مک‌لارن از رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی MC۳ فورج شده با قفل‌های مرکزی ساخته شده ووسن، برای این ابرخودرو استفاده می‌کند.فنرهای نوویتک، ۷۶۵LT را تقریباً ۲۰ میلی متر پایین می‌آورند و شاسی را به چرخ‌های جدید نزدیک می‌کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک نمونه از نادرترین مار‌های آمریکا، اخیرا در حالی پیدا شده که در تلاش برای بلعیدن یک هزارپا جانش را از دست داده است. این هزارپا‌های غول‌پیکر می‌توانند در زمان بلوغ اندازه‌ای برابر با اندازۀ این نوع مار داشته باشند.
یک نمونه از نادرترین مارهای آمریکا، اخیرا در حالی پیدا شده که در تلاش برای بلعیدن یک هزارپا جانش را از دست داده است. این هزارپاهای غول‌پیکر می‌توانند در زمان بلوغ اندازه‌ای برابر با اندازۀ این نوع مار داشته باشند.
یک مار موش‌خوار غربی به نام «پانچو و لِفتی» اکنون از جراحتی که بیش از دو سال پیش متحمل شده بود، بهبود یافته و آماده حضور دوباره در باغ وحش است.
سم این مار حاوی مقادیر زیادی نوروتوکسین‌های پیش سیناپسی، کمک انعقاد‌ها و myotoxins است. در نتیجه، پزشکانی که افراد مبتلا به این نوع مارگزیدگی را معالجه می‌کنند، باید مستمر ضد زهر تجویز کنند. علاوه بر این، زهر آنقدر قوی است که اگر ظرف چند ساعت درمان نشود باعث آسیب به قسمت‌هایی از بدن و مرگ می‌شود.
در ایران تاکنون دو گونه خشکی زی از این خانواده، یعنی مار کبری و کفچه مار به ثبت رسیده بود و با ثبت این گونه جدید تعداد مارهای خانواده کبری در کشور به سه مورد رسید که به شدت سمی بوده و همانند سایر اعضای هم خانواده خود سم آن از نوع موثر بر اعصاب است.
باعث خوشبختی است که «شاه‌کبرا» از جمله مار‌های منزوی است که از انسان دوری می‌کند؛ طول این مار می‌تواند به بیشتر از ۵ متر برسد که به آن لقب بلندترین مار سمی دنیا را می‌دهد.
علاوه بر استفاده از زهر مار برای به دست آوردن پادزهر، مطالعه سم مارها و عملکردهای بیولوژیکی آن‌ها پس از کشف راه‌های جدید مبارزه با بیماری‌های انسانی از طریق آن‌ها اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است.
مار اپریم اتنائیل رهبر جهانی آشوریان به همراه جمعی از اسقف ها، کشیش ها، نماینده آشوریان در مجلس، رییس مرکز گفت و گوی ادیان و رییس اداره ادیان، امروز با حضور در حرم مطهر امام خمینی (س) ضمن ادای احترام به آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی دیدار کردند.
درباره کبرای سفید هم جهش ژنتیکی باعث فقدان رنگدانه ملانین و در نتیجه سفید رنگ شدن آن شده است. حیواناتی با این شرایط مو، پر یا پوست سفید و در برخی موارد چشمان صورتی دارند.
چند عکس بسیار زیبا از افعی شاخدار عربی ماری که به شدت زیبا و با شکوه است!این مار بیشتر در شنزارهای خوزستان دیده می‌شود. این جانور باشکو متاسفانه در معرض انقراض قرار گرفته است. «عکاس: پدرام شوبیری»
مار بزرگ اسلنگ به راحتی طعمه موش صحرایی شد.
مامبای سیاه یکی از دو مار زهردار این لیست است که در آفریقا (به ویژه در بوته زارهای خشک آفریقای شرقی) زندگی می‌کند.
مار کور تگزاسی ظاهر منحصر به فردی دارد که آن را از سایر مارها متمایز می کند. در نگاه اول شبیه کرم خاکی است.
در این جا فهرست ده مورد از بزرگ‌ترین مار‌های جهان را می‌خوانید؛ کوچکترین مار این فهرست بیشتر از ۳ متر طول دارد.
این مارهای عظیم الجثه قطر بدنشان به یک متر و طولشان به بیش از ۱۵ متر می‌رسید و با ابعادی شبیه به اتوبوس یکی از بزرگترین شکارچیان جهان پس از دوران دایناسورها بوده‌اند.
پوست مار دارای سلول‌هایی به نام کروماتوفور است که محدود به تولید رنگ‌هایی مانند قهوه ای، سیاه و قرمز است. سلول‌های ایریدوفور رنگین کمانی تولید می‌کنند که توسط کروماتوفور‌ها در برخی مار‌ها منعکس می‌شود.
مار چلیپر، دیگر مار سمی شمال است که گونه‌ای از مار آبی است که در بیشتر جاهای کره زمین زندگی می‌کند. این مار جزء مارهای بزاق سمی یا دهان سمی قرار می‌گیرد، یعنی این مار نیش ندارد ولی بزاق این مار سمی است اما زهر این مار در صورت دندان گرفتن انسان معمولاً آسیب جدی به انسان نمی‌رساند.
یک مار کبرای معمولی ممکن است یک مار، یک حیوان کوچک، جونده یا یک پرنده را بخورد. اما شاه کبرا قابلیت بیشتری نسبت به کبرا‌های معمولی دارد و می‌تواند آرواره‌های خود را برای بلعیدن یک حیوان بزرگ یا یک انسان باز کند. البته شاه کبرا به راحتی نمی‌تواند طعمه بزرگ رزا ببلعد و این فرایند چند دقیقه‌ای طول می‌کشد.
پیتون درختی سبز بیشتر به خاطر رنگ آمیزی پوست بدنش شناخته شده است. رنگ سبز زنده در مار‌های بالغ به آن کمک می‌کند تا با زیستگاه جنگل‌های بارانی استوایی خود در گینه نو، اندونزی و شبه جزیره کیپ یورک استرالیا سازگار و ترکیب شوند.
این مارمولک‌های استثنایی پر از اسرار گیتی هستند.
(تصاویر) استتار کم‌نظیر مار زنگی / با کمک هم دیدنش ناممکن است
افعی واگنر یا افعی ارومیه‌ای یک مار سمی است که از خانواده Viperidae است و در شمال غربی ایران و شرق ترکیه زندگی می‌کند. موریتز واگنر طبیعت‌شناس آلمانی آن را در سال ۱۸۴۶ کشف کرد.
این مار، بزرگترین مار آفریقا و یکی از هشت گونه بزرگ مار در جهان (به همراه آناکوندای سبز، پیتون مشبک، پیتون برمه ای، پیتون سنگی آفریقای جنوبی، پیتون هندی، آناکوندای زرد و پیتون اسکراب استرالیا)، است و طول آن نزدیک به 6 متر یا بیشتر می‌رسد.
این پرنده بومی مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر زمین است و در زمره همه‌چیز خواران دسته‌بندی می‌شود. در رژیم غذایی این پرنده همه چیز از میوه و دانه‌های خوراکی تا مار، حشرات و حیوانات کوچک به چشم می‌خورد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ