سخنگوی وزارت امور خارجه، اتهامات بی اساس وارده در بیانیه پایانی نشست ۱۵۳ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس را محکوم کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر امورخارجه کشورمان گفت: وزیر امورخارجه سوئد بصورت تلفنی به بنده گفت دولت این کشور اهانت به قرآن کریم را محکوم می کند و فرد اهانت کننده صرفا مجوز تجمع داشته و نه از پلیس و نه از دولت مجوزی برای قرآن سوزی نداشته است.به وی تاکید کردیم که بیانیه کافی نیست و فرد متخلف باید دستگیر و محاکمه شود. با توجه به پایان ماموریت سفیر فعلی سوئد با دستور رئیس جمهور سفیر جدید آنها پذیرفته نخواهد و سفیر جدید ما نیز به سوئد اعزام نمی‎شود تا زمانی که اقدام موثر از آنها دیده شود. منبع: دانشجو
وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ ای اعلام کرد: روسیه آماده است تا نشست سه‌جانبه‌ای را با حضور وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو برگزار کند.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه نشست ١۵۶ وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، با تصریح بر راهبرد منطقه‌ای و سیاست مبنایی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تقویت و تعمیق مناسبات با کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس و توسعه اصل همسایگی، ابراز امیدواری کرد کشور‌های منطقه با نگاه به آینده و به دور از ادبیات سنتی گذشته، چارچوب‌های نوینی را برای همکاری در منطقه بنا نهند.
بیانیه پایانی هیچ اشاره‌ای سلبی یا ایجابی به نام ایران نداشت، در حالی که در نشست‌های قبلی بار‌ها ادعا‌ها و اتهامات بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران از جمله ادعای واهی امارات درباره جزایر سه‌گانه ایران در بیانیه‌های پایانی آن نشست‌ها تکرار می‌شد.
یکصد و پنجاه و پنجمین نشست وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه پایانی خود به موضع گیری درباره ایران پرداخت.
منابع آگاه به این روزنامه آمریکایی گفتند: چند روز پس از نشست ریاض مقام‌های چینی طرح‌های خود را با ایران به اشتراک گذاشتند. ایران اعلام کرد اگر چین لحن استفاده شده در بیانیه را تلطیف کند، به سمت مذاکرات با ریاض به وساطت پکن حرکت می‌کند.
آمریکا در جریان نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با صدور بیانیه‌ای بر مواضع خصمانه خود علیه ایران تاکید کرد.
در این مرحله چشم ایران به نشست دوره‌ای شورای حکام است. هرچند که تفاهم صورت گرفته با نگاه کلان‌تر شکل‌گیری فضای مناسب به منظور آغاز دور جدیدی از همکاری فنی میان ایران و آژانس برای حل و فصل اختلاف‌ها و کمک به فضاسازی برای مذاکرات سیاسی احیای برجام صورت گرفته، اما ایران چشم انتظار نتیجه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. صدور قطعنامه یا بیانیه و لحن و متن هر کدام از این موارد می‌تواند با واکنش متفاوتی از سوی ایران منتهی شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه با رد مطالب مندرج در بیانیه سومین نشست کارگروه مشترک آمریکا و شورای همکاری خلیج فارس درباره جمهوری اسلامی ایران، صدور چنین بیانیه‌هایی را در راستای راهبرد دیرینه رژیم آمریکا در تفرقه‌انگیزی بین کشورهای منطقه دانست.
باشگاه پیکان بعد از شکست ۲ بر صفر در برابر استقلال بیانیه داد و مدعی شد که ریکاردو ساپینتو سرمربی تیم استقلال فوتبال ایران را به جنگل تشبیه کرده است.
نخست وزیر انگلیس بار دیگر به اظهارات مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران پرداخت.
آنچه بیش از همه مورد توجه کارشناسان و مقام‌های ایران قرار داشت بیانیه مشترکی بود که در پایان نشست سران عربستان و چین در ریاض صادر شد. حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان در اینباره گفت: وزارت امورخارجه ایران از رئیس جمهور چین بپرسد آیا امضای شما پای بیانیه یاد شده نشانه آن نیست که حاکمیت چین بر تایوان را هم قابل مناقشه می‌دانید؟!
بایدن در بیانیه‌ای که در آستانه تشکیل نشست سیاسی شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو صادر شده است، مدعی شد: ما در کنار زنان ایران هستیم که برای مطالبه حقوق بشر و آزادی‌های اساسی خود با خشونت و ظلم روبرو هستند.
مشهد ـ سرپرست دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، یک سند حکومتی، سیاسی یا دولتی نیست بلکه فرمانی جامع خطاب به تمام مردم ایران است.
فارس نوشت: آیا امضای چنین بیانیه‌ای دون شأن جایگاه علم و دیانت و فقاهت نیست. بازیچه شدن به دست جریانات سیاسی ورشکسته‌ای که امروز عریان‌تر از هر روز در دام دشمنان دین و دنیای مردم ایران افتاده‌اند؟!.
در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: جمهوری اسلامی ایران، برگزاری نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد با ادعای بررسی حوادث اخیر در ایران را مصداق بارزی از سوء استفاده دولت آمریکا از سازوکار‌های بین المللی برای اغراض غیرقانونی و مداخله جویانه خود در امور داخلی کشور‌های مستقل می‌داند.
بحرینی در این نشست، گفت: در حالی که دولت در تلاش برای برقراری نظم عمومی و بررسی روند است، درخواست داریم تا از صدور اعلامیه یا بیانیه عجولانه توسط دیگران خودداری به عمل آید.
محسن نذیری اصل نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: تلاش آمریکا و اروپا برای همراهی کشور‌های آفریقایی و آمریکای لاتین درباره موضوع ایران در نشست شورای حکام نتیجه بخش نبود.
رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران دراین که براساس منافع ملی خودش و قواعد بازی کار را به اتمام برساند جدی است، گفت: تیم مذاکره کننده ما منطقی و اصولی است و واقعا سیاست دولت حل مشکل و توافق است اما ایرادات مطرح شده از سوی تروئیکا به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه با رد اتهامات بی اساس وارده در بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس، تاکید کرد: جزایر سه گانه ایرانی را جزء لاینفک و ابدی خاک ایران است.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مفاد بیانیه نشست ۱۵۸ وزرای خارجه اتحادیه عرب و کمیته خودخوانده ۴ جانبه در خصوص جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.
سخنگوی وزارت خارجه مفاد بیانیه نشست ۱۵۸ وزرای خارجه اتحادیه عرب و کمیته خودخوانده ۴ جانبه در خصوص جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد.
طی روزهای گذشته اطلاعیه‌‌‌های متعددی درخصوص هر یک از مراحل افزایش سرمایه در سامانه کدال منتشر شده که در ادامه جزییات این افزایش سرمایه ها را می‌خوانید.
حزب اتحاد ملت پیرامون مذاکرات و فرجام پرونده هسته‌ای ایران در بیانیه ای تاکید کرده است که تداوم وضعیت فعلی و گذشت زمان به نفع ایران نیست و تاخیر در احیای برجام رنج روزافزون مردم ایران را به دنبال دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ