معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد در حال حاضر ۳۱۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی فعال هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مسیر رشد شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا و نوآور و حضور شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان فناور به عنوان بازوی اصلی توسعه فناوری در صنعت بزرگ‌ترین اقدام اصلاحی در جهت تحول اکوسیستم اقتصاد دانش‌بنیان و تکمیل زنجیره ارزش در صنایع بزرگ کشور و حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن اقتصاد ملی است.
معاون تحقیقات صنعتی وزارت دفاع گفت: موشک بالستیک شهید حاج قاسم سلیمانی در هفته صنعت دفاعی تحویل سپاه خواهد شد.
فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه امروز به تمام فناوری‌های پیچیده در حوزه صنعت دفاعی دست پیدا کرده‌ایم، تصریح کرد: ما می‌توانیم در سایر عرصه‌ها مانند صنعت و کشاورزی که بسیار ساده‌تر است، مشکلات را حل کنیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی فعالیت‌های شرکت دانش بنیان ایتراک از زیرمجموعه‌های ایران‌خودرو را در کاهش ارزبری ساخت قطعات خودرو، کاهش قیمت تمام شده، ارتقای کیفی و تحول و نوآوری در صنعت خودرو تاثیرگذار دانست.
با ورود به عصر جدیدی از تکنولوژی، تولید خودرو سازگار با محیط زیست (Sustainability)، یکی از بزرگترین تحولات صنعت خودرو است. موتور‌های احتراق داخلی (ICE) برای دهه‌های متمادی برای خودرو‌ها به کار گرفته شده اند، اما در دنیای امروز وسایل نقلیه الکتریکی (EV) به طور فزاینده‌ای محبوب می‌شوند، زیرا مصرف‌کنندگان به دنبال راه حل‌های انرژی پاک‌تر هستند.
مدیرعامل شرکت ملی مس با بیان اینکه برای رفع دغدغه‌های رهبری در حوزه معدن، اجرای طرح های توسعه صنعت مس را با سرعت بیشتری پیگیری می‌کنیم، گفت: سرمایه گذاری لازم برای اجرای طرح های توسعه 15 میلیارد دلار برآورد شده است.
ما در زمان گذشته وابستگی شدیدی به تجهیزات و ماشین آلان وارداتی و خارجی در صنعت نفت داشتیم اما الان در حال حاضر با تکیه به توان داخل و تجربه موفق تولید بار اول اقلام راهبردی به جایی رسیده‌ایم که خودمان پالایشگاه می‌سازیم و به صدور خدمات فنی و مهندسی نیز می‌پردازیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران اعلام کرد که سفر رئیس جمهور ایران به چین، می‌تواند سرآغاز یک تحول بزرگ باشد.
معاون کیفیت گروه صنعتی ایران خودرو گفت: افزایش رضایت مشتریان در زمان تحویل از ۷۲.۴ درصد در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ به ۷۴.۹ درصد در نیمه آذرماه و بهبود شاخص سلامت خودرو در زمان تحویل در نیمه اول آذرماه امسال به میزان ۴۱ درصد نسبت به فروردین از دستاوردهای طرح تحول کیفیت به شمار می‌رود.
با حضور دکتر مصطفی طاهری رییس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی و دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در گفتگوی ویژه خبری ساعت 22 شبکه یک سیما ( 11 دی 1401) پتانسیل‌های صنعت مس و تدوین برنامه تحول صنعت مس ایران بررسی شد.
دکتر محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در جلسه بررسی راهکارهای پیشرفت و تحول صنعت مس در ایران، بر برنامه ریزی برای تحقق درآمد 10 میلیارد دلاری از صنعت مس با توجه به رتبه پنجم ایران از ذخایر مس دنیا تاکید کرد.
مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت با بیان اینکه هدف غائی ما در صنعت خودروسازی، رقابت پذیر کردن این صنعت است، گفت: فضای رقابتی باعث می‌شود که هم روابط تنظیم شود و هم دخالت دولت به حداقل برسد.
رفع خلاءهای موجود صنعت کشتی‌سازی توسط دانش‌بنیان‌ها می‌تواند فرصت خوبی را ایجاد کند که این صنعت در کشور به دستاوردهای مهمی دست یابد.
در زمان برگزاری نمایشگاه تحول صنعت خودرو ویدئوی در شبکه اجتماعی در ارتباط با طراحی یک قطعه خودرو پروتوتایپ یا نمونه اولیه خودرو جدید آریا سایپا منتشر شد، این در حالی است که شخص منتشر کننده ویدیو احتمالا هیچ اطلاعاتی در خصوص موضوع ، هدف برگزاری و نوع خودروهای معرفی شده در این نمایشگاه ندارد و یا تنها به دنبال سیاه نمایی از تولیدات و دستاوردهای مهندسان داخلی است.
محسن رضایی گفت: گلایه رهبر معظم انقلاب اسلامی به واسطه نارضایتی مردم بود و این مسئله باعث تحرک جدی در خودروسازی کشور شد.
نمایشگاه تحول صنعت خودرو از سوم تا ششم شهریور ۱۴۰۱ با حضور بیش از ۱۰ شرکت خودروساز و زنجیره تأمین آن‌ها و بیش از ۱۰۰ شرکت قطعه سازی، دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا در حوزه خودرو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.
هم‌زمان با هفته دولت، نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودرو کشور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.
باتوجه به اهمیت توسعه دانش‌بنیان صنعت روانکار کشور و نیاز به تحول در این صنعت، مدیرعامل شرکت نفت ایرانول با حضور در پژوهشگاه صنعت نفت از آخرین دستاوردهای این مرکز تحقیقاتی بازدیدکرد.
همزمان با هفته دولت نخستین نمایشگاه تحول صنعت خودروی کشور با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد.
اعضای کمیسیون مشترک مجمع تشخیص مصلحت نظام، اجرایی شدن سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش و توسعه و تبدیل صنعت گردشگری به عنوان یکی از پیشران‌های رونق اقتصادی را بررسی کردند.
وزارتخانه‌های صمت و عتف با هدف تحقق سند تحول دولت مردمی و توسعه و تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه در راستای شعار سال، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند که از امروز (یکشنبه) اجرایی شد.
وزارتخانه‌های صمت و عتف با هدف تحقق سند تحول دولت مردمی و توسعه و تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه در راستای شعار سال، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند که از امروز اجرایی شد.
در ۲۴ ساعت اخیر، شمار واکسن‌های تزریق شده از ۱۴۹ میلیون و ۹۱ هزار دوز گذشت، در حالی که آزمایش کمتر از هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شوند؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۹۱۶ تن از ایشان وخیم است.
نکته قابل تامل اما، تاریخ مصوباتی است که امروز منتشر شده و امضای معاون اول رئیس جمهور ذیل آن‌ها به چشم می‌خورد، در حالی که تاریخ مندرج در بالای آنها، دوازدهم اردیبهشت ماه است؛ مصوباتی که ظاهرا دوشنبه هفته قبل مهیای ابلاغ شده، ولی امروز ابلاغ شده اند تا این گونه به نظر برسد که مانع یا موانعی بر سر راه ابلاغشان وجود داشته است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ