اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گر نمی‌توانیم در روز ۳۰ دقیقه ورزش کنیم در زمان کوتاه‌تر به عنوان مثال برای پنج یا شش دقیقه ورزش شدید و کوتاه مدت انجام دهیم. برای این کار یک حرکت ورزشی را با شدت و سرعت زیاد برای مدت یک دقیقه انجام دهیم. ۳۰ ثانیه استراحت داشته و دوباره این کار را تکرار کنیم.
به طور کلی کولر‌های گازی ۵ تا ۶ برابر کولر‌های آبی برق مصرف می‌کنند و با توجه به شرایط اقلیمی و الگوی مصرف برق استفاده از این دستگاه‌ها جز در مناطق گرمسیری همانند جنوب کشور توصیه نمی‌شود.
کاهش وزن فقط مربوط به آنچه می‌خورید نیست، بلکه به زمان خوردن نیز مربوط می‌شود.
مصرف میان وعده در اواخر شب، به ویژه، مانع از سوزاندن چربی در بدن می‌شود به این دلیل است که بدن هنوز از کربوهیدرات‌های قابل دسترس استفاده می‌کند که به تازگی خورده شده‌اند با این حال، افرادی که در عصر کمتر غذا می‌خورند، روشی را پیش می‌برند که بدن شروع به سوزاندن چربی می‌کند.
در برخی از موارد بوی بد دهان ممکن است ناشی از عفونت، بیماری، مصرف دارو یا بیماری‌های لثه باشد. اگر بوی بد دهانتان ادامه‌دار شد بهتر است با دندانپزشک در این مورد مشورت کنید.
با چند راهکار ساده می‌توانیم رشد مهارت‌های زبانی کودکان را افزایش دهیم.
بوی بد یخچال را با لیمو از بین ببرید. کافی است نصف لیمو را در یک کاسه کوچک بگذارید و آن را داخل یخچال قرار دهید. این روش ساده، اما بسیار موثر در از بین بردن بوی نامطبوع است. فقط یادتان نرود هر هفته لیمو را عوض کنید!
اغلب سکته مغزی ظاهراً بدون هیچ علامتی اتفاق می‌افتد؛ اما در بعضی موارد ممکن است پیش از وقوع سکته مغزی زنگ خطر‌هایی وجود داشته باشد، مثلاً سردرد شدید و یک حمله ایسکمی گذرا (TIA).
صحبت‌ کردن با نوزادان می‌تواند رشد مغز آنان را تقویت کند.
پذیرش بدن و شکل ظاهری با هشتگ‌هایی مانند «Bodypositivity» و «Bopo» و برای پررنگ‌تر شدن فرهنگ دوست داشتن خود، رواج یافته است.
رابینز استاد دانشگاه بیرمنگام توصیه می‌کند که تمام مدت زمان قبل از خواب را تشریفاتی کنید؛ شاید چای داغ بنوشید، یا شاید کمی حرکات کششی انجام دهید و به دنبال آن یک حمام سریع و یک لباس راحت بپوشید. روال هر چه باشد، ماهیت تکراری آن مهم است.
برای جلوگیری از تابش نور از پنجره‌ها، از پرده‌ها استفاده کنید. هر صفحه نمایش الکترونیکی مانند تلویزیون یا رایانه را خاموش کنید تا نور در اتاق نباشد. همچنین می‌توانید از چشم‌بند خواب برای پوشاندن چشم‌هایتان استفاده کنید تا بخوابید.
هنگامی که بدن درگیر فعالیت فیزیکی می‌شود، مغز هورمون‌هایی (از جمله دوپامین، سروتونین، اندورفین و اندوکانابینوئیدها) را آزاد می‌کند که استرس را از بین می‌برد، خلق و خو را بهبود می‌بخشد و به خواب بهتر کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش به‌صورت گروهی می‌تواند به پیوند اجتماعی و افزایش انگیزه کمک کند و احساسات خوب را در فرد به وجود آورد.
برای داشتن احساس انگیزه و شادمانی در مغز باید کار‌هایی را انجام داد تا دوپامین بیشتری آزاد شود. با تغییراتی در سبک زندگی می‌توان به این هدف رسید.
اصلی وجود دارد به نام «کمتر، بیشتر است.» با به‌کارگیری این اصل، می‌توانیم با ایجاد تغییرات کوچک در زندگی روزمره، چیز‌های زیادی را به دست آوریم. اگر می‌خواهید شروع به بهبود کیفیت زندگی خود کنید، هر چقدر هم که سخت باشد، نیاز دارید که یک روز تغییر را آغاز کنید.
تجمع غیرطبیعی یا بیش از حد چربی در بدن، علاوه بر این‌که فرد را دچار اضافه وزن یا چاقی می‌کند، خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف را نیز در او افزایش می‌دهد. در این اینفوگرافیک چند راه ساده را برای جلوگیری از چاق شدن می‌خوانید.
سرما خوردگی معمولا با خستگی، احساس سرما، عطسه و سر درد آغاز می‌شود و با علائمی، چون سرفه، گلو درد، آبریزش بینی و تب ادامه می‌یابد و معمولا هفت تا ده روز بعد بر طرف می‌شود و برخی علائم ممکن است تا سه هفته به طول بینجامد.
کسانی که به فشارخون بالا، چربی خون، مرض قند، دیابت و بیماری های قلبی و عروقی مبتلا هستند، احتمال سکته مغزی در آنها نسبت به دیگران بسیار زیادتر است و هر یک از این بیماری ها خودشان به تنهایی می توانند باعث سکته مغزی باشند.
راهکار ساده برای بهبود افسردگی
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از اولیای دانش‌آموزان و سایر شهروندانی که از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند، خواست تا با انجام معاینه فنی وسیله نقلیه خود در مراکز مکانیزه، از بروز آسیب‌ها و صدمات بیشتر به فرزندان خود و سایر دانش‌آموزانی که سال جدید تحصیلی را آغاز کرده‌اند، جلوگیری کنند.
محققان گمان می‌کنند نمک توانایی ویروس کووید را برای آلوده کردن سلول‌ها در حفره بینی، دهان و ریه‌ها مهار می‌کند.
راهکاری ساده که از ابتلا به کووید پیشگیری می‌کند
راهکاری ساده که از ابتلا به کووید پیشگیری می‌کند
چسب زرد ضد حشره راه حلی سریع برای از بین بردن حشرات و پشه‌های سیاه گیاهان است. استفاده از رنگ زرد باعث جلب توجه حشرات در این نوار‌ها می‌شود و با نزدیک شدن به سطح چسب به آن می‌چسبند، دقیقا مشابه با چسبیدن مگنت یخچال برروی بدنه فلزی یخچال‌ها، با این تفاوت که حشرات دیگر توانایی جدا کردن خود از چسب را ندارند.
شاخص کل بورس شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در نهایت با افزایش ۱۰۶۰ بر روی کانال یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۴۸۴ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ را بخوانید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ