نخست وزیر لهستان اعلام کرد که گروهی از نظامیان گروه واگنر در نزدیکی مرز این کشور مستقر شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس جمهور لهستان در ادامه مواضع روسیه هراسانه خود، مسکو را به همکاری با بلاروس در حملات ترکیبی در مرز این کشور متهم کرد!
وزیر کشور لهستان امروز ۲ شهروند روس را به‌بهانه تبلیغ برای «واگنر» بازداشت کرد.
در بحبوحه بالا گرفتن تنش در مرز بین مینسک و ورشو، رئیس جمهور بلاروس از صدور دستور «تماس» با لهستان و وزیر دفاع این کشور نیز از افزایش نیروها در منطقه مرزی خبر داد!
سرویس اطلاعاتی انگلیس درباره احتمال آموزش نیروهای بلاروسی در نزدیکی مرز لهستان به دست نیروهای ارتش خصوصی «واگنر» هشدار داد.
مقام ارشد لهستان گفت که در صورت تشدید شرایط در پی استقرار نیروهای ارتش خصوصی «واگنر» در بلاروس، ورشو مرز مشترک خود با مینسک را خواهد بست.
نخست وزیر لهستان مدعی شد که ارتش خصوصی «واگنر» دست به اقدامات خرابکارانه زده و نباید تهدید این گروه را دست کم گرفت!
بنابر این گزارش‌، صالحی دادستان تهران، گفت: از طریق نیابت قضایی ارسالی از سوی استان لرستان با تلاش نیروهای مجاهد فراجا این زن در زمان کوتاهی شناسایی و ساعتی پیش بازداشت شده است.
سناتور لهستانی در گفت‌وگو با یک رسانه اوکراینی گفت که هر جنگجوی وابسته به ارتش خصوصی «واگنر» که از مرز بلاروس عبور کند، با نیروهای لهستان و آمریکا روبه‌رو خواهد شد.
فرماندهی کل نیروهای مسلح لهستان امروز با طرح ادعایی واهی علیه مینسک، از استقرار تک تیراندازهای این کشور در مرز بلاروس خبر داد.
نخست وزیر لهستان اعلام کرد که گروهی از نظامیان گروه واگنر در نزدیکی مرز این کشور مستقر شدند.
وزیر دفاع لهستان اعلام کرد که در واکنش به استقرار نیروهای ارتش خصوصی «واگنر» در بلاروس، ظرفیت ارتش ورشو را دوبرابر می‌کند.
رئیس جمهور بلاروس در نشست با پوتین گفت: نیروهای واگنر شروع به فشار آوردن به ما کرده‌اند؛ آنها می‌خواهند به غرب بروند و می‌گویند «بگذارید برای گشت‌وگذار به ورشو و ژشوف برویم!»
وزیر دفاع لهستان نسبت به حضور نیروهای نظامی گروه واگنر در همسایگی این کشور هشدار داد.
لهستان روند اعزام و استقرار صدها سرباز و خودرو را در مرز با بلاروس مستقر آغاز کرد.
وزیر دفاع آلمان اعلام کرد که لهستان نیروی نظامی کارآمدی دارد و نیاز به نیروهای بیشتری از ناتو ندارد.
پس از حمله روسیه و خساراتی که در مناطقی در اوکراین ایجاد کردند، از بوچا و ایرپین گرفته تا ماریوپل و خرسون، کشور‌های مرزی مانند لهستان و کشور‌های بالتیک دیگر نمی‌خواهند کوچک‌ترین ریسک را به جان بخرند که مورد حمله روسیه قرار گیرند. آن‌ها در روز‌های اول حمله به اوکراین، مدعی شده بودند که نیرو‌های روسیه به‌دنبال تصرف زمین‌های بیشتری از کشور‌های بالتیک هستند. جلوگیری از این حمله آن‌ها دست به یک اقدام مهم زدند و آن نیز بازدارندگی فعال بوده و از نظر عملی به معنای انقلاب است.
فرمانده سابق نیروهای زمینی لهستان مدعی شد که با توجه به شرایط کنونی اوکراین، احتمالا این کشور در زرادخانه خود، تسلیحات هسته‌ای دارد.
اکنون نزدیک به یک سال پس از حمله روسیه به اوکراین، ناتو می‌خواهد تا بیش از ۵۴ فروند تانک Leopard ۲ را برای تقویت ارتش اوکراین در اختیار نیرو‌های نظامی کی‌یف قرار دهد. این تانک‌ها که از کشور‌های عضو ناتو مانند آلمان، لهستان، هلند، نروژ و پرتغال فرستاده خواهند شد.
مقامات آمریکایی می‌گویند اطلاعات اولیه نشان می‌دهد نیروهای ارتش اوکراین عامل حمله موشکی به خاک لهستان هستند که موجب مرگ ۲ نفر شده است.
ستاد کل ارتش لهستان اعلام کرد که نیرو‌های یگان‌های مهندسی در حال ایجاد حصار در مرز با منطقه کالینینگراد روسیه هستند و ارتش لهستان از این نیرو‌ها حمایت می‌کند.
فرمانده انتظامی لرستان گفت: یکی از عوامل اغتشاشات در بروجرد پس از درگیری با نیروهای انتظامی خودکشی کرد و به هلاکت رسید.
اتحادیه اروپا، ژنرال «پیوتر ترتک»، فرمانده لشکر یازدهم زرهی لهستان را به عنوان رهبر عملیات آموزشی نیروهای کی یف منصوب کرد.
وزارت خارجه لهستان اعلام کرد که در صورت استفاده روسیه از سلاح اتمی علیه اوکراین، ناتو نیروهای خود را به کی‌یف اعزام خواهد کرد.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد پایگاه نیروهای خارجی در نزدیکی «زولوچف» در منطقه «خارکیف» هدف قرار گرفته شد و بیش از ۱۰۰ شبه‌نظامی از لهستان و آلمان کشته و بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ