یک مقام آمریکایی گفت که ایالات متحده به سرعت در حال کار برای ارائه قطعنامه است، اما جزئیاتی در مورد زمان رسمی شدن آن ارائه نکرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مجلس ملی فرانسه قرار است امروز درباره گنجاندن ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو در فهرست سازمان‌های تروریستی این کشور رأی‌گیری کند.
بحرینی با بیان اینکه «استفاده ابزاری از حقوق بشر غیرقابل قبول است و آرمان مشترک حقوق بشر را به خطر می‌اندازد» هشدار داد: این رویکرد نه کمکی به حفظ و ارتقای حقوق بشر می‌کند و نه با واقعیت‌های میدانی و تاریخ و پیشینه فرهنگ و تمدن ایرانی سازگاری دارد.
اتحادیه اروپا مدعی شد که دولت بلاروس آزادی بیان و حقوق بشر را در این کشور نقض می کند.
رئیس گروه PUIC مجلس از ارائه قطعنامه‌هایی با موضوع مقابله با نفرت‌پراکنی اعلام حمایت کرد و خواستار اتخاذ مواضع مشترک میان کشورهای آسیایی و مسلمان برای تصویب قطعنامه شد.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی می‌گوید قطعنامه ضدایرانی پارسال شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشتباهی غیرمسئولانه بود که جبران آن به این سادگی نیست.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت بزرگ آرا قطعنامه‌ای را در محکومیت حمله روسیه به اوکراین تصویب کرده است.این قطعنامه خواستار خروج نیروهای روسیه از اوکراین و پایان درگیری‌ها می‌شود. ۱۴۱ کشور به این قطعنامه رای مثبت، ۳۲ کشور رای ممتنع و هفت کشور - از جمله روسیه - رای منفی دادند.
کمیته بین‌المللی المپیک در بیانیه‌ای به انتقاد از قطعنامه پارلمان اروپا مبنی بر ادامه محرومیت ورزشکاران روس و بلاروسی در المپیک پرداخت و این موضوع را مغایر با منشور المپیک دانست.
پارلمان اروپا در قالب یک قطعنامه جدید علیه روسیه، برای ارسال دوباره سلاح به اوکراین بسترسازی کرد.
«لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، برخی ادعا‌های تکذیب‌شده در خصوص استفاده روسیه از پهپاد‌های ایرانی در جنگ اوکراین را تکرار کرده و آن را نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت دانست. وی که در نشست شورای امنیت صحبت می‌کرد، افزود که روسیه به استفاده از پهپاد‌های ایرانی علیه غیرنظامیان در اوکراین ادامه می‌دهد.
روابط ایران و کشور‌های اروپایی از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان متاثر از برخی متغیر‌ها همچون نا آرامی‌ها در ایران، بحث ارسال پهپاد به روسیه و بی‌نتیجه ماندن برجام است. ایران آن‌ها را متهم به دخالت در مسائل داخلی خود می‌کند و آن‌ها نیز مدعی هستند که ایران حقوق بشر را در داخل کشور رعایت نمی‌کند. در این دو ماه نیز چندین قطعنامه علیه ایران در شورای حکام و شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه ایران صادر شد که نتیجه آن تنش بیشتر در روابط تهران-بروکسل بود.
مجمع ملی فرانسه امروز با نقض قوانین بین المللی در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل، قطعنامه غیرالزام‌آوری را علیه ایران تصویب کرد.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به تصویب قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران واکنش نشان داد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اقدام پارلمان اروپا مبنی بر قطع ارتباطات میان این نهاد اروپایی و ایران، گفت: این اقدام را فرار به جلو می‌دانیم و اثربخش نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به ارائه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و تروئیکای اروپایی علیه ایران، گفت: متاسفانه صدور این قطعنامه با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفت.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به ارائه قطعنامه پیشنهادی آمریکا و تروئیکای اروپایی علیه ایران، گفت: متاسفانه صدور این قطعنامه با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفت.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: پیش‌ از این هم گفته بودیم که صدور قطعنامه مشخصاً یک اقدام غیرسازنده برای حفظ فشار حداکثری است و کمکی به حل مسائل موجود نخواهد کرد.
رئیس سازمان انرژی اتمی بابیان اینکه این اقدام اشتباه و تصویب قطعنامه علیه کشورمان همانطوریکه پیش‌تر هم گفته شده بود، پاسخ محکمی از سوی ایران به همراه خواهد داشت، گفت: برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران مطابق قانون اقدام راهبردی مجلس پیش می‌رود و صدور قطعنامه‌های متعدد علیه ایران در پیشبرد این برنامه‌ها خللی ایجاد نخواهد کرد.
شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز پنجشنبه قطعنامه‌ای ضد ایرانی به تصویب رساند.
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل درخصوص تاثیر ادعای ارسال تسلیحات به روسیه توسط ایران، می‌گوید که اول فرانسوی‌ها و بعد انگلیس و امریکا مدعی شدند که این نقض قطعنامه ۲۲۳۱ است. در صورتی که می‌دانیم تحریم تسلیحاتی علیه ایران در اکتبر ۲۰۲۰ برداشته شد. ولی انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها و امریکایی‌ها مدعی‌اند که این پهپاد‌ها حکم موشک را دارند و تحریم‌های موشکی علیه ایران در قطعنامه ۲۲۳۱، تا سال ۲۰۲۳ ادامه دارد. بر چنین مبنایی آن‌ها مدعی هستند که ارسال این پهپاد‌ها می‌تواند در حکم نقض قطعنامه ۲۲۳۱ باشد. آمریکا و اروپا اگر قصد پیگیری این ادعا را داشته باشند، در نهایت ممکن است به فکر توسل به مکانیسم ماشه، تحت قطعنامه ۲۲۳۱ برای بازگرداندن قطعنامه‌های سازمان ملل علیه ایران بیافتند.
یک مقام آمریکایی از تصمیم نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد برای ارائه قطعنامه ای در محکومیت همه پرسی های روسیه در مناطقی از اوکراین خبر داد.
روسیه می‌گوید چین و برخی دیگر از کشورها از قطعنامه آژانس درباره نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا حمایت نکردند.
حامیان قطعنامه ضد ایرانی سه کشور اروپایی و آمریکا در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی کاهش یافت.
«میخائیل اولیانوف» در توئیتی نوشت: پیامد‌های بسیار منفی تصویب قطعنامه درباره ایران در نشست ژوئن شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را باید به خاطر بیاوریم. روسیه پیش از از رای گیری در مورد آن هشدار داده بود.
کارشناس مسائل هسته ای گفت: علی‌رغم موضع منفی برخی کشورها مانند چین و احیانا روسیه احتمالا قطعنامه شورای حکام علیه ایران صادر خواهد شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ