خرمالو سرشار از کاروتن یا همان پیش ساز ویتامین A و همچنین لیکوپن است. این دو آنتی‌اکسیدان قوی باعث خنثی شدن رادیکال‌های آزاد آسیب رسان شده و شما را در برابر بیماری‌های مختلف ایمن می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مصرف میوه‌های پرپتاسیم از قبیل کیوی، پرتقال، موز، طالبی، گرمک، زردآلو، خربزه، شلیل، انار و خرمالو به کنترل فشار خون کمک می‌کند.
شهردار تهران گفت: اساس کار ما این است که محله کن باقی بماند و تبدیل به منطقه برج سازی نشود.
یک دمنوش مناسب برای دفع سنگ کلیه استفاده از دانه خرمالوست. برای این کار ابتدا باید دانه‌های خرمالو رو بو دهید و سپس در آسیاب پودر کنید. حالا یک قاشق چایخوری از این پودر را با ۱ لیوان آب ترکیب کرده و روی حرارت کتری دم کنید. بعد از ۱۰ دقیقه این دمنوش را میل کنید. بعد از ۳ روز سنگ کلیه شما دفع می‌شود.
تبریز- فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: با عزت نفس و امانتداری مأموران انتظامی پاسگاه خرمالو شهرستان هریس یک کیلوگرم طلا و مبلغ ۱۱ میلیارد و۸۳۰ میلیون ریال چک به صاحبش بازگردانده شد.
کیک خرمالو یکی از انواع کیک‌های میوه‌ای است که خرمالو از ترکیبات اصلی این کیک به شمار می‌رود و به همین دلیل طعم و عطر بسیار دلچسبی دارد.
دسر خرمالو نوعی دسر میوه‌ای است که خرمالو از ترکیبات اصلی آن به شمار می‌رود و دسری بسیار خوشمزه و زیبا برای پذیرایی در شب یلداست.
خرمالو برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا: بسیاری از مشکلات التهابی، عفونت، سرماخوردگی و آنفولانزا را می‌توان با مصرف منظم خرمالو پیشگیری کرد. به خاطر این است که میوه خرمالو شامل مقدار غنی ویتامین ث است که بدن را برای مبارزه با این عفونت‌ها مصون می‌کند.
متخصصین و کارشناسان تغذیه، بر ضرورت مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها دارای آنتی‌اکسیدان شامل مرکبات و میوه‌های با رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز، موز، خرمالو، انار، کیوی و انواع فلفل‌های سبز و نارنجی، تاکید دارند.
چیز کیک خرمالو یکی از انواع چیز کیک‌های میوه‌ای است که میوه خرمالو از ترکیبات اصلی آن است و به همین دلیل طعم و مزه بسیار دلچسبی دارد.
رشت- مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان از پیش بینی برداشت ۲۵۸۵ تُن خرمالو از باغات استان خبر داد و گفت: گیلان دارای ۲۸۰ هکتار باغ خرمالو است.
خرمالو سرشار از مواد مغذی و مواد معدنی است. خرمالو همچنین منبع خوبی از فیبر، فسفر، کلسیم، ویتامین C و ویتامین A است

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ