نماینده دائم ایران در سازمان ملل، ادعاهای نمایندگان امارات و انگلیس درباره جزایر سه‌گانه ایرانی و برنامه هسته‌ای ایران را بی پایه خواند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ریابکوف گفت: «من در روز‌های دوشنبه و سه شنبه در تهران خواهم بود. با مقامات وزارت امور خارجه ایران دیدار خواهم کرد. موضوع مذاکرات ما مشخص است: مسلماً این وضعیت پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک برای حل و فصل مسئله برنامه هسته‌ای ایران است. علاوه بر این مسائل مربوط به همکاری ایران با بریکس هم هست. در این رابطه در سمیناری که توسط وزارت خارجه ایران با موضوع بریکس - ایران برگزار می‌شود، شرکت خواهم کرد.»
یک عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: انسان عاقل باید بنشیند فکر می‌کند همه گزینه‌ها را داریم؛ ما گزینه توسعه برنامه هسته‌ای و همچنین گزینه مذاکرات برای اعتمادسازی را داریم و هیچ کدام از این دو گزینه به ما خسارت وارد نمی‌کند.
اگر این مهاجمان به دکتر ظریف توانستند بدون توقف برنامهٔ هسته‌ای، همکاری کامل با آژانس، پذیرش اف. ای. تی. اف و در یک کلام تجدیدنظر در سیاست خارجی، اقتصاد کشور را سر و سامان دهند و اعتماد و رضایت عموم مردم را جلب کنند که همگی ما به آنها احسنت خواهیم گفت.
اگر این مهاجمان به دکتر ظریف توانستند بدون توقف برنامهٔ هسته‌ای، همکاری کامل با آژانس، پذیرش اف. ای. تی. اف و در یک کلام تجدیدنظر در سیاست خارجی، اقتصاد کشور را سر و سامان دهند و اعتماد و رضایت عموم مردم را جلب کنند که همگی ما به آنها احسنت خواهیم گفت.
سالیوان با اشاره به اینکه بایدن روزانه مسائل مربوط به برجام را پیگیری می‌کند، ادعا‌ها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرده و گفت: برنامه ایران پیشرفت چشمگیری داشته است. این یک خطر واقعی برای امنیت منطقه و امنیت جهانی و در واقع برای ایالات‌متحده امریکا است. ما به اقدامات خود ادامه می‌دهیم تا ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای بازداریم و سپس به دنبال راه‌حلی دیپلماتیک باشیم که این موضوع را در مسیر بلندمدت ثبات قرار دهد.»
دونالد ترامپ در بخشی از گفتگو با این شبکه درباره توافق با ایران بر سر موضوع برنامه هسته‌ای آن مدعی شد: من ایران را در موقعیتی قرار داده بودم که در مدت یک هفته پس از انتخابات (ریاست جمهوری آمریکا) توافق می‌کردند.
معاون سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که ما خواهان ادامه همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی هستیم و این راهی برای رسیدگی به نگرانی‌ها در خصوص برنامه هسته‌ای ایران است.
هرجا که فرآیند غنی سازی وجود دارد و تولید مواد هسته‌ای صورت می‌گیرد، بر اساس ضوابطی مشخص، آژانس باید از آن‌ها بازرسی کند. تعداد و چگونگی بازرسی‌ها بر اساس توافق است، آنچه در گذشته انجام شده اکنون نیز در حال انجام است. ما نگفته ایم که بازرسی‌ها بیشتر شود بلکه بازرسی‌ها بر اساس برنامه است.»
نماینده دائم روسیه در سازمان‌ های بین المللی مستقر در وین امروز خبر داد: برنامه هسته‌ای ایران فردا در نشست شورای حکام بررسی می‌شود.
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین خبر داد که نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فردا آغاز می‌شود و برنامه هسته‌ای ایران از جمله مواردی است که مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
مجتهدزاده نوشت: گروه‌هایی که دست به این کار می‌زنند، ریشه در کجا دارند؟ آیا بعید نیست که یک برنامه وسیع خرابکاری خارجی پشت موضوع باشد؟ آیا بعید نیست که ما با هسته‌های جدید و در حال گسترش گروه‌های افراطی و بنیادگرای نوظهوری در داخل مواجه باشیم؟
محمد اسلامی: هم اکنون در بحث هسته‌ای با یک جوّ و فضاسازی در داخل و خارج از کشور مواجه هستیم و در همین راستا در خارج از کشور در چارچوب برنامه ایران‌هراسی، همواره تلاش دارند که مسیر ما را مسدود کنند.
بیل برنز با بیان اینکه ما شواهدی نداریم که ایران تصمیمی برای از سرگیری برنامه ساخت سلاح هسته‌ای دارد، اما در عین حال ادعا کرد سایر ابعاد این چالش، در حال پیشرفت است.
فاکس نیوز به نقل از امیر آویوی، بنیانگذار و رئیس مجمع امنیت دفاعی رژیم صهیونیستی نوشت: «اسرائیل اجازه نخواهد داد ایران هسته‌ای شود». از آنجایی که ما شاهد ادامه پیشرفت بدون مانع برنامه هسته‌ای نظامی ایران با غنی سازی تسلیحاتی هستیم، اسرائیل گزینه نظامی معتبر خود را آماده می‌کند.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اظهار داشت: ما آماده ازسرگیری گفتگو‌های غیرمستقیم با ایران هستیم، اما در انجام دادن اقداماتی دیگر برای محدود ساختن برنامه هسته‌ای ایران تردید نخواهیم کرد.
وزیر خارجه عربستان سعودی با تکرار ادعا‌های واهی در مورد مقاصد برنامه هسته‌ای ایران مدعی شد که اگر ایران به سلاح‌های هسته‌ای دست پیدا کند، کشور‌های خلیج‌فارس دست به هر اقدامی برای تضمین امنیت خود خواهند زد. این مقام پادشاهی سعودی گفت: «اگر ایران یک سلاح اتمی قابل استفاده داشته باشد، دیگر هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نخواهد بود.... ما در فضای بسیار پرمخاطره‌ای در منطقه قرار داریم و انتظار داشته باشید که دولت‌های منطقه قطعا دنبال راهی باشند که امنیت خود را تامین کنند.»
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: پرونده اتهامات مربوط به برنامه هسته‌ای ما باید بسته و تحریم‌ها برداشته شود.
گانتز با انتقاد از سیاست‌های نتانیاهو در قبال برنامه هسته‌ای ایران گفت که این سیاست‌ها «برای نبرد ما علیه برنامه هسته‌ای ایران مضر بوده است» و تأکید کرد که موضوع هسته‌ای ایران «بزرگ‌ترین چالش راهبردی است» که رژیم صهیونیستی با آن روبرو است.
گروسی، مدیرکل سازمان انرژی اتمی: خلا نظارتی بر برنامه هسته‌ای ایران بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شود/ تصمیم در خصوص پرونده پادمانی ایران بر عهده تمامی کشور‌های عضو آژانس است/ در مورد تحقیقات، پیشرفتی حاصل نشده/ ما درمورد آثاری از اورانیوم در مکان‌هایی اعلام نشده در ایران سئوال می‌پرسیم؛ چرا می‌گویید سئوالتان سیاسی‌ست؟
سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره گزارش اخیر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت:برقراری مجدد نظام راستی آزمایی پیشین مستلزم عمل نمودن طرف‌های برجامی به تعهدات خود می‌باشد.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ما از مدیرکل آژانس انتظار نداریم هیاهویی که ضد انقلاب و رژیم صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای ایران ایجاد کرده اند و بیش از ۲۰ سال است که این‌ها را دامن می‌زنند و دنبال می‌کنند، اهمیت بدهد و مزاحمت برای برنامه توسعه‌ای کشور ایجاد کند.
رابرت مالی گفت: موضع ما روشن است. اگر ایران آمادگی داشته باشد، ما نیز آماده بازگشت به توافق هسته‌ای هستیم. برای ما این بازگشت از نظر کاهش تحریم‌هایی که باید ارائه دهیم و گام‌هایی که ایران باید برای محدود کردن برنامه هسته‌ای خود بردارد، کاملا مشخص است.
ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در صفحه توییترش از دیدار آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حاشیه دهمین کنفرانس بازبینی پیمان عدم اشاعه هسته‌ای در نیویورک خبر داد.
رئیس جمهور آمریکا: ما از طریق دیپلماسی در هماهنگی با متحدان و شرکای منطقه‌ای، پیشنهادی برای بازگشت متقابل به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) توسعه دادیم تا جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را بگیریم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ