روسکاسموس روز شنبه در پستی تلگرامی اعلام کرد: در طول این عملیات، یک وضعیت اضطراری رخ داد که اجازه انجام مانور با پارامتر‌های مشخص شده را نداد. تیم مدیریت در حال حاضر در حال تجزیه و تحلیل وضعیت هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کاوشگر چاندرایان ۳ هندوستان قبل از فرود روی ماه طی چند روز آینده، تصاویر خارق العاده ای از این سیاره منتشر کرده است.
کاوشگر کنجکاوی ناسا تصویر پانورامای جدیدی را ثبت کرده است که به‌طور همز‌مان صبح و عصر مریخ را نشان می‌دهد.
مطالعه جدید نشان می‌دهد که باد خورشیدی توسط فرایند اتصال مجدد مغناطیسی تولید می‌شود؛ یعنی زمانی که میدان‌های مغناطیسی با جهت مخالف، از کنار یکدیگر و به داخل و خارج از سطح خورشید حرکت می‌کنند. در جریان این فرایند، میدان‌های مغناطیسی اغلب شکسته شده و دوباره به یکدیگر متصل می‌شوند و ذرات باردار را از خورشید دور می‌کنند.
سازمان فضایی اروپا می خواهد یک ماهواره کوچک به اندازه موبایل روی یک سیارک قرار دهد تا  گرانش آن را بررسی کند.
تصویر ارسالی جدید از مریخ توسط کاوشگر Perseverance را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
دانشمندانی که کاوشگر ناسا را که ۷.۵ میلیارد مایل در فضا سفر کرده ردیابی می‌کنند می‌گویند که احتمال دارد بیگانگان تا سال ۲۰۲۹ با زمین ارتباط برقرار کنند.
آژانس فضایی اروپا کاوشگر «جویس» خود را با هدف نهایی کشف حیات در قمرهای یخی سیاره مشتری با موفقیت به فضا پرتاب کرد.
کاوشگر مریخی استقامت فرایند ذخیره سازی ۱۰ نمونه پشتیبان روی سیاره را تمام کرده است.
نخستین کاوشگر ماه کره جنوبی تصاویری خارق العاده از ماه و زمین ارسال کرده است.
کاوشگر «وویجر یک» که در فاصله ۱۴.۸ میلیارد مایلی زمین قرار دارد به سمت تاریک فضای بین ستاره ها یا فضای اکتشاف نشده بین ستارگان درحرکت است. این طولانی ترین فاصله یک شی ساخت انسان تازمین است.
کاوشگر استقامت صدای طوفان  گرد و خاک و دانه های غبار که به ابزار ناسا برخورد می کنند را ثبت کرده است.
یک لندر ماه که توسط شرکت خصوصی ژاپنی ساخته شده حامل کاوشگری متعلق به امارات متحده عربی در کنار چند محموله دیگر با یک موشک اسپیس ایکس به فضا پرتاب شد.
سازمان اکتشافات فضایی ژاپن(JAXA) کاوشگر ماه خود را گم کرده است. این ماهواره همراه ماموریت آرتمیس به فضا ارسال شده بود اما ناسا سیگنالی از آن دریافت نکرده است.
لوسی نخستین تصویر از دو عکس زمین را روز ۱۳ اکتبر گرفت، در حالی که حدود ۱.۵ میلیون کیلومتر از سیاره ما فاصله داشت و تصویری از زمین کوچک و شبیه به یک تیله شیشه‌ای را که در تاریکی فضا شناور است، ثبت کرد.
کاوشگر «کنجکاوی» ناسا پس از سفری طولانی به منطقه ای در مریخ رسیده که میلیاردها سال قبل و هنگامی به وجود آمده که آب سیاره ناپدید شده است و در آن نمک های معدنی مختلفی وجود دارد.
کاوشگر «کنجکاوی» ناسا پس از سفری طولانی به منطقه ای در مریخ رسیده که میلیاردها سال قبل و هنگامی به وجود آمده که آب سیاره ناپدید شده است و در آن نمک های معدنی مختلفی وجود دارد.
با توجه به تحلیل جدیدی از تصاویر راداری فضاپیمای کاسینی قرار است در  کاوشگر «دراگون فلای» روی سطحی از تپه ها و سنگ های یخی شکسته و متلاشی شده بزرگترین قمر زحل فرود خواهد آمد.
چین نخستین کاوشگر مخصوص مطالعه خورشیدی را به فضا فرستاد تا فوران شعله های خورشیدی را دقیق تر رصد کند.
با تلاش متخصصان پژهشگاه فضایی ایران و با همکاری سازمان هوافضای وزارت دفاع ؛ کاوشگر زیر مداری سامان به فضا پرتاب شد.
آزمون زیر مداریِ «بلوک انتقال مداری کاوشگر سامان» با موفقیت انجام شد.
کاوشگر دارت ساخته آژانس فضایی آمریکا (ناسا) روز دوشنبه با موفقیت به یک سیارک برخورد کرد (برخورد داده شد) تا آن را از مسیر خود منحرف کند. بدین ترتیب، این کاوشگر با برخورد به سیارک «دیمورفوس» در فاصله ۱۱ میلیون کیلومتری کره زمین، یک مأموریت بی‌سابقه فضایی را انجام داد. سیارک دیمورفوس و مسیر حرکت آن خطری برای کره زمین محسوب نمی‌شود، اما هدف ناسا از این مأموریت، ایجاد آمادگی برای مواقعی است که سیارک‌های بزرگ و خطرناک، در مسیر برخورد با زمین قرار می‌گیرند.
سازمان فضایی ملی چین(CNSA) داده های جدیدی از مدارگرد مریخی «تیان ون یک» و کاوشگر ژورونگ منتشر کرده که نشان می دهد در دوران باستان اقیانوسی از آب در سیاره وجود داشته است.
کاوشگر خورشیدی «سولار اربیتر» قبل از گذر از کنار سیاره ونوس با یک شعله عظیم پلاسمای خورشیدی روبرو شده است.
کاوشگر استقامت ناسا برای دوازدهمین بار از خاک و سنگ مریخ نمونه برداری کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ