مقامات آمریکایی در یک جلسه به نمایندگان کنگره اعلام کردند که مذاکرات توافق هسته‌ای با ایران متوقف شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه امریکا درباره برجام گفت: هم اکنون مذاکرات احیای برجام و هسته‌ای وجود ندارد / قطعا هرتوافقی با ایران باید اهداف امنیتی ما را حفظ کند و منافع ما را برآورده سازد.
رسانه‌های عبری اعلام کردند که دستگاه امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به این اعتقاد رسیده‌اند که دولت آمریکا در مساله توافق با ایران در موضوع هسته‌ای، تصمیمی اتخاذ کرده است.
رسانه‌های عبری اعلام کردند که دستگاه امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به این اعتقاد رسیده‌اند که دولت آمریکا در مساله توافق با ایران در موضوع هسته‌ای، تصمیمی اتخاذ کرده است.
اگر دولت بایدن با ایران به توافق هسته‌ای برسد، باید این توافق در کنگره نیز به رای گذاشته و تصویب شود. مانعی بزرگ که برخی از کارشناسان بر این باورند دولت بایدن تلاش می‌کند کمتر از روند مذاکرات هسته‌ای، اطلاعات در اختیار کنگره بگذارد تا مخالفان جدی توافق، جلوی آن را نگیرند.
وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی ضد ایرانی مدعی شد که ایران برای ورود به مذاکرات توافق هسته ای جدی نیست و توافق با ایران اولویت فعلی آمریکا نیست.
در حالی که بایدن در ویدئویی در جریان یک نشست انتخاباتی در پاییز این توافق را «مرده» خواند، مقامات دولت از اعلام مرگ آن خودداری کردند و فقط تا آنجا پیش رفتند که گفتند در حال حاضر تمرکز ما روی این توافق نیست. به گفته دولت بایدن، عدم همراهی تهران بر سر میز مذاکره در طول سال ۲۰۲۱، تلاش‌های ایران برای تامین پهپاد و سامانه‌های دیگر به ارتش روسیه و اعتراض‌های جاری در سراسر کشور، مذاکرات هسته‌ای را متوقف کرده است.
نماینده مردم مشهد در مجلس تصریح کرد: در کل در مورد مذاکرات برجام دو مسئله باقی مانده بود؛ در مورد مابقی با اروپایی ها و آمریکایی توافق شده است.
وزارت خارجه چین اعلام کرد که مذاکرات کنونی درخصوص پرونده هسته‌ای ایران به مرحله حساسی رسیده است. این وزارت تاکید کرد که تمام طرف‌های موجود در توافق هسته‌ای باید به گفتگو و مذاکره پایبند باشند.
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به مذاکرات رفع تحریم‌ها اشاره کرد و با بیان اظهاراتی مداخله‌جوایانه، افزود: «مذاکرات هسته‌ای با ایران در دستور کار قرار ندارد و ما بر چگونگی تعامل نظام ایران با مردمش متمرکز شده‌ایم.»
وزیر امور خارجه گفت: ایران با حسن‌نیت و بر مبنای برابری و احترام متقابل، به ادامه‌ مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای پایبند است.
وزیر امور خارجه گفت: ایران با حسن‌نیت و بر مبنای برابری و احترام متقابل، به ادامه‌ مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای پایبند است.
وزیر امور خارجه گفت: ایران حسن‌نیت و بر مبنای برابری و احترام متقابل، به ادامه‌ی مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای پایبند است.
وزیر امور خارجه عربستان سعودی با تکرار مداخلات در مذاکرات هسته‌ای ایران گفت، چنین توافقی باید مسائل امنیتی منطقه را در بر گیرد.
معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور به صراحت بیان کرد که در واقع مساله اصلی ما در این مذاکرات، پایبندی طرف مقابل به تعهدات است و اگر طرف مقابل بتواند در اجرای تعهدات خود قطعیت داشته باشد، راه برای دستیابی به توافق عادلانه باز است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اعلام کرد که مذاکرات مرتبط با توافق هسته‌ای ایران در حال حاضر در بن بست قرار دارد.
یک منبع صهیونیستی مدعی شده است که تل آویو هیچ توافق هسته‌ای با ایران را قبل از انتخابات میان دوره‌ای نوامبر آمریکا محتمل نمی بیند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد میزان همسویی در به نتیجه مذاکرات احیای توافق هسته ای ایران کمتر شده است.
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سخنانی در ادامه تحرکات خود برای کارشکنی در روند مذاکرات رفع تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که این رژیم برای تاثیر بر توافق هسته‌ای هرکار انجام می‌دهد.
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در توئیتی، درباره شایعات مطرح شده درباره ارتباط مذاکرات هسته ای با ایران و مذاکرات ترسیم دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی، شفاف سازی کرد.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی اعلام کرد که طرفین به پایان مذاکرات رسیده اند؛ یا شکست یا توافق. اولیانوف با بیان اینکه در آینده هیچ مذاکره طولانی مدتی وجود نخواهد داشت، تصریح کرد که ایران ممکن است اصلاحاتی را برای متن نهایی به غرب پیشنهاد کند.
یک دیپلمات ایرانی مطلع از روند مذاکرات گفت: ایران باید بررسی کند که آیا این پیشنهاد‌ها تضمین کننده خواسته‌های ایران در حوزه‌های مختلف از جمله ادعا‌های سیاسی مرتبط با مسائل پادمانی، تحریم و تضمین برای پایداری توافق هست و آیا می‌تواند در این موضوعات اطمینان آور باشد یا خیر.
ادعای وزارت امورخارجه آمریکا درخصوص این که ایران موضوعات فرا برجامی را مطرح می‌کند، درحالی مطرح می شود که وزارت امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه از موضع اتحادیه اروپا در تعیین تکلیف برای طرف های مذاکرات وین در پذیرش متن پیشنهادی یا قبول شکست مذاکرات به شدت انتقاد کرد.
نماینده دائم چین در سازمان‌های بین‌المللی تأکید کرد: منشاء اصلی بحران کنونی در پرونده هسته‌ای ایران، آمریکاست و برای دست‌یابی به توافق زودهنگام، واشنگتن باید تصمیمات سیاسی فوری بگیرد.
بلومبرگ امروز جمعه در گزارشی عنوان کرد که هیئت‌های آمریکایی و ایران حاضر در وین، درباره موضوع پرداخت غرامت خروج از توافق هسته‌ای به توافق رسیده اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ