اشعه ماوراء بنفش (یو وی) می‌تواند چشم‌ها را بسوزاند. آفتاب‌سوختگی چشمی با احساس درد یا تاری در دید همراه است. تابش بیش از حد و مستقیم اشعه یو وی می‌تواند به شبکیه، عدسی و قرنیه آسیب برساند. تابش مستقیم و طولانی نور خورشید به عدسی، منجر به کدر شدن عدسی یا آب مروارید می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: با توجه به شدت گرفتن تابش اشعه فرابنفش در ساعات میانی روز، اقدامات محافظتی مناسب جهت کاهش آسیب به پوست و چشم لحاظ شود همچنین رعایت زمانبندی مناسب برای صعود جهت پرهیز از مواجه شدن با رگبار‌های عصرگاهی و اجتناب از قرارگیری در منطقه مخاطره‌آمیز در زمان وقوع رعدوبرق مدنظر قرار گیرد.
محققان چینی به دستاوردی عظیم در فناوری لیزر با قدرت بالا دست یافته اند.  لیزرهای چینی با کمک یک سیستم خنک کننده جدید می توانند گرمای اضافی را حذف و به طور مداوم کار کنند.
ضیاییان گفت: با توجه به شدت گرفتن تابش اشعه فرابنفش در ساعات میانی روز، اقدامات محافظتی مناسب جهت کاهش آسیب به پوست و چشم لحاظ شود.
وی با تاکید بر اینکه اشعه ماوراءبنفش تنها سبب بروز سرطان پوست نمی‌شود و آسیب‌های دیگری هم در پی دارد، ادامه داد: پیرپوستی زودرس نیز عارضه دیگر اشعه ماوراءبنفش است. از سوی دگیر اشعه ماوراءبنفش می‌تواند به شدت به چشم آسیب برساند و سبب بروز آب مروارید و سرطان‌های چشمی شود.
برای حفظ سلامت خود و پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست، تا حد امکان از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر از حضور در فضای باز و در معرض تابش نور خورشید خودداری کنید.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری هلال‌احمر با اشاره به افزایش بحرانی تابش اشعه فرابنفش در تهران گفت: استفاده از کرم ضد آفتاب و تمدید مرتب آن در این شرایط ضرورت دارد.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: وضعیت تابش اشعه فرابنفش (UV) در تهران بحرانی شده و به عدد ۱۲ رسیده است.
رییس فراکسیون محیط زیست مجلس تاکید کرد: تمام این آمار‌ها نشان می‌دهد موضوع تغییرات اقلیم و گرمایش جهانی تاثیر خود را با سرعتی بیش از تصور بر زندگی و حیات کشور و منطقه ما گذاشته است و اگر هرچه سریعتر اقدام موثری صورت نگیرد قطعا همه متضرر خواهند شد.
براساس مطالعات، غذا‌های غنی از لیکوپن، یک رنگدانه گیاهی با خواص آنتی‌اکسیدانی، می‌تواند شدت آفتاب‌سوختگی را کاهش دهد و باعث افزایش رطوبت و خاصیت ارتجاعی پوست شود. همچنین مطالعات نشان داده است که خوردن گوجه‌فرنگی پخته‌شده در روغن زیتون ممکن است جذب لیکوپن را در پوست افزایش دهد.
تابستان سال جاری از گرمترین روز‌ها و شب‌های یک دهه گذشته است و بنا بر اعلام متخصصان فردا (سه شنبه) میزان اشعه ماورای بنفش خورشید در تهران شدید است و مردم باید اقدامات حفاظتی را مورد توجه قرار دهند تا از خطرات و آسیب‌های این اشعه خطرناک در امان باشند.
احدی اظهار کرد: ما دو مدل اوزون داریم؛ یک‌لایه اوزون است که در لایه‌های بالای جو قرار دارد و جلوی اشعه یو وی را می‌گیرد و مفید است؛ اما میزان اوزونی که در لایه‌های پایین جو قرار دارد در اثر واکنش‌های فتوشیمیایی ایجاد می‌شود و یک آلاینده است.
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: در سایر مناطق کشور استقرار جوی غالبا پایدار و افزایش دما در طی روز پیش‌بینی می‌شود. وزش باد گاهی شدید مهمترین پدیده جوی در قله‌ها و خط الرأس‌های مرتفع استان است.
شهروندان اگر کار ضروری در بیرون منزل دارند، حتما از عینک و کرم ضد اشعه فرابنفش استفاده کنند.
به دلیل اطلاع‌رسانی نکردن به موقع، تعدادی از اینترن‌های بیمارستان حدود چهار روز در اعتصاب بودند، اما ارایه خدمات به بیماران متوقف نشد. این دانشجویان جلوی دانشکده پزشکی هم تجمع کردند و پلاکارد‌هایی هم در دست داشتند که «چرا به ما نگفتید؟» کارورزان این بیمارستان می‌گویند که ما اولین بار خبر را در کانال‌های خارج از سیستم دانشگاهی دیدیم و متعجب شدیم، در واقع از طریق تلگرام و خبرنگاری که به دادسرا فراخوانده شد.
محققان فنلاندی یک دستگاه بولومتر نانو ابداع کرده اند که می تواند قدرت دقیق اشعه مایکروویو را تا سطح فمتو وات در دماهای بسیار پایین اندازه گیری کند.
در فصل تابستان شدت تابش نور خورشید بیشتر است و بسیاری همچنان از نحوه محافظت از خود در برابر امواج ماوراء بنفش به طور کامل مطلع نیستند. افزایش شدت تابش اشعه خورشید در فصل تابستان، لزوم یادگیری راه‌های صحیح مراقبت از خود در برابر نور خورشید و پیشگیری از اشتباهات رایج در این باره را ضروری می‌سازد.
تکنیک‌های اشعه ایکس می‌تواند برای بررسی بقایای فسیلی به خوبی حفظ شده بسیار موثر باشد، اما کاربرد این تکنیک‌ها اغلب به نحوه نگهداری فسیل‌ها بستگی دارد که مکان به مکان متفاوت است. در این مطالعه، Engelschiøn و همکارانش نشان دادند که فسیل‌های سازند به‌ویژه برای تصویربرداری رادیوگرافی مناسب هستند.
ستاره شناسان قلب یک سیاهچاله را به دقت رصد و جریانی از اشعه های ایکس خروجی از آن را کشف کردند که ۶۰ هزار بار داغ تر از سطح خورشید است.
طبق تحقیقی جدید یک انفجار خارج از کهکشانی که نور آن پاییز سال گذشته میلادی از منظومه شمسی گذر کرد، ۷۰ بار درخشان تر از هر فورانی بود که محققان تاکنون رصد کرده اند.
طبق تحقیقی جدید یک انفجار خارج از کهکشانی که نور آن پاییز سال گذشته میلادی از منظومه شمسی گذر کرد، ۷۰ بار درخشان تر از هر فورانی بود که محققان تاکنون رصد کرده اند.
یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه اوزاکا ژاپن فناوری جدیدی را توسعه داده اند که با پرتو‌های لیزر سوسک ها، مگس‌ها و دیگر حشرات را از بین می‌برد.
به گفته محققان، انجام مانیکور ژل ممکن است آنقدر که بسیاری فکر می‌کنند ایمن نباشد.
ستاره شناسان قدرتمندترین درخشش نور جهان را رصد کردند.
محققین کالج دانشگاهی لندن به تازگی توانسته اند با استفاده از اشعه ایکس، هوش مصنوعی و چاپ سه بعدی یک اثر گم شده وَن گوگ را بازآفرینی کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ