حزب ندای ایرانیان در نامه‌ای به رئیس جمهور نوشت: درخواست می‌کنیم با اعلام لغو مصوبه کنکوری شورای انقلاب فرهنگی، دستور دهید طرحی که به نفع عدالت آموزشی و پیشرفت کشور است تهیه شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مقرر کردند موارد اختلافی از جمله مصوبه کنکور ۱۴۰۳ در کمیسیون مشترک شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی بررسی و مرتفع شود.
نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکری درباره مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: در صورت لغو نشدن این مصوبه، طرح یک فوریتی اصلاح قانون کنکور هفته آینده در دستورکار مجلس قرار می‌گیرد.
اوایل سال گذشته بود که شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن تاثیر معدل در گزینش داوطلبان کنکور از سال ۱۴۰۱ به طور قطعی اعمال شود؛ مصوبه‌ای که همچنان پس از گذشت بیش از یکسال شاهد پس لرزه‌ها و تبعات آن برای داوطلبان و امتحانات نهایی دانش آموزان هستیم.
عضو کمیسیون آموزش مجلس در واکنش به اظهارات دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر اینکه مصوبه ابلاغی درباره کنکور تغییر نمی‌کند، گفت: کنکور از سال بعد بر اساس قانون مجلس اجرا می‌شود.
عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به تصویب طرح اصلاح قانون کنکور در کمیسیون آموزش، گفت: با تصویب این طرح، کنکور از سال ۱۴۰۳ با مصوبه مجلس برگزار می‌‎شود.
نماینده مردم شاهین دژ در مجلس گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تأثیر معدل بر کنکور عده‌ای از جوانان را دچار مشکل کرده و آنان تقاضای رسیدگی مجدد به این موضوع را دارند.
بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، معافیت‌های مالیاتی تمام مؤسسات آموزشی و کمک آموزشی از جمله مؤسسات کنکور دانشگاه‌ها سال آینده لغو شد.
دستور رئیس جمهور به معاون حقوقی ریاست جمهوری جهت پیگیری و اعلام نتیجه در خصوص درخواست تعلیق اجرای مصوبه کنکوری
رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی با مصوبه شورای امنیت پای کار هستند و امیدواریم آزمون سراسری امسال در نهایت صحت و سلامت برگزار شود.
احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت به ارسال نامه به رئیس جمهور خواستار تعلیق مصوبه کنکوری شد. به گزارش الف متن این نامه به شرح زیر است:
با گذشت چهارماه از ابلاغ تغییرات کنکور توسط رئیس جمهور و ثبت‌نام یک میلیون دانش آموز برای شرکت در اولین کنکور جدید در دی ماه، هنوز اختلافات مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره این مصوبه به پایان نرسیده است و معلوم نیست چه زمانی تکلیف نهایی آن‌ها روشن خواهد شد.
کنکور سراسری از سال جاری با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دو بار در سال برگزار می‌شود. نخستین نوبت کنکور، روز‌های پنج‌شنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی ماه سال جاری برگزار می‌شود. زمان برگزاری دومین نوبت آزمون ورود به دانشگاه‌ها، روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ برگزاز خواهد شد.
رئیس سازمان سنجش و آموزش گفت: امسال آزمون سراسری برابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دوبار در سال برگزار می‌شود. نوبت اول در ۲۹ و ۳۰ دی و نوبت دوم ۱۴ و ۱۵ تیر نوبت دوم خواهد بود. با توجه به اینکه مسائل کرونا حل شده، آزمون صبح و بعد از ظهر برگزار می‌شود.
دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در خصوص پذیرش متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اطلاعیه‌ای صادر کرد.
مصوبه اخیر شورای انقلاب فرهنگی درباره کنکور، مجلس را نگران آسیب‌های اجرای آن کرده است، نمایندگان معتقدند این مصوبه تبعیض آموزشی را تشدید کرده و به بستری برای جولان مافیا تبدیل خواهد شد.
رئیس مرکز ارزشیابی و سنجش کیفیت آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه ۸۶۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور اظهار کرد: از این به بعد دو نوبت در سال کنکور برگزار می‌شود. سابقه تحصیلی۴۰ درصد قطعی است و برای سال بعد نیز امکانات هماهنگی برای تسری به پایه‌های دهم و یازدهم داریم.
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و تغییرات برگزاری و قبولی کنکور، ماراتن یک ساله کنکور را سه ساله می‌کند و با این اقدام سود مافیا دوچندان خواهد شد.
جمعی از داوطبان کنکور امروز، در اعتراض به مصوبه کنکور ۱۴۰۲ مقابل سازمان سنجش آموزش کشور تجمع کردند. احمد توکلی نماینده اسبق مجلس هم در این تجمع حضور دارد.
وزیر علوم، طی نامه‌ای به معاون حقوقی رییس‌جمهور درخصوص اینکه کدام یک از قوانین مصوب مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید اجرا شود استعلام نموده که معاون حقوقی رییس‌جمهور در پاسخ به استعلام وزارت عتف صریحا اعلام می‌نماید: «مطابق تدابیر مقام معظم رهبری، هر زمان که مجلس به موضوعی ورود کرده باشد، شورای عالی انقلاب فرهنگی صلاحیت ورود ندارد.»
وکلای مردم در خانه ملت در نشست امروز مجلس ضمن فراهم کردن سازوکار مناسب برای تامین قیر رایگان جهت آسفالت راه‌های روستایی و معابر، مشکلات موجود در مسیر انتقال حق بیمه را بررسی و مکانیزم رفع آن را تعیین کنند.
وکلای مردم در خانه ملت در نشست امروز مجلس ضمن فراهم کردن سازوکار مناسب برای تامین قیر رایگان جهت آسفالت راه‌های روستایی و معابر، مشکلات موجود در مسیر انتقال حق بیمه را بررسی و مکانیزم رفع آن را تعیین کنند.
نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص کنکور خلاف عدالت، منطق و انصاف است لذا این مصوبه استبداد خبرگانی اشرافی را در کشور ثبت و رسمی می‌کند.
مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده بانک صادرات ایران به منظور انتخاب اعضای هیئت‌مدیره این بانک برگزار شد.
رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای به رئیس جمهور نسبت به ابلاغ مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی انتقاد کرد و آنرا خلاف عدالت و مطلوب اقشار خاصی از جامعه و بستر مفسده های دیگر برشمرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ