کارآگاهان پس از تحقیقات ابتدایی از طعمه‌های گرفتار شده در نقشه فریبکارانه مرد شیاد تجسس‌های میدانی را آغاز کردند و با استفاده از دوربین‌های مداربسته در نزدیکی بانک و اداره تأمین اجتماعی تصویر مرد جوان را به دست آوردند و جالب اینکه متهم برای اجرای نقشه‌اش در خیابان‌ها و بانک‌های شمالی تهران سوژه‌هایش را شناسایی کرده بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بله این تصویر را تأیید کرده و توضیح داده که این تصویر به سیستم مانیتورینگ این پلتفرم مربوط می‌شود و اضافه کرده است: «بله به‌عنوان یک پلتفرم مانند تمام پلتفرم‌های دیگر موظف است تدابیر لازم را برای جلوگیری از کلاهبرداری‌ها و حفظ امنیت، درباره فعالیت کاربران خود در پلتفرم، اتخاذ کند.»
قصه تلخ فرزند طلاق/ بازداشت مادر و پسر جوان به‌خاطر سرقت طلا‌های کودکان/ قتل پسر ۱۹ ساله با تبر و گلوله/ هویت جعلی قاتل فراری در زندان لو رفت/ قتل خونین دختر ۱۸ ساله در قرار عاشقانه/ کلاهبرداری‌های میلیاردی با رسید‌های جعلی!/ شلیک‌های مرگبار یک زن به شوهرش
رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح گفت: اگر زوایای مختلف حقوقی در نیروهای مسلح ما به خوبی آموزش داده شود قطعا در نگارش هر نوع قراردادی تجدیدنظر می‌شود.
سمنان- رئیس پلیس فتای استان سمنان با اشاره به قرار گرفتن در آستانه عید سعید قربان و اعتقادات مذهبی مردم ایران اسلامی گفت: شهروندان مراقب کلاهبرداری‌های سودجویان اینترنتی باشند.
اخیرا FBI (پلیس آمریکا) هشدار داد که کلاهبردار‌های مجازی با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری جعل عمیق (Deep Fake) ویدیو و تصاویر مستهجن از چهره افراد مختلف تهیه کرده و از آن‌ها اخاذی می‌کنند.
رئیس کانون سردفتران و دفتریاران درباره چرایی اهمیت الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول توضیحاتی داد.
نگرانی‌ها درباره هوش مصنوعی بسیار زیاد و شامل نقض حریم خصوصی، تبعیض و بیم آن است که از فناوری مذکور برای گسترده کردن کلاهبرداری‌ها و اخبار جعلی استفاده شود.
طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در مورد پرونده‌های کلاهبرداری واقعیت آن است که افراد پیچیده، تحصیلکرده و جوان همگی در معرض قربانی شدن در جریان کلاهبرداری قرار دارند. کلاهبرداران اغلب افرادی در جمعیت‌های خاص را هدف قرار می‌دهند: افراد ثروتمند و مشهور هدف کلاهبرداری‌های سفارشی آنان قرار می‌گیرند.
میثم شکری ساز از تاثیر منفی کلاهبردارهای آموزشی می‌گوید
از طریق شبکه‌های اجتماعی، اقدام به کلاهبرداری اینترنتی و آنلاین از مردم با ابزار مختلف مثل تشویق به شرط بندی در فوتبال، پیش‌بینی نتایج مسابقات داخلی و خارجی معروف به بت، سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی خارجی و فارکس و رمزارز و ... حتی خرید از فروشگاه‌های کذایی که وجود خارجی ندارند، کرده‌اند.
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه تحقیقات ابتدایی کارآگاهان مشخص شد دو کلاهبردار حرفه‌ای با شناسایی مالباختگان در یکی از سایت‌های آگهی فروش اجناس دست دوم به خانه آن‌ها مراجعه کرده و با پول جعلی اجناس مذکور را خریداری و از محل متواری شده‌اند، گفت:‌با توجه به کلاهبرداری‌های متعدد با این شگرد، کارآگاهان به صورت ویژه وارد عمل شدند و با تحقیقات میدانی هویت و مخفیگاه دو کلاهبردار حرفه‌ای را در مرکز تهران شناسایی کردند.
رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در مورد نشانه‌های پیامک‌های جعلی می‌گوید: به هیچ عنوان پیامک‌های سازمان و نهاد‌های رسمی از طریق شماره‌های شخصی ارسال نمی‌شود و این اولین نکته‌ای است که باید به آن دقت کرد. از سوی دیگر باید به پیامک‌های که دارای لینک یا آدرس اینترنتی آن هم از طریق شماره‌های مشکوک هستند، شک کرد چنانچه به این دو نکته ساده توجه داشته باشیم، هرگز گرفتار کلاهبرداری پیامکی نمی‌شویم، کسانی که به دام چنین کلاهبرداری‌هایی افتاده اند به همین دو نکته ساده بی توجهی کرده و بدون اندک تاملی، پیامک‌ها را جدی گرفته، پیامک‌ها را باز کرده و وارد لینک‌های جعلی شده اند.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ دستگیری ۲ مرد و یک زن سارق در کرمان/ در مخمصه پول شویی!/ پایان کلاهبرداری‌های سردار و سرهنگ قلابی/ اسیدپاشی هولناک به دختر جوان در طرشت/ ۵ قتل در پرونده ۲ برادر خشن/ رمزگشایی از سرقت‌های باند کلاف کش‌ها/ ادعای عجیب مرد اسیدپاش/ پدرکشی در توهم شیشه!/ دفاع مشروع، متهم را از قصاص نجات داد
پایان کلاهبرداری‌های سردار و سرهنگ قلابی
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای فراجا در پاسخ به این سوال که کلاهبرداری به روش تیمون۵۵ چگونه است، گفت: این نوع کلاهبرداری نیز به این صورت است که کلاهبرداران وعده دریافت سود دوبرابر به ازای هرماه در قالب رمزارز‌ها را تبلیغ می‌کنند و گا‌ها پرداخت چنین سود‌هایی به مدت چندین ماه صورت می‌گیرد و بعد از تشکیل شبکه‌های هرمی به طور ناگهانی سایت یا پلتفرم مربوطه بارگذاری نمی‌شود و قابل پیگیری نیست.
در جدیدترین مورد از کلاهبرداری‌های پیامکی که در چند روز اخیر خبرساز شده، پیامکی به دست بعضی از افراد رسیده که یارانه‌تان قطع شد و برای اعتراض باید، اطلاعات‌تان را در یک لینک ثبت کنید تا بررسی شود. در این روش از کلاهبرداری مجرمان سایبری با ارسال پیامک قطعی یارانه و درخواست ثبت اطلاعات بانکی، این اطلاعات را به سرقت می‌برند و به برداشت غیرمجاز از حساب آن‌ها اقدام می‌کنند.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: متهم پس از انتقال به اداره آگاهی به ۴فقره کلاهبرداری از طریق ارائه رسید جعلی به فروشندگان اجناس اعتراف کرد و گفت مدتی پیش با افرادی آشنا شده و آن‌ها نرم‌افزاری را به او معرفی کردند که با وارد کردن شماره کارت و مبلغ در آن، یک رسید جعلی ارائه می‌دهد که قابلیت ارسال به دیگران را دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ