سخنگوی شرکت نفت یمن تاکید کرد که نفت خام این کشور به صورت سازمان یافته و با مدیریت ائتلاف متجاوز سعودی غارت می شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تحول بازار نفت خام ایران از طریق ورود و فعالسازی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه پالایش، دستاورد قابل توجهی برای کشور بوده است. نه تنها تقاضای داخلی را برآورده کرده است، بلکه منجر به گسترش موفقیت آمیز صادرات نفت خام ایران نیز شده است.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت از آمادگی کامل برای بارگیری و ارسال نفت خام در مخازن ذخیره‌سازی نفت منطقه جاسک خبر داد.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با توجه به افزایش حجم صادرات نفت کشور در ماه‌های اخیر، لزوم افزایش توان عملیاتی پایانه نفتی خارک در اولویت قرار گرفت و در مدت سه ماه این مهم محقق شد.
کیهان نوشت: با وجود ظرفیت ۱.۸ میلیون بشکه‌ای، «توان عملیاتی» پالایشگاه‌های خوراک نفت ایران با احتساب تعمیرات اساسی عددی کمتر از ۱.۷ و نزدیک به ۱.۶ میلیون بشکه در روز است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره اهمیت عرضه نفت در بورس انرژی با استفاده از اوراق گواهی سپرده کالایی و رقابتی شدن این حوزه به دلیل ورود بخش خصوصی پرداخت.
در دولت سیزدهم در صنعت انتقال نفت با تکمیل ۴ طرح که در مدار بهره‌برداری قرار گرفته‌اند، درحدود ۷۷۵ هزار بشکه به ظرفیت انتقال نفت خام و فرآورده‌های نفتی از شبکه خطوط لوله اضافه خواهد شد.
گواهی‌های سپرده کالایی مثل سهام نیستند که روی آن‌ها معاملات سفته باز گونه انجام شود. هدف از گواهی سپرده‌ی کالایی نفتی این است که کالای اصلی جا به جا شود و انتقال فیزیکی و خرید و فروش در بازار‌های انرژی هم صورت بگیرد.
بنا به اعلام وزیر نفت پاکستان، این کشور به زودی اولین محموله نفت خام خود را از روسیه دریافت می‌کند.
رهبر انقلاب در اولین روز از سال نو در حرم مطهر رضوی فرمودند: قبلا اروپا که نفت ما را وارد می‌کرد از ما سود بیشتری می‌برد و الان هم همین‌طور است. باید به فعالیت اقتصادی غیرنفتی بپردازیم.
گواهی سپرده نفت خام امروز دوشنبه در بورس انرژی ایران قابل معامله شد.
گواهی سپرده نفت خام امروز یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ با حضور وزیر نفت و وزیر اقتصاد راه‌اندازی و از روز دوشنبه در بورس انرژی ایران قابل معامله می‌شود. در این مطلب سعی شد تا به پرسش های کاربران در این باره پاسخ داده شود.
مراسم آغاز معاملات گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی ایران صبح امروز یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ با حضور وزیر نفت و وزیر اقتصاد در محل ساختمان وزارت نفت برگزار شد.
مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: تفاوت در نوع تعهدات، تضمین تحویل دارایی پایه (نفت و میعانات)، حضور خریداران بالقوه و فعالان حوزه نفت و سرمایه‌گذاران بازارهای مالی و نبود سود تضمینی از تفاوت‌های معاملات گواهی سپرده نفت خام با طرح گشایش اقتصادی دولت دوازدهم است
نمایندگان مجلس شورای اسلامی شروط تخفیف ۵ درصدی خوراک نفت خام شرکت های پالایش نفت را تعیین کردند.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: به‌زودی گواهی سپرده نفت‌ خام و میعانات گازی شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی ایران معامله می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: به‌زودی گواهی سپرده نفت‌ خام و میعانات گازی شرکت ملی نفت ایران در بورس انرژی ایران معامله می‌شود.
بررسی جزئیات تجارت خارجی نشان می دهد که افزایش صادرات گاز طبیعی در روزهای گذشته موجب شد تا روند کاهشی مقدار صادرات، معکوس و افت وزنی صادرات به افزایش تبدیل شود.
مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از برنامه‌ریزی برای افزایش ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام در پایانه نفتی خارک خبر داد.
انصارالله یمن اعلام کرد که از صادرات ۲.۱ میلیون بشکه نفت خام از بندر الضبه در استان حضرموت جلوگیری کرده است.
کشورهای گروه هفت قصد دارند چهارشنبه آینده سقف قیمت نفت خام روسیه را اعلام کنند.
دهقان گفت:براساس آمارهای مؤسسه آینده‌پژوهی شرکت‌های معتبرجهان، نفت خام درآینده ازیک کالای راهبردی به کالایی معمولی تبدیل می‌شود به عبارت دیگر،دوران طلایی و جذاب فروش نفت اکنون است، نه آینده.
به گفته‌ عضو کمیسیون برنامه و بودجه‌ی مجلس، سیاست دولت سیزدهم مبنی بر افزایش روابط با همسایگان مزیت‌های زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به بازارسازی برای فروش نفت کشورمان در شرایط تحریمی اشاره کرد. مهندسان خوبی در زمینه‌ی طراحی و تأسیس پالایشگاه داریم که می‌توانیم از طریق صدور خدمات به سایر کشورها، آن‌ها را به کار بگیریم و برایشان اشتغال آفرینی کنیم.
مدیر عامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از افزوده شدن ظرفیت ذخیره سازی ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای نفت خام در پایانه خارگ خبر داد.
معاون وزیر نفت گفت: صنعت پتروشیمی در حال حاضر یک میلیون بشکه نفت خام در روز از منابع هیدروکربوری را به مواد پتروشیمی تبدیل می کند و ظرفیت اسمی تولید به ۹۰ میلیون تن رسیده است.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: با افتخار اعلام می‌کنیم که توانایی تولید نفت به پیش از تحریم‌ها بازگشته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ