نخست وزیر لبنان با بیان اینکه زمان پایان ظلم علیه فلسطینی ها فرا رسیده است، گفت: به مرحله امضای توافق ترسیم مرزهای دریایی لبنان و سرزمنین های اشغالی نزدیک شده ایم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان به موضع‌گیری درباره مشکلات اقتصادی در این کشور پرداخت.
در حال حاضر به دلیل بی‌میلی رییس‌جمهور پیشین به پذیرش برنامه و کابینه دولت نجیب میقاتی، این دولت همچنان دولت پیشبرد امور است و مادامی که رییس‌جمهور جدید انتخاب نشود و نخست‌وزیر را به پارلمان معرفی نکند، اختیارات کابینه در حد دولت پیشبرد امور محدود باقی خواهد ماند. دوره ریاست رییس‌کل جنجالی بانک مرکزی هم کمتر از دو‌ماه دیگر به پایان می‌رسد و برای اینکه جایگاه ریاست بانک مرکزی خالی نماند، باید رییس‌جمهور جدید انتخاب شده‌باشد تا بتواند رییس کل جدید را معرفی کند.
امیرعبداللهیان شامگاه چهارشنبه ششم اردیبهشت وارد بیروت پایتخت لبنان شد. وزیر امورخارجه کشورمان در این سفر با «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان، نجیب میقاتی نخست‌وزیر و نبیه‌بری رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفتگو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه سفرش به لبنان، با آقای دکتر نجیب میقاتی نخست وزیر دولت اداره امور لبنان دیدار و گفتگو کرد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مردم بلوچستان شریف، نجیب، صبور و شایسته ارائه خدمات بیشتر هستند.
دفتر نخست وزیر پیشبرد امور لبنان، دیدار نجیب میقاتی با مقامات رژیم صهیونیستی در نشست آب و هوایی شرم الشیخ مصر را تکذیب کرد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حساب ضد انقلاب آمریکایی از مردم نجیب ایران جدا است و ما تمام قد مقابل استکبار ایستاده ایم و نوکر مردم ایران هستیم.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حساب ضد انقلاب آمریکایی از مردم نجیب ایران جدا است و ما تمام قد مقابل استکبار ایستاده ایم و نوکر مردم ایران هستیم.
نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در پی اظهارات روز گذشته نجیب میقاتی، درباره مستعفی نمودن کابینه از سوی رئیس جمهور این کشور، اظهارنظر کرد.
نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان از پذیرش آخرین تصمیم میشل عون رئیس جمهور این کشور در مستعفی اعلام نمودن دولت فعلی، سرباز زد.
میشل عون امروز در آخرین روز کاری خود به عنوان رئیس جمهور لبنان، استعفای دولت این کشور به نخست وزیری نجیب میقاتی را پذیرفت.
محمد شیاع السودانی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق و نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند.
منابع آگاه دولتی در بیروت اعلام کردند که در روزهای آینده نجیب میقاتی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت لبنان با اعلام تشکیل دولت جدید، لبنانی ها را شگفت زده خواهد کرد.
نجیب میقاتی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت جدید در لبنان، از ادامه تلاش ها در این راستا با وجود موانعی که وجود دارد، سخن گفت.
دورتی شیا سفیر آمریکا در بیروت، امروز شنبه پس از دیدار با میشل عون، با رئیس پارلمان و نخست وزیر پیشبرد امور لبنان نیز دیدار و گفتگو کرد.
فیاض ادامه داد: نجیب میقاتی، نخست‌وزیر مکلف به تشکیل دولت با مصطفی الکاظمی، همتای عراقی خود دیدار کرد و آنها موافقت کردند که یک هیئت لبنانی برای امضای تمدید توافق به بغداد سفر کند.
روزنامه معاریو در گزارشی اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا در دیدار با نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل به وی هشدار داده است.
نجیب ابوکیله رئیس جمهور سالوادور با دخترش در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد حضور یافته است.
حزب الله برای وساطت میان میشل عون رئیس جمهور و نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان وارد عمل شده است تا روند تشکیل دولت لبنان تسریع شود.
معاون اول رئیس جمهور در مکالمه تلفنی با نبیه بری رئیس مجلس لبنان و نجیب میقاتی نخست وزیر این کشور گفت: از هر طرح و ابتکاری که برای ثبات سیاسی، اقتصادی و امنیتی لبنان موثر باشد حمایت می‌کنیم.
منابع لبنانی اعلام کردند که نجیب میقاتی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت جدید در لبنان در شرایط فعلی روبروی دو راهی تشکیل کابینه و یا کناره گیری از نخست وزیری قرار گرفته است.
منابع لبنانی صبح امروز چهارشنبه از دیدار میشل عون رئیس جمهور لبنان با نجیب میقاتی نخست وزیر مکلف به تشکیل دولت جدید در کاخ بعبدا خبر دادند.
یک تحلیلگر آمریکایی هشدار داد ذخایر بسیار اندک فرآورده های نفتی در آمریکا و کمبود ظرفیت پالایش، زمینه را برای بحران کمبود سوخت در تابستان امسال در آمریکا ایجاد کرده است.
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئله هسته‌ای نباید روی سیاست خارجی سایه بیندازد و سیاست خارجی کشور مطلقا نباید معطل موضوع هسته‌ای باشد. روابط اقتصادی با همسایگان باید استمرار یابد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ