فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: انواع رزمایش‌ها را برای دانشجویان دافوس ارتش پیش‌بینی کرده‌ایم و بر این اساس، رزمایش‌هایی مانند مقابله با گروه‌های تروریستی هم برگزار می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رهبران سران آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در اجلاس کمپ دیوید در ایالت مریلند در توافقی متعهد شدند رزمایش دریایی مشترک سالانه را در حوزه‌های مختلف برگزار کنند.
بنا به اعلام یک رسانه ژاپنی، آمریکا، ژاپن و استرالیا رزمایش دریایی مشترکی را در دریای چین جنوبی برگزار می‌کنند.
ناوهای روسی و چینی اقدام به گشت زنی مشترک در اقیانوس آرام کردند.
ناوهای روسی و چینی اقدام به گشت زنی مشترک در اقیانوس آرام کردند.
ارتش تایوان از تصمیم این جزیره برای برگزاری رزمایش هوایی و دریایی خود در هفته آینده خبر داد.
وزارت دفاع بلاروس رزمایش نظامی را در مرز مشترک این کشور با لهستان و لیتوانی آغاز کرد.
وزیر دفاع یمن در جریان حضور در مانور نظامی گسترده نیروهای مسلح این کشور تاکید کرد که استعمارگران آمریکایی و انگلیسی دَم از صلح در یمن می‌زنند اما عملاً برای شکست صلح اقدام می‌کنند.
جنگ اوکراین تا امروز تحت کنترل طرف شرقی و غربی پیش رفته است. اما قانونی وجود ندارد که ابرقدرت‌ها تا ابد مراعات حال یکدیگر را بکنند. هیچ بعید نیست جنگ جهانی سوم در ساعت ۶ بعدازظهر روز ۳ نوامبر ۲۰۲۳ با حمله موشکی روسیه به آلمان آغاز شود. روس‌ها خیلی وقت است دولت اوکراین را به حکومت نازی‌ها تشبیه می‌کنند و مقابله با آن را لازم می‌دانند و حالا هم که ژرمن‌ها دست بالا را در فعل و انفعالات نظامی مقابل «دشمن فرضی» خود دارند تا پیش‌بینی «الکسا» خیلی هم غیرواقعی به نظر نرسد.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه سلاح مقاومت ۱۷ سال است که در مقابل دشمن بازدارندگی ایجاد کرده است، گفت: ما موافق لبنان قدرتمندی هستیم که با رژیم اشغالگر و هر متجاوزی مقابله می‌کند.
معاون دبیرکل حزب الله گفت: آن لبنان که از غرب درخواست کمک می‌کرد، هرگز باز نخواهد گشت. ما موافق لبنان قدرتمندی هستیم که با رژیم اشغالگر و هر متجاوزی مقابله می‌کند.
منابع مصری از برگزاری رزمایش نظامی مشترک سودان و مصر در دریای سرخ با هدف مقابله با تروریسم و تهدیدات نامعمول خبر دادند.
رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با رژه دریایی یگان‌های شناور سطحی شرکت کننده در رزمایش از مقابل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «جماران» پایان یافت.
فرمانده نیروی دریایی ارتش‌ تأمین امنیت دریایی را پایه اصلی رزمایش مرکب دریایی ۲۰۲۳ دانست و گفت: افزایش هماهنگی و مقابله با تحرکات تروریستی مهم‌ترین محورهای روز نخست رزمایش بود.
با عقب‌نشینی ایالات متحده از خاورمیانه، تقاضای بیشتری برای ایجاد یک سازوکار امنیتی رسمی برای مقابله با ایران به‌وجود خواهد آمد؛ به‌ویژه اینکه مذاکرات هسته‌ای در بن‌بست است. به زبان ساده، شرایط برای ایجاد یک سازوکار امنیتی منطقه‌ای برای مقابله جمعی از کشور‌ها با ایران هرگز به این اندازه فراهم نبوده است.
رزمایش نیروی دریایی سپاه با نام سردار شهید نصرالله شفیعی با هدف آمادگی های نیرویی برای مقابله با تهدیدات متصور در خلیج فارس و عملکرد مطلوب سامانه موشک‌های کروز دریایی با موفقیت برگزار شد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه از برگزاری رزمایش با نام «سردار شهید نصرالله شفیعی» با هدف نمایش اقتدار و آمادگی های نیرویی برای مقابله با تهدیدات متصور در خلیج فارس خبر داد.
وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد برای مقابله با تهدیدهای هسته‌ای کره شمالی، ماه آینده با آمریکا، رزمایش مشترک هسته‌ای برگزار می‌کند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد کشتی جنگی این کشور برای آمادگیِ مقابله با حملات هوایی، تمرین‌های نظامی در دریای نروژ انجام داده است.
رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش با برگزاری رژه شناورهای سطحی و زیر سطحی و پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش، بالگردهای هوانیروز، پرنده‌های بال‌ثابت و بالگردهای نیروی دریایی ارتش از مقابل ناوشکن تمام ایرانی سهند به‌عنوان ناو سرفرماندهی به کار خود پایان داد. فرمانده کل ارتش در پایان رزمایش گفت که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در صورتی که تهدیدی از رژیم صهیونیستی متوجه هر یک از نقاط ایران شود به طور قاطعانه و چند برابر پاسخ خواهند داد.
رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش، صبح امروز دوشنبه ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ با برگزاری رژه شناور‌های سطحی و زیرسطحی و پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش، بالگرد‌های هوانیروز، پرنده‌های بال‌ثابت و بالگرد‌های نیروی دریایی ارتش از مقابل ناوشکن تمام ایرانی سهند به‌عنوان ناو سرفرماندهی به کار خود پایان داد.
رئیس‌جمهور کره جنوبی می‌گوید برای مقابله با تهدیدهای کره شمالی، این کشور در حال رایزنی با آمریکا برای اجرای رزمایش هسته‌ای مشترک است.
وکلای ملت در نشست علنی امروز با تعیین اعضای ناظر مبارزه با قاچاق کالا و شورای عالی مقابله با پولشویی، بانک مرکزی را موظف به انتشار مشروح مذاکرات و مصوبات شورای فقهی برای عموم کردند.
رزمایش «اقتدار ۱۴۰۱» نیروی زمینی ارتش به مدت دو روز در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان برگزار شد. در این رزمایش واحدهای پیاده، زرهی، توپخانه، ایستگاه‌های سیار پهپاد و جنگ الکترونیک نیروی زمینی در منطقه عمومی نصرآباد اصفهان برای اجرای رزمایش دو روزه مستقر شده و موضع عملیاتی گرفتند. رزمایش اقتدار ۱۴۰۱ نیروی زمینی ارتش با هدف ارزیابی و ارتقای میزان توان و آمادگی رزمی یگان‌های نیروی زمینی ارتش در مقابله با تهدیدات نوین، برگزار شده است.
آمریکا، کره جنوبی و ژاپن پس از ۵ سال و به منظور مقابله با تهدیدات کره شمالی و چین، رزمایش مشترک دفاع در برابر حملات موشک‌های بالستیک، برگزار کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ