منابع سودانی از حملات و انفجارهای شدید در خارطوم، حمله نیروهای پشتیبانی سریع به دارفور جنوبی و افزایش تعداد پناهجویان سودانی در چاد و مبتلا شدن بسیاری از آنها به بیماری مالاریا خبر دادند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس اداره کنترل و مبارزه با مالاریا وزارت بهداشت گفت: در این راستا منتظر هستیم گروه کارشناسان ارشد سازمان بهداشت جهانی برای تایید این موضوع به کشور بیایند و پس از بررسی‌های بیشتر کشور و مناطق مرزی با پاکستان، گواهی حذف مالاریا از کشور را صادر کنند.
زلزله‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر شهرستان دوغان‌شهیر در استان مالاتیا واقع در ترکیه را لرزاند.
سوخت‌بران و کولبران بیشترین آمار ابتلا به این بیماری را دارند؛ آن‌ها که از مرز‌های غیررسمی به پاکستان تردد دارند، آنجا توقف می‌کنند، پشه آن‌ها را نیش می‌زند، به روستای‌شان بر می‌گردند و یکی، دو روز بعد با نشانه‌های ابتلا مواجه می‌شوند. مالاریا یک بیماری انگلی است که به‌صورت عفونت حاد با تب‌ولرز و کم‌خونی، بزرگی طحال و... تشخیص داده می‌شود. انگل مالاریا توسط یک تیره از پشه به‌نام آنوفل به انسان منتقل می‌شود.
رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه عفونت مالاریا به طور کلی با علائم و نشانه‌هایی مانند تب، لرز، سردرد، تهوع و استفراغ یا درد و خستگی ماهیچه بروز می‌کند، اظهارداشت: لرز اولین علامت ابتلاء به این بیماری است، در ادامه تب و تعریق هر ۲۴ یا ۴۸ ساعت یکبار سیکل معمول این بیماری به حساب می‌آید.
علائم و راه‌های انتقال مالاریا را بشناسید
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تاکید بر این که خوشبختانه بیماری مالاریا قابل درمان است، افزود: نکته اینجاست که انگل ها به برخی داروها و پشه کش ها مقاوم می شود و این موضوع درمان این بیماری را با چالش هایی مواجه می کند.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان با اشاره به گرم شدن هوا و بارندگی اخیر صورت گرفته در ایران و پاکستان افزود: آمار مالاریا در سیستان و بلوچستان امسال به دلیل بارندگی صورت گرفته و تردد‌های غیرقانونی اتباع خارجی و قاچاق سوخت از مرز‌های شرقی نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی یافته است.
ذاکری با اشاره به اینکه مقایسه موارد مثبت مالاریا تا ۲۱ فروردین سالجاری نیز نشان دهنده افزایش موارد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است، تصریح کرد: با شناسایی به موقع موارد و تحت درمان قرارگرفتن آنان هیچ گونه فوتی ناشی از این بیماری در سطح استان در سال‌های اخیر صورت نگرفته است.
طی مراسم و تشریفات ویژه با حضور مقامات سیاسی و ورزشی، پیکر سه ملی پوش فقید فوتبال قطع عضو کشورمان که در زلزله مهیب شهر مالاتیا ترکیه جان باخته بودند،به استان خوزستان انتقال داده شد.
احمد یامان، رئیس باشگاه مالاتیا اسپور اعلام کرد که این تیم پس از تشکیل جلسه هیئت مدیره، از مسابقات کناره‌گیری خواهد کرد.
احمد یامان، رئیس باشگاه مالاتیا اسپور اعلام کرد که این تیم پس از تشکیل جلسه هیئت مدیره، از مسابقات کناره‌گیری خواهد کرد.
در آرامش استراحت کن ما تو را فراموش نمی کنیم، ای مرد زیبا. این بخشی از بیانیه مالاتیا در واکنش به مرگ ایوب است.
سی ان ان ترکیه گزارش داد که در هاتای و مالاتیا، 15 ورزشکار زیر آوار قرار دارند.
یکی از بازیکنان مالاتیا اسپور ترکیه، در لحظه وقوع زلزله، از بالکن منزل خود به پایین پریده و به دلیل آسیب دیدگی به بیمارستان منتقل شده است.
مسئولان مالاتیا اسپور شایعات مربوط به مرگ دروازه بان این باشگاه را رد کردند.
چند تن از بازیکنان تیم ملی فوتبال قطع عضو ایران که در باشگاههای ترکیه مشغول فعالیت بودند، در زلزله این کشور سرنوشت تلخی پیدا کردند.
لحظه به لحظه امیدها برای زنده‌یابی ایوب ترک‌آصلان دروازه‌بان مالاتیا اسپور کاهش می‌یابد - این خبری است که دقایقی قبل خبرنگار خبرگزاری آنادولو ترکیه منتشر کرد.
طبق کتاب رکوردهای جهانی گینس، پشه ها سالانه بین ۷۲۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰۰ انسان را به بیماری مبتلا می کنند. خطرناک ترین این بیماری ها مالاریا است، اما پشه ها ناقل بیماری های کشنده دیگری مانند تب دنگی و تب زرد نیز هستند.
۱۴ مرد آزاد شده از چنگال گروهک تروریستی الشباب در اتوبوسی که از فرودگاه امام آن‌ها را به سمت چابهار می‌برد، نشستند. خبرنگار مهر آنها را همراهی کرد تا راوی اتفاقاتی که از سر گذراندند؛ باشد.
در حالی که ردیابی عفونت مالاریا در جمعیت‌های در معرض خطر بسیار مهم است، گرفتن و تجزیه و تحلیل نمونه خون می‌تواند مشکل‌ساز و وقت‌گیر باشد. اکنون یک دستگاه جدید برای کمک به حل این چالش طراحی شده است، زیرا از نور برای تشخیص بیماری در عرض چند ثانیه استفاده می‌کند.
عملکرد ضعیف بازیکنان منچستریونایتد در جریان شکست 6-3 مقابل منچسترسیتی باعث شده اریک تن‌هاخ و خریدهای تابستانیِ 220 میلیون پوندی‌اش با انتقادهایی مواجه شود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اعلام کرد: بیماری مالاریا تقریبا در تمام شهر‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مشاهده شده و بدنبال این افزایش موارد، موارد بستری در بیمارستان‌ها نیز افزایش پیدا که براساس آزمایش‌های انجام شده از هر ۲ نوع انگل‌های ویواکس و فالسیپاروم است.
بر اساس مطالعه جدیدی که توسط دانشمندان در تایلند انجام شده هیدروکوئینین که می‌تواند برای درمان مالاریا در انسان استفاده شود توانایی کشتن باکتری‌ها را دارد.
گروهی از محققان در هند مشغول توسعه یک ابزار مبتنی بر ماشین یادگیری هستند که به پزشکان کمک می کند بیماری های استوایی مختلف از جمله تب دانگ و مالاریا را از یکدیگر تمایز دهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ