امام جمعه موقت تهران گفت: روز عاشورا روز تجدید عهد است و روز تمسک به قرآن کریم و عترت پیامبر (ص) است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در ادامه می‌توانید عکس‌هایی از ظهر عاشورا که هوش مصنوعی شبیه سازی کرده است را مشاهده کنید.
هزاران مسلمان به مناسبت روز عاشورا در مرکز کپنهاگ برای دفاع از قرآن راهپیمایی کردند.
تصاویری از راهپیمایی پرشور روز عاشورا در ضاحیه بیروت را مشاهده می‌کنید.
مراسم عزاداری روز عاشورا روز گذشته با حضور گسترده مردم بحرین در منامه پایتخت این کشور برگزار شد.
امسال مراسم عزاداری عاشورای حسینی در کنار کاخ سفید، برگزار شد و تصاویر آن در فضای مجازی بازتاب داشته است.
مردم عراق امروز شنبه در مراسم روز عاشورا در شهرهای مختلف این کشور حضوری گسترده داشته‌اند.
مردم عراق امروز شنبه در مراسم روز عاشورا در شهرهای مختلف این کشور حضوری گسترده داشته‌اند.
امام جمعه موقت تهران گفت: روز عاشورا روز تجدید عهد است و روز تمسک به قرآن کریم و عترت پیامبر (ص) است.
فیلم نوحه خوانی مرحوم دکتر عماد افروغ در شب عاشورا در روستای لفور منتشر شده است. مرحوم عماد افروغ تاسوعا و عاشورای هر سال در روستای لفور از توابع سوادکوه به سخنرانی در جمع اهالی این خطه می‌پرداخت. دکتر عماد افروغ به دلیل ارادت ویژه‌ای که به حضرت علی (ع) داشت، در واپسین سال‌های عمرش مشغول پژوهش روی نهج‌البلاغه بود، اما بسیاری از کار‌های او به دلیل بیماری و مرگش، ناتمام ماند. این جامعه‌شناس، پژوهشگر و نویسنده، بامداد روز گذشته بر اثر بیماری سرطان درگذشت.
بیستمین مجمع خیرین امدادگران عاشورا روز جمعه با حضور سردار نصرالله فتحیان مدیرعامل، سردار سید یحیی صفوی رئیس هیئت مدیره و با حضور افتخاری سردار حسین اشتری در ساختمان اصلی این خیریه برگزار شد. در این مجمع ضمن گزارش عملکرد خیرین در سال گذشته و ارایه نقطه نظرات اعضا، از خیرینی که بیشترین کمک را به موسسه داشتند تقدیر به عمل آمد. لازم به ذکر است موسسه خیریه امدادگران عاشورا حامی بیماران مبتلا به سرطان و صعب العلاج یک خیریه غیر سیاسی، غیر انتفاعی و مردم نهاد است که از سال ۱۳۸۰ با کسب اطلاع و نظر از مقام معظم رهبری رسما آغاز به کار کرد.
زائران حضرت اباعبدالله الحسین برای روز اربعین می توانند در طرح فرهنگی - ورزشی «غدیر تا عاشورا» فدراسیون همگانی مشارکت داشته باشند.
مشهد ـ فرماندار باخرز گفت: هفت جوان به دلیل شکستن شیشه خودروی گردشگران در تفرجگاه روستای ارزنه باخرز خراسان رضوی در روز عاشورا دستگیر و به دستگاه قضا تحویل داده شدند.
عاشورای حسینی با حضور پرشور مردم مسلمان پاکستان علاوه بر اسلام‌آباد پایتخت پاکستان در دیگر شهرها از جمله راولپندی، لاهور، کراچی، پیشاور، کویته، حیدرآباد،پیشاور، خیبرپختونخواه برگزار شد.
منابع عراقی از موفقیت آمیز بودن برگزاری مراسم روز عاشورا و به ویژه مراسم طویریج خبر دادند.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: تقارن ‎روز خبرنگار و عاشورای حسینی، یادآور رسالتی عظیم بر دوش این قشر تلاشگر و حق‌طلب است که آن بیان روایت درست حقیقت است.
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز عاشورا، گفت: حمله به شیعیان نیجریه در مراسم روز عاشورا را محکوم می کنیم.
علیرضا بیرانوند در روز عاشورا و در مراسم گل مالی در شهر خرم آباد حضور پیدا کرد
مراسم عزاداری روز عاشورا با حضور عزاداران حسینی در بیوت مراجع تقلید آیات عظام ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی و جعفر سبحانی برگزار شد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت:تیم‌های پلیس راهور در تمامی تقاطع‌ها و معابر تهران به منظور تأمین نظم عبور و مرور و در محورهای بزرگراهی جهت کنترل سرعت و سبقت ها حضور دارند.
موزه‌ها و اماکن تاریخی از روز سه‌شنبه ۱۸ مرداد به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز‌های یکشنبه و دوشنبه ۱۶ و ۱۷ مرداد از کرج (میدان امیرکبیر) و ابتدای آزادراه تهران - شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۶ تا ۲۴ همان روز از مرزن آباد به کرج و تهران یکطرفه خواهد بود.
سال گذشته، برگزاری مراسم محرم و روز عاشورا مصادف با اولین روز‌های ورود طالبان به کابل بود، شماری از مقام‌های طالبان در مراسم‌های عزاداری شرکت و سخنرانی داشتند و افراد طالبان امنیت برنامه‌ها را تامین می‌کردند.
دماوند- رئیس پلیس راه شرق استان تهران گفت: در محور هراز تردد کلیه وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ تا ۲۴ روز دوشنبه ۱۷ مرداد ماه از رودهن به سمت آمل ممنوع است.
طبق تقویم هجری شمسی، تاریخ شروع محرم ۱۴۰۱ روز شنبه هشتم مرداد و پایان این ماه هم یکشنبه ششم شهریور است. روز تاسوعا و عاشورای حسینی 1401 نیز به ترتیب یکشنبه و دوشنبه  ۱۶ و ۱۷ مرداد ماه خواهد بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ