آیت الله هاشم زاده هریسی گفت: این‌که در این دوره اعضای مجلس خبرگان رهبری برخلاف دوره‌های گذشته به دیدار رهبری نرفتند دلیل خاصی نداشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در خاطرات آیت‌الله هاشمی از وقایع کشور در تاریخ دهم اسفند ۱۳۷۳ روایت جالبی از رویت هلال ماه شوال آمده است: «آقای میرسلیم با هواپیمایی تا ارتفاع سی و پنج هزار پا هم رفته است، ولی هلال ماه شوال را ندیده است»
روایت محوری مستند درباره شب شهادت شهید مطهری است، اما به صورت موازی و در گفتگو با نزدیکان او چهره‌هایی مانند علی‌اکبر ناطق نوری، رضا داوری اردکانی، هاشم صباغیان و ... گفتگو شده است.
هاشمی رفسنجانی درباره روند ثبت نام و رد صلاحیت خود در انتخابات سال 92 گفت: چون قبلاً به رهبری گفته ام نمی آیم، صلاح نیست بدون اطلاع ایشان ثبت نام کنم.
تا ساعت پنج صبح که با صدای آتشبار‌های ضدهوایی ساختمان بیدار شدم، خوابیدم. پس از نماز و صبحانه برای عیادت مجروحان جنگ به بیمارستان شرکت نفت رفتم. دیشب یک شهید و یک مجروح آورده بودند. روحیه بیماران و وضع بیمارستان خوب بود. ساعت هشت و نیم به دیدن فداییان اسلام در هتل آبادان رفتم؛ اکثر مجروحان از نیرو‌های فداییان بودند که بخشی از جبهه ذوالفقاری را اداره می‌کردند. در مجموع آنچه که از رشادت و ایثار مدافعان این جبهه سرنوشت ساز شنیده بودم کمتر از حقایق ملموس صف و میدان در آبادان و خرمشهر است.
هاشمی رفسنجانی در خاطرات سال۱۳۷۹ که به تازگی منتشر شده، ماجرای نقشه ترور رئیس جمهور وقت را که توسط یکی از محافظانش و با اطلاع یکی از مراجع تقلید طراحی شده بود را شرح می‌دهد.
بعد از عدم احراز صلاحیت، ایشان به نوعی سبک شد؛ هم به دین و تعهدی که به مردم داده بود عمل کرد و هم مجبور به قرار گرفتن در مسوولیت ریاست‌جمهوری نشد و با حمایت از آقای روحانی، شوک منفی رد صلاحیت خود را به هیجان مثبت اجتماعی برای نجات کشور تبدیل کرد و دیدیم که چه جهشی در آرای دکتر روحانی ظرف چند روز ایجاد شد.
پدر می گفت: ما در مبارزه دنبال مبارزه با استعمار بودیم و بعد برای مبارزه با استکبار داخلی یک نظامی را در ایران ایجاد کنیم و بعد از پیروزی انقلاب ایشان می گویند من به این نتیجه رسیدم که سومین دشمن کشور افراط است، یعنی اول می گویند استعمار، بعد می گویند استکبار و بعد می گویند افراط.
محسن هاشمی: پدر می گفت؛ ما در مبارزه دنبال مبارزه با استعمار بودیم و بعد برای مبارزه با استکبار داخلی یک نظامی را در ایران ایجاد کنیم و بعد از پیروزی انقلاب ایشان می گویند من به این نتیجه رسیدم که سومین دشمن کشور افراط است، یعنی اول می گویند استعمار، بعد می گویند استکبار و بعد می گویند افراط.
محسن هاشمی رفسنجانی در یادداشتی از خاطره نوشت پدرش در ۱۱ بهمن سال ۹۱ رونمایی کرد.
۴ خرداد ماه ۵۸، آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط گروهک تروریستی فرقان ترور شد. روایت عفت مرعشی از ماجرای ترور آیت‌الله هاشمی را بخوانید.
مرعشی گفت: اگر بخواهم از دو اشتباه آقای هاشمی نام ببرم، می‌گویم یکی اصرار آقای هاشمی برای اینکه روحانیت به دولت و به مناصب حکومتی ورود کنند، این اصلاً تصمیم درستی نبود. شاید آقای هاشمی به خودش نگاه می‌کرده، به روحانیون در این سطح نگاه می‌کردند. دوم؛ اینکه آقای هاشمی بیش‌ازحد از اینکه اختلافی در درون جمهوری اسلامی به‌وجود بیاید، پرهیز می‌کرد.
عفت مرعشی، همسر آیت الله درباره روز ترور آیت‌الله هاشمی می‌گوید: یادم آمد که منافقین به سر آقای مطهری شلیک کرده بودند. خودم را انداختم روی آقای هاشمی و دست‌هایم را دور سر او گرفتم. این پدرسوخته نیز هیچ ابا نکرد. دستش را زیر دست من آورد و دو تا تیر پشت سر هم خالی کرد.
فیلمی از سخنان هاشمی رفسنجانی در شبکه های اجتماعی درباره چین و روسیه منتشر شده، که بازتاب زیادی داشته است.
نخستین جلسه دادگاه فائزه هاشمی متهم به «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» و «اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیر قانونی» در روز چهارشنبه نهم آذرماه تشکیل شد.
هاشمی، سرپرست معاونت امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: در جوانرود، برخی عوامل گروهک‌های ضد انقلاب با سواستفاده از تجمعات مردم دست به خراب کاری زدند.
روز گذشته فائزه هاشمی دختر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اوین با خانواده‌اش ملاقات کرد.
روز گذشته فائزه هاشمی دختر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در اوین با خانواده‌اش ملاقات کرد.
محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران از جای خالی «آیت‌الله» می‌گوید.
آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در بخشی از خاطرات شهریور سال ۱۳۷۸ از هدیه جالبی صحبت می‌کند که یک شیعه سوری به آستان قدس اهدا کرده است.
آیت‌الله هاشمی در روایت بازدیدش از نمایشگاه آستان قدس نوشته: عصر هم از موزه‌های فرش و سایر بخش‌ها، منجمله موزه هدایای رهبری بازدید کردیم. بخش جالبی دیدم که ۱۸۰۰ قلم از محصولات دریایی، اغلب از نوع صدف‌ها، توسط یک کلکسیون‌دار شیعه سوری به موزه هدیه شده است.
آیت‌الله هاشمی در روایت بازدیدش از نمایشگاه آستان قدس نوشته: عصر هم از موزه‌های فرش و سایر بخش‌ها، منجمله موزه هدایای رهبری بازدید کردیم. بخش جالبی دیدم که ۱۸۰۰ قلم از محصولات دریایی، اغلب از نوع صدف‌ها، توسط یک کلکسیون‌دار شیعه سوری به موزه هدیه شده است.
سهام آسیایی در روز چهارشنبه پس از شروع قدرتمند در برخی بازارها، گوی سبقت را از وال استریت ربود.
به عنوان فرمانده جنگ، با همراهان نظامی، وارد بغداد شدیم در کاخ صدام، ارتش عراق برای ما رژه رفت. این پیروزی واقعی و با عزت است، نه گرفتن بغداد. اگر ما بغداد را می گرفتیم مانند پیروزی ختم جنگ نبود. / چند ثانیه
برادر محسن به محض آنکه از رسیدن منافقین به سر پل ذهاب مطلع شد، آقای هاشمی را در جریان قرار داد. برداشت آقای هاشمی این بود که این خبر بیشتر یک عملیات روانی است، اما آقا محسن که مساله را جدی گرفته بود با هلیکوپتر خود را به اسلام آباد غرب رساند و...

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ