رؤسای سرویس نیروهای ویژه قرقیزستان و تاجیکستان از برقراری آتش‌بس در مرزهای میان دو کشور از عصر امروز خبر دادند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اگرچه با فرا رسیدن عید قربان، دو طرف درگیری‌های سودان،اعلام کردند که آتش‌بس موقت در این کشور برقرار خواهد شد، اما این بار هم، خیلی زود، آتش‌بس نقض شد.
محمد حمدان دقلو (حمیدتی) فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که میانجی‌گری عربستان و آمریکا می‌تواند راه‌ صلح دائم را در سودان هموار کند.
با عادی‌سازی روابط بین تهران و قاهره، مصر امیدوار است که ایران به‌عنوان یک بازیگر تعدیل‌کننده رفتار‌های حماس و جهاد اسلامی فلسطین در غزه عمل کند. به‌هرحال، این روز‌ها مصر و قطر اقدامات سنگین دیپلماتیکی را برای برقراری آتش‌بس انجام می‌دهند تا تنش‌ها بین حماس و جهاد اسلامی که مورد حمایت تهران هستند با اسرائیل برقرار شود. کاتزمن می‌گوید: «هر بار که اسرائیل و گروه‌های مسلح در غزه درگیر می‌شوند، احتمال تشدید تنش بیشتر می‌شود. این مسئله می‌تواند انگیزه اصلی مصر برای این نزدیکی بالقوه به ایران باشد.»
در حالی که قرار است از شامگاه امشب آتش‌بس موقت ۷ روزه میان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع سودان برقرار شود، درگیری‌ها ادامه دارد.
عضو جهاد اسلامی اخبار منتشر شده در رسانه‌ها درباره برقراری آتش‌بس میان گروه‌های مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.
منابع در قاهره از پیشرفت در مذاکرات آتش بس خبر با وساطت مصر میان تل آویو و گروه مقاومت جهاد اسلامی خبر می‌دهند؛ احتمالا تا ساعات آینده شاهد برقراری آتش بس فراگیر خواهیم بود.
درحالیکه برخی رسانه‌ها از برقراری آتش‌بس فوری میان نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی با میانجی‌گری مصر خبر می‌دهند، گروه‌های مقاومت فلسطین آن را رد کرده‌اند.
بر اساس اعلام وزارت امور خارجه سودان، آتش بس در این کشور از ۴ تا ۱۱ این ماه برقرار می‌شود.
رئیس‌جمهور چین اعلام کرد این کشور از برقراری هر چه سریعتر آتش‌بس در اوکراین حمایت می‌کند.
فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع سودان از موافقت با پیشنهاد مطرح شده از سوی برخی طرف‎‌ها، در زمینه برقراری آتش‌بس انسانی ۲۴ ساعته در سودان خبر داد.
مذاکرات هیئت سعودی و یمنی با میانجی‌گری عمان در صنعا آغاز شده، مذاکراتی که هدف از آن برقراری آتش‌بس و رفع محاصره یمن است.
رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که هم‌اکنون کشورهای قطر و امارات در حال رایزنی با طرف‌های درگیر برای برقرار آتش‌بس در نوار غزه هستند.
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز اعلام کرد: آمریکا در شرایط کنونی برقراری آتش‌بس در اوکراین را غیرقابل قبول می‌داند!
در آستانه سفر رئیس‌جمهور چین به روسیه، دولت آمریکا می‌گوید با پیشنهاد چین برای برقراری آتش‌بس در اوکراین مخالفت است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در واکنش به آتش‌بس پیشنهادی روسیه در اوکراین اعلام کرد: اعلام کرملین مبنی بر برقراری آتش‌بس در اوکراین فاقد اعتبار است!
این کارشناس ارشد مسائل بین الملل در پاسخ به این سوال که به نظر وی مهم‌ترین چالش‌های پیش رو در عرصه بین‌الملل در سال ۲۰۲۳ چه خواهد بود؟ تصریح کرد: احتمالا در سال ۲۰۲۳ نیز ادامه جنگ اوکراین و تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس و مذاکره بین روسیه و اوکراین مهمترین و دامنه‌دارترین و اثرگذارترین تحول در عرصه بین‌المللی خواهد بود.
امیرعبداللهیان با بی‌اساس خواندن اظهارات برخی مقامات غربی با اشاره به تلاش‌های مکرر تهران برای کمک به برقراری آتش‌بس، اظهار کرد: ما آماده کمک به برقراری آتش‌بس هستیم.
وزیر خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه اوکراین، گفت: سیاست ما در قبال جنگ اوکراین، احترام به تمامیت ارضی کشورهاست و ما آماده کمک به برقراری آتش بس هستیم.
ابوبکر القربی وزیرخارجه اسبق یمن در سخنانی از ادامه تلاش های پادشاهی عمان برای برقراری آتش بس در یمن خبر داد.
توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، تنها دقایقی پس از برقراری، شکسته شد.
پس از درگیری مرزی شب گذشته بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، رسانه‌های محلی از برقراری آتش‌بس میان باکو و ایروان خبر دادند.
روز گذشته (پنج‌شنبه) رئیس جمهور ترکیه به شهر «لِویو» سفر کرده و با «ولودیمر زلنسکی» همتای اوکراینی خود دیدار کرد. اردوغان گفت که در دیدار با همتای اوکراینی خود، درباره تبادل اسیران جنگی بین کی‌یف و مسکو، و همچنین احتمال برقراری آتش‌بس و صلح در اوکراین رایزنی کرده است.
«طارق سلمی» سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین خبر موافقت جنبش با میانجیگری برای توقف نبرد با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.
شبکه خبری «الجزیره» قطر به نقل از برخی منابع در این باره گزارش داد که توافق شده تا مصر راس ساعت دو بعد از ظهر به وقت گرینویچ (۱۸:۳۰ به وقت تهران) یک بیانیه را اعلام کند که در آن خواسته شده تا آتش بس در نوار غزه سه ساعت پس از آن برقرار شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ