ویژه برنامه‌های پخش زنده هر روز از شبکه شاد با حضور نفرات برتر آزمون سراسری، مشاوران و متخصصان برگزار می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
متقاضیانی که در آزمون سراسری ۱۴۰۲ (نوبت‌های اول و دوم) ثبت نام کرده و غایب جلسه آزمون بوده اند، نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است، ندارند.
دفترچه راهنمای انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ فردا منتشر می‌شود و داوطلبانی که اسامی آن‌ها به عنوان مجازین آزمون سراسری اعلام شده، از روز سه‌شنبه ۳۱ مردادماه می‌توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.
فرم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم برای انتخاب رشته تحصیلی از هفته آینده توزیع خواهد شد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان رشته تابستانی خود را با توجه به علاقه و توانمندی‌شان به طور اختیاری انتخاب می‌کنند.
با توجه به تقاضا‌های مکرر داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۲ که در زمان مقرر موفق به انتخاب رشته نشده‌اند و برای مساعدت به آنها، ترتیبی اتخاذ شد که این داوطلبان بتوانند از روز شنبه ۱۰ تیرماه تا ساعت ۲۴ امشب یکشنبه ۱۱ تیر ماه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال با برنامه‌ریزی صورت گرفته در این معاونت، تحلیل نتایج حاصل از ارزیابی ویژگی‌های شخصیتی دانش آموزان به صورت مشروح در قالب سیستم خبره فردی برای کمک به کسب شایستگی‌های لازم در خصوص انتخاب رشته آگاهانه انجام شده است.
بنا بر اعلام سازمان سنجش، برای داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام نموده‌اند، امکان ویرایش کدرشته محل‌های انتخابی وجود ندارد.
ثبت نام و انتخاب رشته آزمون کاردانی به کارشناسی
مهلت تمدید شده برای انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ امروز شنبه ۲۰ خرداد ماه پایان می‌یابد.
برای دانش آموختگان رتبه اول مقطع کارشناسی، حداکثر معدل ۱۰ درصد ظرفیت (با تقریب اضافی) در هر کدرشته محل مقطع بالاتر، بر اساس اولویت نمره و انتخاب رشته داوطلبان به حائزین شرایط اختصاص داده خواهدشد.
متقاضیان علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی مراکز و واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، پس از اعلام نتیجه اولیه آزمون و دریافت کارنامه، برای اطلاع از زمان و نحوه انتخاب رشته از امروز ۱۱ خرداد به درگاه اطلاع‌رسانی مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کنند.
داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از فردا پنج شنبه مورخ ۱۱ خرداد تا ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۱۶ خرداد می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org و مطالعه دقیق دفترچه راهنما اقدام به انتخاب رشته کنند.
داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند باید از امروز سه‌شنبه مورخ ۲۹ فروردین تا روز شنبه دوم اردیبهشت ماه، نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود (تا حداکثر ۵۰ کدرشته محل) با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اقدام کنند.
داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی شده‌اند باید از فردا سه‌شنبه مورخ ۲۹ فروردین تا روز شنبه مورخ دوم اردیبهشت ماه نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود تا حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به رشته امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش اقدام کنند.
انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ از روز دوشنبه ۱۷ مرداد ماه آغاز شد و براساس اعلام قبلی سازمان سنجش، داوطلبان تا امشب (ساعت ۲۴ شامگاه شنبه) مهلت داشتند که انتخاب رشته کنند که مهلت انتخاب رشته تا شامگاه دوشنبه تمدید شد.
مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری تمديد شد
اولین توصیه مشاوران انتخاب رشته به دانش آموزان این است که داوطلبان و دانش آموزان، انتخاب رشته را به روز آخر موکول نکنند.
مجموعا حدود ۵۳۰ هزار داوطلب در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، در سال جاری پذیرفته می‌شوند.
برای گروه‌های آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی و فنی دفترچه‌های جداگانه و برای گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی یک دفترچه مشترک و برای همه رشته‌های بدون آزمون در همه گروه‌های آزمایشی یک دفترچه مشترک منتشر شده است.
با فعال شدن دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۱، در سایت سازمان سنجش آموزش کشور از امروز، فرآیند انتخاب رشته از روز دوشنبه هفدهم آغاز می‌شود و تا روز شنبه بیست و دوم مرداد ماه ادامه دارد.
نحوه انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۱۴۰۱
دفترچه انتخاب رشته جمعه چهاردهم مرداد منتشر می‌شود و داوطلبان مجاز از روز دوشنبه هفدهم مرداد می‌توانند برای انتخاب رشته اقدام کنند.
تحلیل گران صعود نرخ ارز نیمایی در سال ۱۴۰۱ را فرصتی برای رشد بازار می دانند و از طرف دیگر با اجرای توافق برجام فشار دولت به شرکت ها را می کاهد و استمرار بحران اوکراین منجر به ادامه تورم می شود.
حکم قصاص قاتل شهید رنجبر صادر شد

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ