یک ستاره‌شناس کهنه کار ظرف مدت یک سال با استفاده از مشاهدات زحل با تلسکوپ فضایی هابل ناسا و کاوشگر بازنشسته کاسینی و همچنین فضاپیما‌های وویجر ۱ و ۲ و کاوشگر فرابنفش بین‌المللی به این موضوع پی برد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ارزشمندترین گنجینه‌ها لزوما در سایت‌های باستانی یافت نمی‌شوند؛ آن‌ها گاهی در جا‌هایی کاملا غیرمنتظره مخفی شده‌اند. این نکته‌ای است که اخیرا یک کشاورز ذرت‌کار اهل ایالت کنتاکی به خوبی آن را درک کرده است.
محققان از انواع جدیدی از نانوذرات لیپیدی برای ارائه دو روش درمانی ام آر ان‌ای (mRNA) استفاده کردند تا اطمینان حاصل کنند که سلول‌های دندریتیک به اندازه کافی فعال شده‌اند تا چرخه ایمنی سرطان را تقویت کنند.
سنگ‌های گرانیتی به دلیل وجود آب فراوان و صفحات تکتونیکی سیاره ما که به ذوب شدن و بازیافت مواد در پوسته سیاره کمک می‌کنند، در زمین رایج هستند. تصور رایج این است که آن‌ها تقریبا در سایر نقاط منظومه شمسی وجود ندارند، اما یک پژوهش جدید اکنون به یک کشف غیرمنتظره دست یافته است. این کشف، یک توده گرانیتی بزرگ در سمت دور ماه است.
وزیر سابق ورزش و جوانان با حضور در خانه کشتی با علیرضا دبیر دیدار و از امکانات کمپ تیم های ملی بازدید کرد.
این کشفی قابل توجه بود، زیرا زنبور‌ها مدت‌ها به عنوان حیواناتی گیاهخوار شناخته می‌شدند. همانطور که زنبور‌های کرکس تکامل یافته اند، تغییرات در آناتومی و همچنین فرهنگ کندو به سازگاری آن‌ها با این رژیم غذایی جدید کمک کرده است.
مادر زهرا گفت او دو شب قبل از حادثه به ما و یکی از دوستانش گفته بود: «به کشفی رسیدم که جایزه نوبل فیزیک را می‌گیرد. می‌ترسم اگر کسی بفهمد، آن را به زور از چنگم درآورد یا بلایی سرم بیاورند.»
سرمربی تیم شهداب ایران با ابراز ناراحتی زیاد برای شکست مقابل پلیس قطر، گفت: شاگردانم با تمرکز کافی بازی نکردند و از این موضوع خیلی ناراحتم.
دانشمندان دانشگاه هاروارد آمریکا درمان جدیدی را توسعه داده‌اند که از تمایل سلول‌های ایمنی میلوید برای ورود به بافت‌ها بهره می‌گیرد. این سلول‌ها در حالت عادی التهاب ایجاد می‌کنند، اما در این درمان محققان از آن‌ها برای ترمیم سلول‌ها استفاده کرده‌اند.
محققان با قرار دادن موش‌ها در فرآیند پیری اجباری به این درک رسیدند. موش‌های مسن ۳۵ درصد بیش‌تر برآمدگی فولیکول‌های مو داشتند که با سلول‌های بنیادی ملانوسیت مسدود شده بودند.
علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی با شهاب حسینی دیدار و گفتگو کرد.
اتو می‌گوید: «دوشی که ما استفاده می‌کردیم باعث نشت آب در کاشی‌ها شده بود و چون احتمال می‌دادیم عایق رطوبتی در زیر کاشی‌ها وجود نداشته باشد، تصمیم گرفتیم دیوار را از نو بسازیم.»
فضاپیمای «وویجر۲» تنها فضاپیمایی است که تا کنون از کنار سیاره اورانوس رد شده است و داده‌های به دست آمده از این ماموریت فضایی که در مسیر خود حدود ۴۰ سال پیش از کنار اورانوس عبور کرده است.
این کشف جدید توسط «راسل انگلمن»، دانشجوی دکترای دانشگاه کیس وسترن در آمریکا حاصل شده است. او در دوران کرونا مشغول بررسی گونه Dunk در موزه طبیعی کلیولند بود که با ابهامی درباره تناسب اندام این آبزی مواجه شد و درنهایت به این جواب رسید. او در ابتدا از کشفی که درباره جثه کوچک‌تر این هیولای دریایی داشت، سرخورده شد، اما درنهایت پذیرفت که کشف حقیقت از هر چیزی دیگر مهم‌تر است و باید اولویت بالاتری داشته باشد.
مصطفی قیاسی و ارشک محبی در کشتی آزاد و شاهین بداغی در کشتی فرنگی راهی دیدار فینال تورنمنت بلغارستان شدند، اما امیرمحمد یزدانی از رسیدن به فینال بازماند.
اخترشناس موسسه فناوری نیوجرسی گفت: این یک کشف غیرمنتظره است. این الگوی ضربان برای درک چگونگی آزاد شدن انرژی و اتلاف آن در جو خورشید طی بروز انفجار‌های فوق‌العاده قوی در خورشید مهم است.
منصور برزگر چند روز بعد از مصاحبه انتقادی از علیرضا دبیر در خانه کشتی و در جمع ملی پوشان حاضر شد.
پس از بررسی تصاویر ماموریت ماهواره‌ای کوپرنیک سنتینل-۲ (Copernicus Sentinel-۲) متعلق به کمیسیون اروپا و همچنین ماهواره (Maxar WorldView-۳)، دانشمندان به تازگی توانستند وجود یک کلونی جدید از پنگوئن‌های امپراطور متشکل از حدود ۵۰۰ پرنده را تایید کنند.
اگرچه دانشمندان مدت‌هاست که کاهش شنوایی اجتناب‌ناپذیر مرتبط با افزایش سن را با تخریب سلول‌های مویی در گوش داخلی مرتبط می‌دانند، این مطالعه جدید نشان می‌دهد مغز نقش زیادی در این وضعیت دارد؛ بنابراین ممکن است بتوان این نوع کم‌شنوایی را درمان کرد.
محققان مدت‌هاست متوجه شده‌اند که ارزش بقای درد به این معنی است که بسیاری از حیوانات، ظاهراً به استثنای حشرات، آن را تجربه می‌کنند. اما بررسی بیش از ۳۰۰ مطالعه علمی را و شواهدی که یافته شد، نشان داد، حداقل برخی از حشرات احساس درد می‌کنند؛ در این میان، حشرات دیگر هنوز با جزئیات کافی مورد مطالعه قرار نگرفته اند.
شمال اروپا یکی از این مناطق است؛ تاریخ این ناحیه پر از رازها، وقایع جالب توجه و چیز‌های غیرمنتظره است. شاید وقتی اسم «ایرلند» را می‌شنوید اصلا ذهنتان به سمت آثار باستانی و تاریخ نرود، اما شاید با خواندن این مطلب دیدگاهتان کمی تغییر کند. در اینجا چند مورد از جالب‌ترین واقعیت‌های تاریخی و باستان‌شناسی مربوط به کشور ایرلند را معرفی کرده‌ایم.
برکناری مربی موفق کشتی روسیه از سوی میخائیل مامیاشویلی اتفاقی نبود که به سادگی از کنار آن گذشت؛ به نظر جامبولات تدیف نمی‌خواهد جهانی سال آینده و المپیک پاریس را از دست بدهد.
پژوهش جدیدی نشان می‌دهد که ویروس‌ها از اطلاعات محیط خود استفاده می‌کنند تا تصمیم بگیرند که چه زمانی در بدن میزبان خود محکم بنشینند، چه زمانی تکثیر شوند، چه زمانی منفجر شوند و سلول میزبان را بکشند.
شکست‌های غیرمنتظره دو کشتی‌گیر طلایی ایران در مسابقات ۲۰۲۱ اسلو حسابی آنها را بهت‌زده کرد.
دانشمندان در کشفی جالب توجه قدیمی‌ترین مورد ثبت شده از ابتلا به بیماری ژنتیکی سندرم Klinefelter را در یک اسکلت هزار ساله شناسایی کردند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ