تشبیه روسای جمهور دولت‌های پس از انقلاب ایران به میخائیل گورباچف در شوروی سابق، تنها به دولت اصلاحات محدود نبود، چرا که برخی حتی حسن روحانی را نیز به الگوبرداری از گورباچف متهم می‌کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شفافیت در دو دولت خاتمی و روحانی قابل مقایسه با دو دولت دیگر نبوده و نیست. شفافیت کمک زیادی می‌کند که تخصیص منابع و صرف پول و بودجه، منطقی و عقلایی انجام شود و در نتیجه کارایی اقتصادی بهتر شود و با منابع مشخص مالی خروجی‌های بهتری به دست آید.
نویسنده این متن مغلوط، اولا عمدا به یاد نمی‌آورد که رکورد‌های تورم ۴۹/۶ و ۶۰ درصد را دولت‌های هاشمی و روحانی بر جا گذاشتند، نه دولت‌های احمدی نژاد و رئیسی. ثانیا، دولت خاتمی ادامه دولت هاشمی بود و نه جدا از آن. ثالثا، مقایسه دوره خاتمی با دوره پایانی احمدی‌نژاد و پس از آن، مع‌الفارق است؛ چه این‌که دولت خاتمی با انبوهی از تحریم‌ها که از سال ۱۳۹۰ علیه ایران اعمال شد، دست و پنجه نرم نمی‌کرد.
مواضع گرفته‌شده توسط برخی از صاحبان تریبون نشان می‌دهد که آن‌ها در برخورد با دولت‌ها رفتار متفاوتی داشته‌اند.
مراسم بزرگداشت سرکار خانم عالیه روحانی، همسر شهید آیت الله مطهری، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری، آیت‌الله سید مصطفی محقق داماد، اسحاق جهانگیری، محمدجواد ظریف، سید عباس عراقچی، محمدرضا عارف، حجت الاسلام و المسلمین قدرت الله علیخانی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی، محمدرضا باهنر، علی جنتی، محمد سلامتی، عباسعلی زالی، یونس شکرخواه، محسن حاجی‌میرزایی، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر نقویان، حسنیعلی امیری، عبدالله جاسبی، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری، عبدالرضا رحمانی فضلی، محمد نهاوندیان، محمود واعظی، سید محمد بطحایی، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالواحد موسوی لاری، آیت الله رحیمیان، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی رحمانی، علی‌عسگری، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، محمد دهقان، حجت‌الاسلام والسملین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد، صادق محصولی، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، علی اکبر صالحی، مرتضی الویری، حجت الاسلام و المسلمین اشرفی اصفهانی، مسعود پزشکیان، حسین انواری، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین شریعتی، حجت الاسلام و المسلمین احمد مازنی، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، محمدباقر ذوالقدر، حسین میر محمد صادقی، عباسپور تهرانی، حسین علایی، نادر قاضی‌پور، بیژن نوباوه، مرتضی تمدن، امیررضا خادم، عباس جدیدی و ... در مسجد اعظم قلهک برگزار شد.
احدیان نوشت، اشتباه‌های خاتمی در حمایت از روحانی و عدم مرزبندی با براندازان باعث شده، جریان اصلاحات «از اینجا رانده و از آنجا مانده» شود.
در اغتشاشات اخیر در حالی که سرویس‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل و انگلیس همه مزدوران خود و رسانه‌های وابسته را به صف کرده و دستور جنایت، شرارت، ترور و حتی اقدامات تجزیه‌طلبانه را صادر کرده بودند، خاتمی و موسوی و برخی افراطیون مدعی اصلاحات، اغتشاشگران اجاره‌ای را معترض جا زده و خواستار مدارا با آن‌ها شدند. ضمن این که خاتمی به اعتبار سوء عملکرد دولت ائتلافی روحانی، متهم اصلی در فریب انتخاباتی مردم و نارضایتی بعدی مردم از شرایط اقتصادی است.
در موضوع خصوصی‌سازی نیز، از دولت سازندگی (مرحوم هاشمی) گرفته تا دولت‌های خاتمی و روحانی، طیف مذکور، عملکرد بسیار فاجعه‌باری داشته‌اند. اما شرم‌آور این است که آن‌ها عملکرد سیاه خود را دستاویزی برای جنجال علیه تصمیم سه قوه (طرح مولدسازی) قرار داده‌اند و براساس تجربه بد و منفی خود در گذشته، علیه ما، آینده دولت و دو قوه دیگر، بدگویی می‌کنند.
باید پرسید آقایان خاتمی، ناطق‌نوری، روحانی، لاریجانی، جهانگیری و بسیاری از شخصیت‌های معتدل و دلسوز نظام چرا به حاشیه رفته‌اند و اگر این افراد که به تعبیر رهبر انقلاب نقش خواص را ایفا می‌کنند، فضای تأثیرگذاری و کنشگری را داشتند، آیا این‌گونه جامعه از نخبگان عبور می‌کرد و اصل نظام هدف قرار می‌گرفت؟
سایۀ مردانۀ خاتمی و احمدی‌نژاد بر مناظرۀ زنانۀ ابتکار و خزعلی حامیان ورود زنان به سیاست به دنبال تلطیف سیاست بودند اما تجربه نشان داده زنان بیش از آن که بتوانند بر سیاست تأثیر بگذارند و آن را تلطیف کنند خود تأثیر می پذیرند. چندان که در مناظرۀ خانم‌های معاون رییس جمهوری در دولت های قبل و دولت کنونی، می‌شد به جای خانم ابتکار آقایان خاتمی و روحانی را نشاند و به جای خانم خزعلی هم آقایان رییسی و احمدی‌نژادِ متقدم را!
محمود واعظی در تمامی ملاقات‌های حسن روحانی حضور داشت، به طوریکه در برهه‌ای حتی جایگاه او را بدیل به معاونت اول، قلمداد می‌کردند و در نقل قول‌های رسانه‌ای صحبت‌هایی مبنی بر اختلاف این دو، یعنی محمود واعظی و اسحاق جهانگیری بازتاب داشت و جهانگیری شرایط و جایگاهش را اینگونه توصیف کرد؛ که حتی اجازه ندارد منشی دفتر خود را برکنار کند.
از گذشته نیز این فرضیه در ارتباط با رئیس سابق پاستور مطرح بوده که او نمی‌خواهد مسیر احمدی‌نژاد و خاتمی را تکرار کند و قصد دارد همچنان در عرصه سیاست کشور حضور داشته باشد. در ارزیابی اظهارات اخیر روحانی نیز این امر به وضوح قابل مشاهده است که او نیم‌نگاهی به باقی ماندن در قدرت داشته و دارد.
موضوع حجاب و برخورد‌های سختگیرانه این روز‌ها نقل داغ بسیاری از محافل است و سخنرانی‌ها و اظهار نظر‌ها در مدح و ذم اقدامات قهری بازار پر رونقی در رسانه‌ها دارد. البته این موضوع تنها در این مقطع مطرح نبوده و با گرم شدن تنور انتخابات ریاست جمهوری این بحث بیشتر از هر زمان دیگری جایگاه و پایگاهی پیدا می‌کند و کاندیدا‌های انتخاباتی نظرات متفاوت‌تری درباره حجاب در میتینگ‌های انتخاباتی‌شان ارائه می‌کردند.
حیرت و شگفتی از مواضع جماعت باج‌ده به آمریکا این‌که؛ این‌ها اسم خود را «عقلای ملت» می‌گذارند و رقبای خود را به بی‌عقلی و بی‌دانشی متهم می‌کنند و ترس خود را از دشمن، زیر این دو عنوان پنهان می‌کنند! نکته مهم در این ماجرا این است که؛ صدای آمریکا در داخل که به ضرب و زور، ترور و اوباشیگری، تجزیه‌طلبی، فحاشی، هتاکی و مردم آزاری درمی‌آید را صدای ملت معرفی می‌کنند و می‌گویند باید آن را شنید و تن به باج‌دهی داد!
من برای آقای خاتمی به عنوان یک روحانی خوشفکر و فرهنگی و مداراجو همیشه احترامی عمیق قائل بوده‌ام، گرچه نیش قلمم علیه برخی جنبه‌های نگاه و عملکرد سیاسی او معمولاً تیز بوده است.
نگاه کنید میرحسین موسوی، مرحوم هاشمی، خاتمی، روحانی و امثال این‌ها در این ۴۰ سال گذشته تقریباً ۳۰ سال سر کار بودند و این‌ها این مسائل را به وجود آورده‌اند. آیا می‌شود دفعتاً جلویش را گرفت؟ معلوم است که نمی‌شود. تمام سازوکار این طور طرحی شده است.
نگاه کنید میرحسین موسوی، مرحوم هاشمی، خاتمی، روحانی و امثال این‌ها در این ۴۰ سال گذشته تقریباً ۳۰ سال سر کار بودند و این‌ها این مسائل را به وجود آورده‌اند. آیا می‌شود دفعتاً جلویش را گرفت؟ معلوم است که نمی‌شود. تمام سازوکار این طور طرحی شده است.
در ماجراهای اخیر، محمود احمدی‌نژاد سیاست عجیبی را پیش گرفته است. او که عادت دارد درباره بسیاری از مسائل اظهارنظرهای جنجالی در سمت‌وسوی خواست‌های جامعه انجام دهد تا همسو بودن خود با مردم را نشان دهد و به نوعی بر نگاه دلسوزانه‌اش نسبت به جامعه صحه بگذارد، هیچ واکنش رسمی‌ای از خود نشان نداده است.
در ماجراهای اخیر، محمود احمدی‌نژاد سیاست عجیبی را پیش گرفته است. او که عادت دارد درباره بسیاری از مسائل اظهارنظرهای جنجالی در سمت‌وسوی خواست‌های جامعه انجام دهد تا همسو بودن خود با مردم را نشان دهد و به نوعی بر نگاه دلسوزانه‌اش نسبت به جامعه صحه بگذارد، هیچ واکنش رسمی‌ای از خود نشان نداده است.
هشت سال دولت هاشمی، هشت سال دولت خاتمی و هشت سال دولت روحانی فرصت اصلاحی بود که در اختیار امثال حزب کارگزاران سازندگی بود، اما نتیجه چه شد؟ آنچه این روز‌ها وضعیت موجود کشور است، حاصل اصلاحات همین افراد است.
مذاکرات مدیران تاپیکو با هیات بلند‌پایه روسیه در نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
روحانی،فاتحه اصلاح‌طلبی افراطی و اعتدالی را با هم خوانده و این بالاترین خدمت آقای روحانی است.
مدیرعامل بنیاد باران گفت: ناطق نوری در جلسه جمعه شب دیدار روحانی، خاتمی و سیدحسن خمینی حضور نداشت و این دیدارها هیچ ارتباطی با مسائل سیاسی و مشکلات امروز ندارد.
عضو حزب اتحاد ملت درباره خبرهای دیدار خاتمی، روحانی، ناطق نوری و سیدحسن خمینی می‌گوید: چرا اینقدر از نشستن این 4 نفر نگران هستند و فکر می کنند قرار است طوفان شود؟
وزیر دولت اصلاحات گفت:‌ دیدار اخیر محمد خاتمی، حسن روحانی و حسن خمینی برنامه‌ریزی شده و مربوط به انتخابات نبود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ