انتظار می‌رفت به سرعت با واکنش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان مواجه شود که به نوعی متولی اجرای سیاست‌های وضع شده کشور درباره کرونا و بیماری کووید ۱۹ است، اما این گونه نشد تا در نهایت عصر امروز، سرپرست اداره روابط عمومی وزارت بهداشت سکوتش را بشکند و تاکید کند که کرونا تمام نشده و نباید ماسک را برداشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
صرفاً افرادی که دارای سن بالا، بیماری زمینه‌ای، نقص ایمنی، بیماری‌های کلیوی، قلبی، ریوی و کبدی هستند و نیز کسانی که در تماس مستقیم با فردی بوده اند که مشکوک یا قطعاً مبتلا به کرونا بوده است، باید از ماسک استفاده کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت:مطابق با اعلام سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری کووید ۱۹ قطع شده است اما این اعلامیه به معنای ریشه کن شدن این بیماری نیست.
اردبیل- رئیس مجمع تشکل‌های گردشگری کشور گفت: کرونا در سال‌های گذشته بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان به صنعت هتل‌داری و اقامتگاه‌های کشور آسیب زده است.
یک متخصص گوش، حلق و بینی در استان بوشهر گفت: تعدادی از ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا باعث درگیری عصب گوش و کاهش شنوایی حس عصبی در کودکان می‌شود.
آذری جهرمی گفت: یک بار یکی از علمای تهران بنده را صدا کرد و گفت: «گناه تمام فساد‌های فضای مجازی به پای شما نوشته می‌شود.» در ایام کرونا بود و همه مردم محتاج استفاده از فضای مجازی. در پاسخ گفتم: «اگر کسی ابزار کسب وکار حلال یا علم آموزی برای مردم فراهم کند کار ثوابی انجام داده است و مشمول ثواب می‌شود؟»
ناصر کنعانی درباره سفر صفری به باکو گفت: این سفر برای شرکت در نشست سران گروه تماس جنبش عدم تعهد با موضوع جهان پس از کرونا انجام شده است. این سفر فرصت خوبی است که دیدار و گفتگو‌های دوجانبه با مقامات عالی جمهوری آذربایجان در خصوص روابط دو کشور و وضعیت جاری مناسبات فیمابین انجام شود. علاوه بر مشارکت در نشست مزبور صفری سه دیدار مهم داشته است.
عشرتی درباره پیش بینی از وضعیت کرونا طی روز‌های آتی، تصریح کرد: تا ۱۵ روز آینده همین شرایطی که اکنون برقرار است، ادامه خواهد داشت. معمولا بعد از تعطیلات طولانی مدت مثل نوروز، افزایش موارد بیماری قابل انتظار است اما، پیش‌بینی برای اینکه شدت بیماری چقدر خواهد شد فعلا زود است. از سوی دیگر امسال با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان همزمان با تعطیلات نوروز این احتمال هم وجود دارد که سفر‌ها و دید و بازدید‌ها کمتر شود که متعاقب آن بیماری زایی کاهش یابد.
سازمان جهانی بهداشت هنوز پایان پاندمی را اعلام نکرده است، هرچند که این سازمان امیدوار است با همکاری گسترده مردم در زمینه واکسیناسیون و رعایت نکات بهداشتی، هر چه زودتر پایان رسمی پاندمی کووید-۱۹ را اعلام کند و شیوع ویروس را در سطح اندمی (بومی) نگاه دارد.
تمامی مقاطع مدارس شهرستان تیران و کرون امروز چهارشنبه ۱۲ بهمن غیرحضوری است.
اصفهان- تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان تیران و کَروَن و مدارس مقطع ابتدایی شهرستان گلپایگان به علت بارش برف امروز چهارشنبه ۱۲ بهمن غیرحضوری است.
دانش‌آموزان و دانشجویان سه سالی هست که تمام و کمال پشت میزهای درس مدارس و دانشگاه نمی‌نشینند. داستانی که ویروس کرونا آغاز‌گر آن بود و به نظر می‌رسد آلودگی هوا ادامه‌دهنده این رسم غلط نانوشته شده است. همین چند روز پیش بود که روزنامه فرهیختگان در گزارشی خبر داد که دانش‌آموزان امسال از ۴ماه سال تحصیلی تنها ۳۸روز مدرسه رفته‌اند. با این حال به نظر می‌رسد ادامه آلودگی هوا که چاره‌ای برای آن از سوی دولت‌مردان متصور نیست، راه را برای ادامه فعالیت مرسوم مدارس بسته است.
در پی تشدید همه‌گیری کرونا در چین و ابتلا و بستری شدن سفیر و ۶ تن از همکاران سفارت ایران، وزیر امور خارجه در تماس با سفیر کشورمان، وضعیت سلامت او و همکارانش جویا شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: من قبول دارم که رسانه‌های خارجی، آمریکا، انگلیس، فرانسه و فضای مجازی در رابطه با اتفاقات اخیر ایران سنگ تمام گذاشتند و بدون شک به دنبال براندازی هستند، اما ما باید یک نکته را دقت کنیم که ما چه کرده‌ایم که حرف‌های دشمنان روی بخشی از مردم ما اثر می‌گذارد؟ در دوران اوج اپیدمی، معمولا کسانی که بیماری زمینه‌ای داشتند، کرونا آن‌ها را از پای در می‌آورد و من معتقد هستم الان در درون کشور هم ما با بیماری زمینه‌ای مواجه هستیم.
رئیسی با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها پس از ۲ سال وقفه، همکاری بیش از پیش وزارت بهداشت با وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری و لزوم برنامه‌ریزی برای پیشگیری توامان از شیوع آنفلوانزای فصلی و کرونا را مورد تاکید قرار داد و خواستار لحاظ کردن تمام تدابیر اطمینان‌بخش برای حضور ایمن دانش‌آموزان و دانشجویان شد.
اکثر ما در اطراف خود حداقل یک فرد مبتلانشده به کووید یا اصطلاحاً «نُووید» را سراغ داریم؛ کسی که به طرز عجیبی در برابر تمام سویه‌های کرونا ایمن بوده و به نحوی از دست این ویروس، قِسِر در رفته است!
مقامات کاخ سفید اظهارات اخیر رئیس‌جمهور این کشور درباره پایان کرونا در آمریکا را رد و آن را مایه شگفتی و تعجب دانستند.
پس از هُرم گرمای تابستان، طلیعه ماه مهر و بازگشت دانشجویان به کلاس‌های درس پس از وقفه‌ای ۲ ساله به دلیل شیوع کرونا شاید رنگ و بوی دیگر به نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بدهد. دانشجویان رشته‌های مختلف با تمام شدن ۲ سال آموزش مجازی، باردیگر به کلاس‌های درس باز خواهند گشت.
در شبانه روز گذشته، تمامی استان‌های کشور مرگ و میر تک رقمی داشته‌اند که ۱۷ استان بدون مرگ و میر و ۸ استان نیز، فقط یک مورد مرگ و میر بیماران کووید۱۹ را تجربه کرده‌اند.
کیانوش جهانپور گفت: صبح روز ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ خانم دکتر طلعت مختاری آزاد که مسئول یکی از دو آزمایشگاهی بود که اوایل کرونا تست آن را انجام می‌دادند، با دکتر نمکی_وزیر وقت بهداشت تماس گرفتند و اعلام کردند که تست اولیه دو نفر مثبت شده است.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: تزریق واکسن کرونا برای دانش آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی اجباری نیست، اما توصیه اکید ما بر تزریق واکسن است.
مدیرکل دفتر ارتباطات و اطلاع رسانی شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: تمامی پرواز‌های ترکیه به ایران برقرار است و تعلیق پرواز‌های این مسیر به دلیل شیوع ویروس کرونا صحت ندارد.
تهیه کنندگان و کارگردانان بسیاری از آثار دلایل فرامتنی را عامل عدم حضور آثارشان مطرح کرده‌اند که برخی از ایشان این موضع گیری را به شکل علنی نیز مطرح نموده‌اند. بنابراین تا زمانی که تمامی آثار راه یافته و بیرون مانده از این رویداد سینمایی مشاهده نشود، نمی‌توان داوری دقیق در این زمینه داشت که آیا سرآمدان تولیدات سینمای ایران به این جشنواره راه یافته‌اند و دیگر آثاری که بیرون مانده‌اند شایستگی نداشته‌اند؟
توصیه شده بود اگر عزت نفس میزبان اجازه نمی‌دهد و هر برخوردی او را مکدر می‌سازد، شاید بهتر باشد حتی گاهی نرفتن را به رفتن ترجیح دهیم و با تماس تلفنی سالی که آغاز شد را شادباش بگوییم و رخت نو را بر تن واژه‌ها کنیم و اکنون به واسطه ویروس کرونا، این انتخاب نیست بلکه گزینه ناگزیر است.
نگهبان شب بدون شک یکی از بهترین فیلم های رضا میرکریمی و بهترین فیلم جشنواره چهلم است. علاوه بر فیلمنامه کم نقص، بازیهای یک دست و اجرای استادانه، عنصری دارد که مابقی فیلم های این دوره ندارند: فینال. کارگردان بلد است فیلم را تمام کند و فیلم را ول نمی‌کند؛ اقدامی سهل و ممتنع که اگر به سادگی ممکن بود، با چنین فیلم‌هایی مواجه نبودیم.
توصیه شده بود اگر عزت نفس میزبان اجازه نمی‌دهد و هر برخوردی او را مکدر می‌سازد، شاید بهتر باشد حتی گاهی نرفتن را به رفتن ترجیح دهیم و با تماس تلفنی سالی که آغاز شد را شادباش بگوییم و رخت نو را بر تن واژه‌ها کنیم و اکنون به واسطه ویروس کرونا، این انتخاب نیست بلکه گزینه ناگزیر است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ