ایستگاه فضایی بین المللی که ۲۵ سال قبل به مدار زمین ارسال شد همچنان کارآمد است اما احتمالا مملو از مواد شیمیایی خطرناک است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ماموریت آتی اسپیس ایکس برای ارسال فضانوردان به فضا تا اواخر ماه آگوست ۲۰۲۳ میلادی به تاخیر افتاده است.در این ماموریت ۴ فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی می روند.
یک موشک آنتارس به ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب شد و همراه خود ۳۷۰۰ کیلوگرم بار را حمل کرد.
۲ فضانورد ناسا ششمین و آخرین پنل خورشیدی ارتقا یافته در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی را نصب کردند. به این ترتیب  ذخیره برق آزمایشگاه فضایی افزایش می یابد.
شرکت اسپیس ایکس بیست و هشتمین ماموریت ارسال محموله به ایستگاه فضایی بین المللی برای ناسا را انجام داد. این ماموریت به دلیل وضعیت آب و هوا ۲ روز به تاخیر افتاده بود.
دومین ماموریت خصوصی ارسال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی انجام شد.
شرکت آکسیوم اسپیس آماده انجام دومین ماموریت خصوصی به ایستگاه فضایی بین المللی است. این نخستین عملیات از مجموعه پرتاب های برنامه ریزی شده توسط شرکت است.
۲ فضانورد روس و یک فضانورد ناسا که قرار بود ماه جاری میلادی ایستگاه فضایی بین المللی را ترک کنند، در ماه سپتامبر به زمین برمی گردند.
کپسول باری دراگون متعلق به اسپیس ایکس همراه بیش از ۳ تن ذخایر به ایستگاه بین المللی فضایی رسید.
یک کپسول دراگون متعلق به شرکت اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شد.
یک کپسول کرودراگون متعلق به شرکت اسپیس ایکس  همراه ۴ فضانورد به ایستگاه فضایی بین المللی رسید. این فضانوردان قرار است ۶ ماه در آزمایشگاه فضایی اقامت کنند.
یک کپسول سایوز جایگزین برای بازگرداندن ۳ فضانورد به زمین به ایستگاه فضای بین المللی رسید.
برای دومین بار در ۲ ماه اخیر، یک فضاپیمای روسی که در ایستگاه فضایی بین المللی پهلو گرفته بود، دچار نشتی شد.
شب گذشته دو فضانورد ساکن در ایستگاه فضایی بین المللی یک پیاده روی ۷ ساعت و ۲۱ دقیقه ای انجام دادند. در این عملیات نیکول مان( فضانورد ناسا)و کیوچی واکاتا( فضانورد ژاپنی شرکت کردند.
سازمان فضایی روسیه در فوریه سال جاری میلادی یک کپسول خالی سایوز به ایستگاه فضایی بین المللی می فرستد تا جایگزین کپسول آسیب دیده و غیر ایمنی شود که قرار بود ۳فضانورد را به زمین بازگرداند.
نشتی قابل توجه ماده خنک کننده از کپسول سایوز مخصوص حمل فضانوردان که در کنار ایستگاه فضایی بین المللی پهلو گرفته بود، سبب شد دو فضانورد روس پیاده روی فضایی خود را لغو کنند.
ناسا با یک شرکت تولیدکننده محصولات بهداشتی توافقنامه امضا کرده تا فناوری های برای بهداشت دهان، فردی و پوست فضانوردان بسازند و از ایستگاه فضایی بین المللی به عنوان آزمایشگاه استفاده کنند.
اسپیس ایکس یک کپسول حاوی ۳۵۰۰ کیلوگرم بار از جمله آزمایش های علمی را به سمت ایستگاه فضایی بین المللی پرتاب کرد.
دیروز عملیات پرتاب یک موشک آنتارس همراه ۳۷۲۰ کیلوگرم ذخایر برای ایستگاه فضایی بین المللی به دلیل روشن شدن زنگ هشدار آتش سوزی در مقر کنترل ماموریت به تاخیر افتاد و قرار است امروز انجام شود.
شرکتی اسکاتلندی یک طیف سنج خارق العاده ابداع کرده که خارج ایستگاه فضایی بین المللی داده هایی را جمع آوری می کند که چشم انداز گرمایش و سرمایش زمین را گسترش می دهد.
یک کپسول باری روسی حامل ۳ تن بار در مسیر ایستگاه فضایی بین المللی قرار دارد.
شب گذشته اسپیس ایکس  خدمه ماموریت «کرو-۵» را به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاد.
ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) روز دوشنبه (۲۶ سپتامبر) تصاویر ماهواره‌ای از طوفان ایان را در حالی که بر فراز کوبا در حال حرکت بود و به سمت فلوریدا می‌رفت، منتشر کرد. طوفان شدید و بارش باران بخش‌های زیادی از کوبا را درنوردید و هزاران نفر را مجبور به تخلیه خانه‌های خود کرد.
نمایی تلخ از دریاچه ارومیه از فراز ایستگاه فضایی بین المللی که حکایت از خشک شدن این دریاچه زیبا دارد.
سازمان فضایی روسیه برای نخستین بار از ماکت ایستگاه فضایی خود رونمایی کرد. قرار است پس از اتمام فعالیت روسیه در ایستگاه فضایی بین المللی، روسیه این مقر را بسازد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ