وزیر خارجه استرالیا در سخنانی از تغییر رویکرد سیاست خارجی این کشور در قبال موضوع فلسطین خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری دوره سیزدهم به‌رغم اینکه‌عدم احراز صلاحیت‌ها به‌صورت گسترده‌ای صورت گرفته بود، نقش تعدادی از بزرگان و شخصیت‌های برجسته اصول‌گرا در اجماع روی ابراهیم رئیسی و رسیدن او به ریاست دولت تاثیرگذار بوده‌ است اما نگاهی به مواضع این روزهای آن‌ها نشان می‌دهد که یا در مقام انتقاد از دولت برآمده‌اند و یا سیاست سکوت را انتخاب کرده‌اند.
در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری دوره سیزدهم به‌رغم اینکه‌عدم احراز صلاحیت‌ها به‌صورت گسترده‌ای صورت گرفته بود، نقش تعدادی از بزرگان و شخصیت‌های برجسته اصول‌گرا در اجماع روی ابراهیم رئیسی و رسیدن او به ریاست دولت تاثیرگذار بوده‌ است اما نگاهی به مواضع این روزهای آن‌ها نشان می‌دهد که یا در مقام انتقاد از دولت برآمده‌اند و یا سیاست سکوت را انتخاب کرده‌اند.
سخنگوی کرملین می‌گوید که روسیه هیچ نشانه‌ای از تغییر و بهبود رویکرد واشنگتن و لندن در قبال مسکو نمی‌بیند.
سیاست گفتاری و رفتاری ترکیه متفاوت از هم است و رویکرد ترکیه همانند موضوع سوئد به سرعت می تواند تغییر کند.
سیاست گفتاری و رفتاری ترکیه متفاوت از هم است و رویکرد ترکیه همانند موضوع سوئد به سرعت می تواند تغییر کند.
جان کربی گفت: هیچ تغییری در رویکرد ثابتی که ما نسبت به ایران داریم ایجاد نشده است.
همین سیاست کنونی را می‌توان حمایت کرد ولی یک مشکل همچنان حل نشده باقی می‌ماند؛ اینکه این سیاست جدید شما ناشی از تغییر رویکرد و فهم بهتر از امور نیست، این تغییر سیاست ناشی از کنار گذاشتن معیار دوگانه نیست، بلکه این‌ها ناشی از تغییر جایگاه و موقعیت عاملان آن است و با تغییر این جایگاه و موقعیت دوباره به همان وادی قبلی سقوط کرده و به تنظیمات کارخانه باز خواهند گشت.
با مرور برخی از اخبار از جمله بررسی اردوگاه منفقین در آلبانی این سوال مهم مطرح می شود که چه عاملی باعث شده است که شاهد تغییر رویکرد کشورهای غربی و عربی نسبت به سیاستهای بین المللی جمهوری اسلامی ایران باشیم؟چرا کشورهایی که تا دیروز حمایت تمام عیاری از برخی از دشمنان  مرز و بوم مانند گروهک تروریستی منافقین داشتند حاضر شدند با تغییر رویکرد وارد تعامل با جمهوری اسلامی ایران شوند؟
باید از آقایان موافق و مخالفی که دست به این کار می‌زنند پرسید. ما اساساً دو رویکرد در کشور داریم که یکی علم‌گرا یا عقلانی است و این رویکرد به‌دنبال منافعی در سطح ملی و منطقه‌ای است و منافع وقتی مادی باشد، معمولاً علم است که تعریف می‌کند کدام استراتژی یا سیاست به بهره‌وری و سودآوری بیشتر منتهی می‌شود. رویکرد دیگر علمی نیست. در این رویکرد مردم سنتی حاضر هستند و این رویکرد دنبال این است افکار سنتی جامعه را همراه خود داشته باشد؛ بنابراین یک کار سیاسی این‌چنینی انجام می‌دهند.
یک کارشناس کشاورزی گفت: تغییر رویکرد دولت چین در مساله «قیمت گذاری» منجر به معجزه در اقتصاد این کشور شده و امروز شاهد رشد اقتصادی بسیار چین در جهان هستیم.
استاد علوم سیاسی دانشگاه آلابامای جنوبی بر این باور است که صرف نظر از اینکه چه کسی برنده انتخابات پیش روی ترکیه شود، رویکرد کلی سیاست خارجی ترکیه تغییرزیادی نخواهد کرد.
رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان به موضوع لزوم افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره داشتند و با بیان نکاتی که می‌تواند به حرکت پربرکت علم و فناوری شتاب دهد، افزودند: «حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان»، «گسترش کمّی و ارتقای کیفی این شرکت‌ها» و «دخالت دادن آن‌ها در بخش‌ها و طرح‌های اصلی کشور» ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان به موضوع لزوم افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره داشتند و با بیان نکاتی که می‌تواند به حرکت پربرکت علم و فناوری شتاب دهد، افزودند: «حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان»، «گسترش کمّی و ارتقای کیفی این شرکت‌ها» و «دخالت دادن آنها در بخش‌ها و طرح‌های اصلی کشور» ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
هنگامی که آمدند، پیش خود گفته‌اند که به کارگران و کشاورزان اجحاف شده و «ما می‌توانیم» این اجحاف را از میان برداریم، پس چرا فوری دستمزد‌ها و قیمت گندم را افزایش ندهیم؟ آن‌هم افزایشی که منجر به محبوبیت ما شود. ولی متوجه نبودند که این افزایش‌ها بی‌هزینه نیست. هنگامی که تورم ۵۰ درصدی کمر جامعه را خُرد کرد، متوجه می‌شوند که راه را اشتباه آمده‌اند و می‌خواهند همان راه را برگردند، در حالی که این برگشت دنده‌عقب است و مشکلات فراوان‌تری ایجاد می‌کند. امیدواریم قدری فکر شود. ضرر ندارد.
آذر منصوری نوشت: اولین الزام (برای مشارکت مردم در انتخابات) تغییر جدی رویه و رویکرد شورای نگهبان نسبت به انتخابات گذشته است. در واقع اگر در بخواهد بر همان پاشنه بچرخد، به هیچ روی نمی‌توان امیدوار بود نهاد نیمه جان جمهوریت که به نفس نفس افتاده، جانی دوباره بگیرد.
هرچند فرآیند تنش‌زدایی در روابط خارجی عربستان سعودی از دو سال پیش با آشتی با قطر و در پی آن ترکیه آغاز شد، اما عبور از مرز رقابت خصمانه با ایران، گامی بود که نیاز به بازاندیشی در پویایی‌های ژئوپولیتیک منطقه و ذهنیت حاکمان سعودی نسبت به جایگاه‌شان در منطقه داشت. آشتی تهران و ریاض، از این جنبه اهمیت دارد که رهبران عربستان سعودی تصمیم گرفته‌اند بر خلاف جریان همیشگی سیاست خاورمیانه حرکت کنند و یکی از بحران‌هایی را که مشخصه خاورمیانه بود حل کنند تا محیط را برای رشد و توسعه کشور خودشان امن‌تر کنند.
برای برخی تمایل تازه غرب به منظور ارائه تسلیحات قدرتمندتر به اوکراین و به ویژه تسلیحات تهاجمی نشان دهنده آن است که شرکای آمریکایی و اروپایی متقاعد شده‌اند که اوکراین اکنون روسیه را در حالت تدافعی قرار داده و می‌تواند با تجهیزات مناسب کار‌های بیش‌تری انجام دهد.
بیانیه مشترک چین و شورای همکاری خلیج فارس و هم چنین هیاهوی سفر شی به عربستان سعودی، لزوماً تغییر در سیاست چین را نشان نمی‌دهد. آن سفر در شدیدترین حالت خود راهی برای مشارکت بوده با هدف ایجاد توازنه مثبت، تا روابط دوجانبه‌ای را به نفع چین ایجاد کند.
یک کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: اگر قرار است مذاکرات احیای برجام از سر گرفته شود بهتر است این گفت‌وگوها برای دور ماندن از فشارهای بیرونی غیرعلنی باشد.
جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مهارت باید در تمام سطوح جامعه نهادینه شود؛ یعنی مهارت‌آموزی را می‌بایست از سطوح پایین‌تر در مدارس و دانشگاه‌ها آغاز کنیم.
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: تا حالا ما هیچ علائمی نشنیده ایم که نشان بدهد این اعتراضات شنیده شده و چنین رویکردی از سوی حاکمیت در جهت کم کردن دامنه اعتراضات را شاهد بوده ایم. به نظر من زمان دارد دیر می شود و تغییر در رویه و رویکرد به نفع حکومت، نظام و کشور است. به هر حال اینها هم مردم هستند و مطالباتی دارند و باید مطالبات آنها شنیده شود و اگر این مطالبات با بعضی از مناسبات سازگاری ندارد، باید مبنا مطالبات مردم باشد.
بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای به بانک های عامل از تغییری مهم در قرارداد تسهیلات بانکی خبر داد. رویکردی جدید از سوی سیاست گذار پولی که می تواند در وصول مطالبات بانک ها موثر باشد.
تحلیلگر سیاسی معتقد است که آمریکا و غرب به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به عنوان جایگاه سوخت یا باجه های خودکار نگاه می کنند و تغییر رویکرد ریاض در قبال واشنگتن و چرخش به سمت چین، موقتی است.
بدون هیچ تاریخ انقضایی برای سلطنت شی، منتقدان او کانال‌های رسمی یا غیر رسمی اندکی خواهند داشت که از طریق آن بتوانند نظرات‌شان را بیان کنند یا به تغییر در رهبری امیدوار باشند. بوروکرات‌ها نه تنها از سیاست‌های شی پیروی می‌کنند بلکه رویکرد سخت‌گیرانه‌ای را که معتقدند ترجیح شی است تقویت می‌کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ