افرادی که با دیده تردید به استدلال قابلیت هوش مصنوعی برای ایجاد انفجار در رشد می‌نگرند می‌گویند هوش مصنوعی همان قدر که چشمگیر است به سادگی در مسیر جایگزینی برای همه نیروی کار نیست. آنان اشاره می‌کنند که هوش مصنوعی استدلال نمی‌کند، به صورت تحلیلی فکر نمی‌کند، ثبات شیء را درک نمی‌کند و به نظر نمی‌رسد این مشکلات خود به خود حل شوند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
فناوری هوش مصنوعی می تواند فرآیندها را در آشپزخانه بهینه کند و نحوه عملکرد رستوران ها را تغییر دهد. برای مشتریان این می تواند به معنای منوهای هدفمند و تغییرات قیمت در زمان واقعی باشد.
ژوهشگران، یک مدل رایانه‌ای را برای تقلید از فرآیند تصمیم‌گیری زنبور‌های عسل طراحی کردند. آن‌ها در مقاله پژوهشی خود نوشتند: این روش، بینش‌هایی را در مورد این موضوع مشخص می‌کند که یک مغز کوچک چگونه می‌تواند چنین انتخاب‌های پیچیده‌ای را هنگام پرواز انجام دهد و نوع مدار‌های عصبی مورد نیاز را نیز مشخص کند. پیچیدگی فرآیند‌های تصمیم گیری زنبور عسل با نمونه‌هایی که در مورد پستان داران گزارش شده بودند، رقابت می‌کرد.
ویژگی Write to Me می‌تواند پیش‌نویس‌های ایمیل کاملی را بر اساس دستور‌های ساده برای شما ایجاد کند. این ویژگی در حال حاضر به عنوان بخشی از برنامه Workspace Labs در دسترس است؛ به گونه‌ای که می‌توانید به صورت آنلاین در آن تمایل خود را برای پیوستن به برنامه اعلام کنید.
همانطور که شبکه 5G پیچیده تر می شود و کاربرد های جدیدی مانند اتومبیل های خودران، اتوماسیون صنعتی، واقعیت مجازی، سلامت الکترونیک و موارد دیگر ظهور می کنند، یادگیری ماشینی در تحقق چشم انداز 5G ضروری تر خواهد شد.
دانشمندان با استفاده از هوش مصنوعی (AI) آنتی بیوتیکی جدید کشف کرده‌اند که می‌تواند گونه کشنده ابرمیکروب را از بین ببرد. هوش مصنوعی با کاهش هزاران ماده شیمیایی بالقوه به تعدادی انگشت شمار امکان آزمایش آن‌ها را در آزمایشگاه فراهم کرد. نتیجه این آزمایش، تولید یک آنتی بیوتیک آزمایشی و قوی به نام «آبوسین» بود که قبل از استفاده همگانی از آن به آزمایشات بیشتری نیاز دارد. محققان در کانادا و آمریکا می‌گویند که هوش مصنوعی این قدرت را دارد که به کشف دارو‌های جدید به طور گسترده‌ای سرعت ببخشد. این تازه‌ترین نمونه از آزمایشاتی است که نشان می‎‌دهد چگونه هوش مصنوعی می‌تواند انقلابی درعلم پزشکی ایجاد کند.
آنتونی بلینکن اظهار کرد، وزارت امور خارجه آمریکا اقدام به ایجاد "یک سامانه گردآورنده محتوا‌های مربوط به اوکراین با استفاده از هوش مصنوعی با هدف جمع آوری اطلاعات دروغ روسیه که قابل راستی آزمایی باشند و سپس به اشتراک گذاشتن آن‌ها با شرکا در سراسر جهان کرده است. "
انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا می‌تواند اولین آزمون مهم دنیا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی و محتوا‌های جعلی باشد.
ما با رفع ناهماهنگی صوتی و بهتر کردن صدای خواننده با استفاده از نرم افزار مشکلی نداریم. هم چنین، ما با لب خوانی خوانندگان در کنسرت‌ها نیز کنار آمده‌ایم. ما با برخی از نوازندگان ناشناس که ساز می‌نوازند نیز مشکلی نداریم پس چرا بر روی آواز‌های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی خط می‌کشیم؟
انتظار تغییراتی را در نحوه دسترسی افراد به دانش، ارتباط با دانش و تفکر درباره خود داشته باشید.
این ربات که ایو (EVE) نام دارد می‌تواند اشیاء را بردارد و جعبه‌ها را بسته و باز کند و برای کار در کنار انسان‌ها طراحی شده است.
این ربات که ایو (EVE) نام دارد می‌تواند اشیاء را بردارد و جعبه‌ها را بسته و باز کند و برای کار در کنار انسان‌ها طراحی شده است.
چت بات‌ها، ربات‌ها و دیگر فناوری‌های پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی در حال تغییر صنعت گردشگری هستند. با چنین وضعیتی در آینده چه چیزی در انتظار گردشگران و صنعت گردشگری خواهد بود؟
برخی معتقدند که هوش مصنوعی به استادان دانشگاه ها و دانشجویان در تحقیقات و آموزش کمک می کند تا شکوفا شوند اما سؤال اصلی این است که هوش مصنوعی چگونه نحوه عملکرد دانشگاه ها را بهبود می بخشد.
ابزار‌های هوش مصنوعی نیز مرتکب اشتباه می‌شوند حتی اگر به سرعت در حال تکامل باشند. در حال حاضر (آوریل ۲۰۲۳ میلادی) برنامه‌هایی مانند Midjourney، Dall-E و Deep AI دارای اشکالاتی هستند به خصوص با تصاویری که افراد را نشان می‌دهند.
من معتقدم فناوری دیجیتال براحتی می‌تواند ترازو را به سوی سیستم‌های خودکامه متمایل سازد. این یک خطر واقعی است. فارغ از تمام مزایای فناوری دیجیتال یکی از معایب آن تمایل به نظارت دولت‌ها و شرکت‌های فناوری است. با این وجود، بسیاری دیگر سیاست‌های حفظ حریم خصوصی را نمی‌خوانند بنابراین درباره آن نمی‌دانند. هم چنین سیاستگذاری‌های حفظ حریم خصوصی به گونه‌ای تنظیم شده اند که شما واقعا نمی‌توانید آن را بخوانید چرا که بیش از حد طولانی و پیچیده هستند.
این تصاویر به لطف آخرین نسخه برنامه «Midjourney»، یک برنامه هوش مصنوعی ایجاد شده است. این برنامه توسط یک آزمایشگاه تحقیقاتی مستقل در سانفرانسیکو به دست آمده که اولین بار در مارس ۲۰۲۲ راه اندازی شده است.
فناوری بلاک‌چین امکان به اشتراک‌گذاری امن و کارآمد داده‌ها بین سازمان‌ها و اشخاص را فراهم می‌کند. از این طریق می‌توان بر چالش‌های مخازن داده غلبه کرده و همکاری در جهت توسعه و بهره‌برداری مدل‌های هوش مصنوعی را برای تحلیل و پالایش ارتقا بخشید. این امر منجر به تصمیم‌گیری بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر در مورد شبکه‌های بلاک‌چین توانمند‌شده با مدل‌های هوش مصنوعی می‌شود.
چت جی پی تی احتمالا برخی از نقش‌ها را در حین ایجاد مشاغل جدید حذف می‌کند. این اتفاق از قبل آغاز شده است: شرکت‌ها کارکنانی را برای آزمایش و فروش موثرترین پرسش‌های چت بات استخدام می‌کنند. فناوری صرفا بهتر خواهد شد. هوش مصنوعی برای یادگیری طراحی شده و شرکت‌ها میلیارد‌ها دلار برای توسعه نسخه‌های قدرتمندتر این ابزار سرمایه گذاری می‌کنند.
در اینجا پرسش‌هایی اساسی مطرح می‌شود از جمله آن که چگونه پذیرش سریع فناوری‌ها در اکثر موارد نتوانسته سیستم‌های اجتماعی و اقتصادی را در گذشته تغییر دهد؟ و آیا هوش مصنوعی ممکن است علیرغم نقاط ضعف اش تاثیری متفاوت را به همراه داشته باشد؟
کاری که من در کتاب هایم انجام می‌دهم آن است که تصور کنم چگونه انواع دیگر ذهن‌ها و انواع روش‌های تجربه جهان به جهان‌های دیگری منتهی می‌شوند و سپس به این فکر می‌کنم که یافتن آن جهان با انسان‌ها و شیوه‌ای که ما تجربه می‌کنیم چه می‌کند.
چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی براساس مدل‌های زبان بزرگ ساخته شده‌اند: الگوریتم‌هایی که در بخش‌های وسیعی از اینترنت آموزش دیده‌اند. این بات‌ها محتمل‌ترین کلمه بعدی را در پاسخ به برخی پرس و جو‌ها بر اساس خواندن میلیارد‌ها جمله‌ای که از واژگان قبلی استفاده می‌کند پیش بینی می‌نمایند.
خالق جی میل معتقد است ظهور Chat GPTکسب و کار گوگل را ظرف ۲ سال نابود می کند.
با وجود همه نگرانی‌هایی که در خصوص امکان جایگزینی انسان با ربات‌های دارای هوش مصنوعی مطرح می‌شود و مسائلی نظیر امکان سرودن شعر یا تولید متن که درباره آن‌ها سخن گفته می‌شود، یک تهدید به مراتب بزرگ‌تر از جانب این ربات‌ها وجود دارد: هوش مصنوعی می‌تواند در فرآیند‌های دموکراتیک جای انسان‌ها را بگیرد؛ نه از طریق رای دادن بلکه با اثرگذاری روی افکار عمومی و لابی‌گری.
دانشمندان دانشگاه درکسل در تازه‌ترین تحقیقات خود، به مطالعه توانایی هوش مصنوعی در تشخیص علائم بیماری آلزایمز پرداختند.
از هوش مصنوعی خواسته شده تا پیش‌بینی کند که کودکان در مریخ چگونه خواهند بود و نتایج آن خبر خوبی برای آینده نسل بشر نیست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ