر برخی فراتر از قانون باشند باید قانون با آن‌ها برخورد کند. اگر افراد حجاب را رعایت نکنند آن وقت سنگ روی سنگ بند نمی‌شود؛ همه باید تابع قانون باشند.
دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی با استقبال از ابلاغ رئیس‌جمهور برای حل مشکلات بازداشت‌شدگان اعتراضات سال گذشته، گفت: این مسیر ادامه یابد تا شکاف‌ها تبدیل به اتصال ، ارتباط و حمایت شود.
فارغ از این‌که نوع عملکرد انقلابیون در هربخش با این دست از سیاست‌ها چه دستاوردی مخربی داشته، اکنون به‌نظر می‌رسد همین رویه به صورت اجتماعی در ارتباط با حجاب در پیش گرفته شده است، که در صورت عدم توجه به پی‌آمد‌های آن می‌تواند بی‌ثباتی ایران را به‌دنبال داشته باشد. عدم انعطاف در این‌باره و عدم تحقیق در باره علل ظهور و بروز چنین تغییراتی در کشور، حاکی از عدم انعطافی است که حال بعد از ۴۴ سال از انقلاب ۱۳۵۷ انتظار می‌رود مسئولان و نیرو‌های مذهبی در برابر آن هوشیارانه‌تر عمل کنند
کیهان نوشت: اولین گام ضروری و اجتناب‌ناپذیر پیشگیری جدی از کشف حجاب است. همان‌گونه که معتاد فریب‌خورده را به حال خود رها نمی‌کنند تا با اندرز و نصیحت از این بلای خانمانسوز دست بردارد بلکه ابتدا و در اولین گام مانع استفاده او از مواد مخدر می‌شوند و در گام بعدی، برای آگاهی او از عواقب خطرناک اعتیاد و ضرورت ترک آن تلاش می‌کنند.
رهبر انقلاب سال‌ها پیش در سخنرانی‌ای، خاطره‌ای درباره حمله به بدحجاب‌ها ایراد کردند: عده‌ای جوان در خیابان به بدحجاب‌ها حمله می‌کردند. امام گفتند بروید این‌ها که حمله کردند را بگیرید، بزنید و زندانی کنید. بنده هم موافق این کار‌ها نیستم، که باعث بشود بگویند این‌ها منطق ندارند و اهل حمله و جنجال‌اند.
ویدیویی قدیمی از خاطرات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از امام خمینی(ره) در جمع پاسداران که می‌گویند: روشنفکری حقیقی در آن آفرینش و نوآوری است. تقلید حرف دیگران که روشنفکری نیست. / جماران
سردار علایی گفت: حاج قاسم حتی بدحجاب‌ها را نیز خانواده خود و صاحبان کشور می‌دانست و تلاش می‌کرد تا با همه مردم ایران و سایر کشور‌ها مهربان باشداو فردی متواضع و با همه مردم مهربان بود، حاج قاسم سعی می‌کرد همه مردم را خودی بداند و آن‌ها را جدای از خود و آرمان‌های انقلاب نداند.
سردار علایی گفت: حاج قاسم حتی بدحجاب‌ها را نیز خانواده خود و صاحبان کشور می‌دانست و تلاش می‌کرد تا با همه مردم ایران و سایر کشور‌ها مهربان باشداو فردی متواضع و با همه مردم مهربان بود، حاج قاسم سعی می‌کرد همه مردم را خودی بداند و آن‌ها را جدای از خود و آرمان‌های انقلاب نداند.
مشهد ـ تولیت آستان قدس رضوی گفت: بدحجاب‌ها عمدتاً متدین هستند و تظاهر به دین‌داری در بسیاری از آن‌ها قابل مشاهده است و با منطق و استدلال باید آن‌ها را به حجاب دعوت کرد.
روزنامه جوان نوشت: آن خانمی‌ که در راهپیمایی ملی شرکت می‌کند و با رأی خود در انتخابات علاقه‌اش را به میهنش نشان می‌دهد، در واقع نشان می‌دهد که به هنجارها و ارزش‌های عمومی این جامعه علاقه‌منداست و حتی اگر در عمل با برخی از آن‌ها موافق نباشد، به دنبال برهم زدن آن‌ها و مبارزه با این هنجارها نیست.
دبیر ستاد امر به معروف: طبق آمار تعداد بدحجاب‌ها به بالای ۵۰ درصد رسیده / طرح جدید، برای تخلف دانستن کشف حجاب و تعیین جریمه قابلیت اجرا دارد / اگر مدیر بانکی از فرد بدحجابی حمایت کرد باید هم از حقوقش کم می‌شود هم بخشی از بودجه رفاهی آن مجموعه به بودجه آموزشی تبدیل شود
دبیر ستاد امر به معروف اعلام کرد: در طرح عفاف و حجاب ستاد، بدحجاب دیگر مجرم نیست بلکه متخلف است و به جای پرونده سازی و مجازات‌هایی که در قانون آمده است، شخص جریمه نقدی می‌شود.
شاخص کل و شاخص کل هموزن دیروز اُفت به ترتیب ۰.۶۷ درصدی و ۰.۳۵ درصدی را تجربه کردند و ارزش معاملات حوالی ۳ هزار میلیارد تومان در بورس باقی ماند. در گفتگو با مریم محبی کارشناس بازار سرمایه به بررسی بورس در روز‌های آینده پرداخته ایم. آیا با توجه به شرایط موجود بورس همچنان روند نزولی خواهد داشت؟
اگر بیانات مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه نبود و ایشان بر برخورد منطقی و اقناعی با موضوع بدحجابی تأکید نمی‌کردند، معلوم نبود سیل خروشانی که راه افتاده بود، به کجا می‌رسید. بدحجاب‌ها شانس آوردند! که سیل خشم طبیعت، آن‌ها را فعلا از تیررس دور کرد، اما تجربه می‌گوید قرار نیست این سیل‌ها تمام شود.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تاکید کرد: گشت ارشاد پلیس باید به گشت ارشاد مسئولان در بحث حجاب و عفاف تبدیل و برای مسئولانی که در حوزه حجاب و عفاف کم کاری کرده‌اند، راه‌اندازی شود.
نوروزی نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس گفت : این برخوردها، هیچ بدبینی نسبت به نظام ایجاد نمی‌کند. به طور مثال در عربستان، گشت ارشاد است، آیا مردم را نسبت به حاکمیتش بدبین کرده است؟ ما کشور اسلامی هستیم و باید به اسلام عمل کنیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ