وزارت خارجه عراق، اقدام یک گروه تندرو در هتک حرمت قرآن کریم در دانمارک را به شدت محکوم کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نخست وزیر عراق امروز در دیدار با سفیران و نمایندگان هیئت های دیپلماتیک اتحادیه اروپا و شماری از کشورها گفت: بغداد به اصل توازن در سیاست خارجی خود اتکا دارد.
سخنگوی دولت عراق میزان واردات سالانه گاز از ایران را اعلام کرد.
چارچوب هماهنگی گروههای سیاسی شیعی عراق به موضوع واردات گاز از ایران واکنش نشان داد و از بغداد خواست که برای وادار کردن آمریکا به آزادسازی فوری طلب های ایران بابت صادرات اقدامی انجام دهد.
عراق از درخواست رسمی این کشور به دبیر خانه سازمان همکاری اسلامی برای میزبانی از نشست اضطراری این سازمان در بغداد خبر داد.
رئیس ائتلاف الفتح عراق در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد خواهان اخراج تمام هیأت‌ها و نیروهای سوئدی از این کشور شد.
وزارت کشور عراق اعلام کرد که توافقی با ایران در خصوص صدور گذرنامه ویژه اربعین انجام نشده است.
وزارت برق عراق از واریز طلب ایران بابت صادرات گاز به یک صندوق اعتباری در بانک TBI این کشور خبر داد.
وزیر برق عراق از پرداخت تمام بدهی‌های گازی ایران خبر داد.
بانک تجارت عراق در بیانیه‌ای ساز وکار پرداخت اموال ایران را اعلام کرد.
عبداللطیف جمال رشید، رییس جمهور عراق، مازن عبدالله هلال الفرایه، وزیر کشور اردن و هیئت همراه را در کاخ بغداد به حضور پذیرفت.
فراکسیون پارلمانی الصادقون خواهان اجرای مصوبه اخراج نیروهای رزمی خارجی از عراق شد.
پلیس عراقی مانع از وقوع کشتاری خونین در پایتخت این کشور شد.
پلیس عراقی مانع از وقوع کشتاری خونین در پایتخت این کشور شد.
روزنامه بین المللی «الزمان» به نقل از یک منبع دیپلماتیک در قاهره که نام آن را فاش نکرد، گفت که مصر از این میانجیگری بویژه عراق استقبال می‌کند، زیرا بغداد و قاهره روابط ویژه‌ای دارند، اما این مساله قبل از هر اقدامی به پیش زمینه‌ای مانند امنیت خلیج فارس و تصمیمات ایران نیاز دارد.
هم اسرائیل و هم جامعه جهانی، نسبت به تبعات هر گونه اقدام نظامی علیه ایران واقف هستند. آن‌ها به خوبی می‌دانند که ایران در شرایطی فعلی، عراق سال ۱۹۹۱ یا افغانستان ۲۰۰۱ و حتی بغداد سال ۲۰۰۳ نیست که بتوان به آسانی در میدان نظامی به پیروزی دست پیدا کرد. هم در سطح نظامی مستقیم و هم در سطح نیابتی، جمهوری اسلامی ایرانی از توانایی مانور قابل توجهی برای پاسخ‌گویی برخوردار است. حتی در بدبینانه‌ترین حالت، ایران توانایی ورود به یک درگیری تمام‌عیار کوتاه مدت را دارد
اولین قاتل زنجیره‌ای ایران شخصی به نام علی اصغر بروجردی معروف به اصغر قاتل است. او ۳۳ پسر کودک و نوجوان را پس از آزار و اذیت جنسی به قتل رساند. اصغر قاتل اولین‌بار در سن ۱۴‌سالگی به علت آزار و اذیت جنسی کودکان در بغداد دستگیر شد و به زندان افتاد. او پس از آزادی از زندان به ایران فرار کرد و دست به قتل‌های زیادی زد. اصغر قاتل سرانجام در ششم تیر‌ماه ۱۳۱۳ در میدان توپخانه تهران اعدام شد.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه در بدو ورود به بغداد، با حضور در محل اقدام تروریستی و جنایتکارانه دولت آمریکا، به شهیدان سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و دیگر شهدای این اقدام تروریستی ادای احترام کردند.
السودانی در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره وساطت بغداد در روابط تهران و ریاض اظهار داشت: «ما تمایل جدی ایران و عربستان سعودی برای ادامه نقش عراق به منظور نزدیک‌سازی دیدگاه‌های این دو کشور را احساس کردیم. ما مصمم به اجرای این نقش هستیم و بر این باوریم که این نقش طبیعی عراق است؛ نقش پیشگامی در نزدیک‌سازی نقطه‌نظرات مخالف.»
سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام مسئولان رسمی عراق در استفاده از نامی ساختگی برای خلیج فارس را مغایر با اصل حسن همجواری و مناسبات دوستانه دو کشور دانست و خواستار تصحیح این روند شد.
نخست وزیر عراق از آغاز اقدامات عملی بغداد برای مقابله با تحرکات گروه های تروریستی و تجزیه طلب ساکن عراق علیه ایران و ترکیه خبر داد و گفت که این تحرکات با قانون اساسی عراق منافات دارد.
نخست وزیر عراق در کنفرانس بغداد۲ گفت: ما بر اقدام جدی با همسایگانمان در ترکیه و ایران عزم جدی داریم. ما بر روابط همکاری متوازن با همه شرکای منطقه ای و بین المللی متعهد هستیم.
منابع عراقی به حکم صادره علیه عامل انفجار خودرو بمبگذاری در مسیر زائران امام هفتم در منطقه الدوره در بغداد پایتخت این کشور اشاره کردند.
رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در دیدار با رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور عراق در بغداد بر اقدام برای تسهیل و تسریع تردد مسافران میان ایران و عراق تأکید کرد.
این اقدام با هدف القای دخالت جمهوری اسلامی ایران در روند سیاسی عراق و اتهام زنی به ایران در حالی صورت می‌گیرد که مسئولان و شخصیت‌های عراقی از جمله سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر و نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون بار‌ها تاکید کرده‌اند که ایران مداخله‌ای در روند سیاسی عراق نکرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ