معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: قرآن‌سوزی و هتک حرمت به ساحت قرآن کریم نمی‌تواند مانع رشد و توسعه گرایش نسبت به اسلام و قرآن شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اتفاقات سال گذشته اغتشاشات بود نه اعتراضات، در این جریانات شاهد قرآن‌سوزی، پرچم‌سوزی، اهانت به عالمان دین، اهانت به مساجد و امامزاده‌ها و ... بودیم، ولی ملت ما با شجاعت به دهن آن‌ها زدند و گفتند: «ای مگس عرصه سیمرغ نه جولان گه توست».
بعد از نزدیک به ۱۰ بار هتک حرمت قرآن از سوی افراط‌گرایان اروپایی در بازه زمانی شش ماهه، زمان آن رسیده که جهان علیه تندروها و حامیان اصلی آن که عمدتاً نظام‌های سیاسی‌اند، متحد شود.
علی محمدی‌سیرت، قرآن‌سوزی به دست جاسوس اسرائیلی را نتیجه شکست آمریکا و دولت‌های تابعه آن در مقابل منطق مستحکم انقلاب اسلامیِ برخاسته از قرآن دانست و گفت: در صورت عدم تحویل این جنایتکار، او مانند سلمان رشدی فاقد امنیت و آسایش خواهد بود.
وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اطلاعات و مستندات وابستگی (سلوان مومیکا) به رژیم موقت صهیونیستی را منتشر کرد.
در ادامه واکنش‌ها به قرآن‌سوزی در سوئد، اقلیم کردستان عراق از تعلیق فعالیت نمایندگی‌ خود در استکهلم خبر داد. از سویی دیگر، ریاض با احضار کاردار سوئد اهانت به مقدسات اسلامی را محکوم کرد.
تردیدی نیست که قرآن از عوامل وحدت‌انگیز میان مسلمانان است و وزارت امور خارجه در مقابله با واقعه قرآن‌سوزی باید در بازنگری سطح روابط با سوئد به سرعت تصمیم بگیرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا بدون توجه به جریحه‌دار شدن احساسات مسلمانان جهان در پی قرآن‌سوزی در سوئد، واکنش معترضان عراقی به این اقدام موهن را محکوم کرد.
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: عمل رذالت آلود قرآن‌سوزی توطئه‌ای نه فقط علیه مسلمانان بلکه علیه بشریت است و رهبر انقلاب اسلامی موکداً با چنین اقداماتی مخالفند.
گوترش تاکید کرد، باید با پدیده اسلام هراسی مقابله شود و افزود: پیام سید علی سیستانی، مرجع عالی شیعه را دریافت کردم، از تلاش‌های ایشان سپاسگزارم و پاسخ پیامش را خواهم داد.
سید حسن خمینی با بیان اینکه رفتارهایی، چون قرآن‌سوزی جز پنجه زدن به صورت صلح، بر هم زدن آرامش و ایجاد کینه و نفرت سودی ندارد، گفت: بشریت بعد از این همه مدت بین زمانی که آزادی به بشریت خدمت می‌کند و زمانی که بذر کینه و نفرت میکارد تفاوتی قائل نمی‌شود.
یادگار امام در واکنش به قرآن‌سوزی در کشور سوئد گفت: این امر جز ایجاد یک کینه عمیق و کاشتن بذر نفرت در میان صاحبان و پیروان ادیان هیچ ثمره ای ندارد. البته لطمه ای هم به قرآن نمی‌زند؛ همان‌طور که بارها به پیامبر(ص) توهین کرده اند، اما ایشان روز به روز عزیزتر شد.
همزمان که سوئد قرآن‌سوزی را آزادی عقیده می‌داند، دانشگاه استوکهلمِ به‌دلیل اینکه وحید سعادت‌طلب، دانشجوی این دانشگاه، پایان‌نامه‌اش را به شهید سلیمانی تقدیم کرده به او اجازه دفاع نمی دهد.
‌مجوز پلیس سوئد برای قرآن‌سوزی اگرچه یک بازی سیاسی برای الحاق به ناتو زیر لوای آزادی بیان است اما برخی رسانه‌ها عامدانه یا ناآگاهانه در بازتاب و تحلیل رفتار پلیس و غرب به خطا رفتند.
‌مجوز پلیس سوئد برای قرآن‌سوزی اگرچه یک بازی سیاسی برای الحاق به ناتو زیر لوای آزادی بیان است اما برخی رسانه‌ها عامدانه یا ناآگاهانه در بازتاب و تحلیل رفتار پلیس و غرب به خطا رفتند.
حکم اعدام دو قرآن‌سوز که اقدامات خود را در فضای مجازی منتشر می‌کردند صبح امروز اجرا شد.
قوه قضائیه اعلام کرد: دو مجرم اسلام‌ستیز و هتاک به مقدساتِ مسلمانان جهان و ارزش‌های فرهنگی و اعتقادی مردم ایران اعدام شدند.
حکم اعدام دو قرآن‌سوز هتاک که اقدامات خود را در فضای مجازی منتشر می‌کردند صبح امروز اجرا شد.
نخست وزیر سوئد یک روز پس از «قرآن‌سوزی» در جریان تظاهرات هواداران راست افراطی مقابل سفارت ترکیه در استکهلم، به این واقعه واکنش نشان داد و از آن ابراز تاسف کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ