مرغ زعفرانی یکی از انواع روش‌های پخت مرغ است که طی آن مرغ با زعفران، پیاز و نمک پخته می‌شود و طعم بی‌نظیر و متفاوتی دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تابستان با لذت‌های ساده همراه است جمله غذا پختن با گوجه فرنگی تازه. خوردن آن به صورت ساده یا با کمی نمک مطمئنا یکی از گزینه‌ها است، اما کاربرد گوجه فرنگی‌های فصل نامحدود است از استفاده برای درست کردن سالاد گوجه فرنگی گرفته تا ساندویچ گوجه فرنگی و حتی پای گوجه فرنگی. یکی از راه‌ها نیز ترکیب آن با پاستا می‌باشد.
ملکه ایتالیایی فرانسه، به پخت شیرینی‌های ایتالیایی علاقه زیادی نشان می‌داد و برای اولین بار دستور پخت شیرینی ماکارون را به آشپز‌های دربار داد و به این صورت پای ماکارون به فرانسه باز شد و شیرینی‌پز‌های فرانسوی کم کم با پخت ماکارون آشنا شدند.
برای داشتن یک پیش غذای خاص و متفاوت می‌توانید محبوب‌ترین خوراکی‌های کشور‌های همسایه را هم امتحان کنید؛ مثلا حمص از محبوب‌ترین و معروف‌ترین پیش غذا‌های عربی و خاورمیانه است که هم دستور پخت آسانی دارد و هم بسیار مقوی است، پس آن را از دست ندهید.
سالاد ماکارونی از آن سالاد‌های پرطرفداری است که هرکس بنا به سلیقه خود، یک دستورپخت خاص برایش دارد، اما تنوع رنگی این سالاد به کمک سبزیجات، هم جذابیت خاصی برای بچه‌ها دارد و هم مواد مغذی بیشتری به بدن می‌رساند؛ این شما و این دستوری از سالاد رنگارنگ ماکارونی.
نان محلی اگردک یا اگرده جز نان‌های محلی است که در چندین شهر پخت می‌شود و فوق‌العاده لذیذ و خوش طعم است.
روش پخت نان یوخا به عنوان میراث ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. نان یوخا را معمولا سالی یک بار و برای عید فطر طبخ می‌نمایند. برای تهیه نان یوخا، بعد از آماده کردن خمیر، آن را به مدت ۱۰ ساعت استراحت می‌دهند و سپس چانه گرفته و می‌پزند.
سوپ شاهی و سوپ هویج برای فصل بهار غذا‌هایی مناسب هستند. طعم و بافت سوپ بسته به هویج شما متفاوت است. هویج نازک سوپ غلیظ‌تری را برای شما می‌سازد و بنابراین ممکن است نیاز به تنظیم غلظت و افزودن آب داشته باشید.
در مازندران با هلی یا همان آلوچه خورش هم درست می‌کنند که به آن «هَلی قورو» یا «هلی خورش» می‌گویند. برای تهیه این خورش از گوجه سبز، نعناع خشک، پیاز و سیر و تخم مرغ، شکر، نمک، فلفل و زردچوبه استفاده می‌کنند.
اگر می‌خواهید خودتان برای مهمانی شیرینی خانگی درست کنید و زمان زیادی هم ندارید می‌توانید از دستور پخت انواع شیرینی فوری که در این مقاله با شما در میان گذاشته‌ایم استفاده کنید. این شیرینی‌ها به قدری ساده و سریع آماده می‌شوند و مطابق انواع سلیقه‌ها هستند که می‌توانند تبدیل به گزینه محبوب و خوشمزه شما و مهمانانتان شوند.
اگر به دنبال دستور پخت سوپی خوشمزه و سبک برای سفره‌های افطاری خود هستید، سوپ ترکی «ازو گلین» پیشنهاد ما برای شماست.
از آنجا که گوشت تکه‌ای در اندازه‌های کوچک آماده می‌شود زمان پخت کمتری لازم دارد و غذای رژیمی شما سریعتر آماده می‌شود. در ادامه مطلب انواع رسپی غذای رژیمی با گوشت تکه‌ای را با شما در میان می‌گذاریم.
شیرینی مربایی یا شیرینی مشهدی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و محبوب نوروزی است که دستور پخت بسیار آسانی دارد.
شیرینی تارت آجیلی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه آجیلی است که برای پذیرایی در ایام نوروز بسیار مناسب است و دستور پخت ساده‌ای دارد.
پنکیک گزینه مناسب برای صبحانه است.
ما دستور پخت سوپی خوشمزه و ساده را به تفصیل برای تازه عروس‌هایی که در انتخاب غذا مشکل دارند، آورده‌ایم.
کوکو یکی از غذا‌های سنتی و بسیار قدیمی ایرانی است که پای ثابت سفره بیشتر ایرانی‌ها محسوب می‌شود. جالب است دستور پخت انواع کوکو از گذشته تاکنون تغییرات چندانی نداشته است. گواه این موضوع دستورپخت‌های انواع کوکو است که از زمان‌های گذشته مانند زمان قاجار به جا مانده است.
قارچ سوخاری رستورانی یکی از پیش‌غذا‌های بسیار خوشمزه و پرطرفدار دنیاست. قارچ سوخاری، سیب‌زمینی سوخاری، سیب زمینی سرخ‌کرده و پیاز سوخاری انواع ساید‌دیش (دورچین) پیش‌غذا‌های محبوبی هستند که همراه با فست‌فود‌هایی مثل انواع پیتزا و همبرگر مصرف می‌شوند.
این خوراک قدمتی بین ۲ تا ۵هزار سال دارد، گواه این موضوع در دستور غذا‌های نادر میرزا، نوه فتحعلی شاه قاجار که با همراهی همسرش تهیه شده بود، آمده است. در دستور غذای قورمه سبزی این شاهزاده قجری آمده که این خورش یادگار دوران پیشدادیان و کیان است و سپس دستور پخت آن را آورده است.
اهمیت آش به حدی بود که حتی ناصرالدین شاه هم آش نذری داشت که هر سال می‌پختند. این آش معروف به «آش ییلاقی» شهرت داشت. این شاه قاجار درباره اولین آش نذری‌اش در سال ۱۲۴۷ شمسی که به دستور وی پخته شد، نوشت: «برای شب آش آبگوشت غریبی به اختراع من پخته شد. دیگ را آقا ابراهیم بار کرد. علی‌رضاخان و محمدعلی‌خان خدمت می‌کردند. ۴۰ قسم ادویه و سبزی، گوشت و غیره، مخلوط به‌هم کرده، چیز غریبی شده است».
کوکی از جمله شیرینی‌های خوشمزه و پرطرفدار است که دستور پخت ساده‌ای دارد. در این مطلب با طرز تهیه یک کوکی رژیمی خوشمزه و سالم همراه ما باشید.
روزنامه معتبر نیویورک تایمز که هر از گاهی دستور پخت یک غذا را از سراسر جهان می‌گذارد این غذا را در چند نوبت، هم در بخش آشپزی و هم در سایت اصلی روزنامه به مخاطبانش معرفی کرده‌است.
خورش بیج بیج یکی از غذاهای سنتی استان مازندران است که دستور پخت ساده‌ای دارد و از ترکیب گوشت چرخ کرده با گوجه، پیاز و رب گوجه فرنگی تهیه می‌شود.
زن جوان تبعه افغانستان که از خیانت‌های شوهرش خسته شده بود، او را با ضربه چاقو کشت و جسدش را تکه تکه کرد. متهم به قتل قصد داشت با پختن جسد در دیگی، آن را ازبین‌ببرد که ناکام ماند. متهم به قتل ۲۲ ساله با دستور قضایی در بازداشت به‌سر می‌برد و امیدوار است بتواند با پرداخت دیه رضایت اولیای‌دم را جلب کند و نزد دختر پنج‌ساله‌اش برگردد.
ورش قیمه را بر دو نوع خورش قیمه سیب زمینی و خورش قیمه بادنجان طبخ می‌کنند. لغت‌نامه‌ی دهخدا قیمه را که یک کلمه‌ی ترکی است به گوشت ریز ریز شده یا چرخ کرده تعبیر می‌کند و خورشت قیمه را خورشتی می‌نامد که با این نوع گوشت تهیه شده باشد.
مربای هلو یکی از انواع گوناگون مرباهاست که به دلیل داشتن هلو در ترکیباتش بسیار خوشبو و خوش‌رنگ است و دستور پخت بسیار آسانی دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ