بارش سنگین باران در مسکو پایتخت روسیه منجر به آبگرفتگی خیابان‌ها شد و خساراتی هم به درختان و تجهیزات عمومی وارد آورد. منبع: فارس
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
منابع خبری روسیه اعلام کردند که در پی بارش‌های چهارم مردادماه ۱۴۰۲ در شهر مسکو، برخی معابر این شهر دچار آبگرفتگی شد؛ بارندگی که در ۱۲۹ سال گذشته در چنین روزی از فصل تابستان (۲۶ جولای) یک رکورد قلمداد شد. منبع: ایرنا
روس‌ها در منطقة Lipestek برای کُند کردن حرکت نیروهای واگنر جاده منتهی به مسکو را کندند./ایسنا
کانال‌های روسی تصاویری از تخریب جاده‌های منتهی به مسکو، خالی شدن فروشگاه‌های مواد غذایی، تجمع مردم در ایستگاه راه آهن روستوف برای فرار از جنگ احتمالی و تخلیه اماکن عمومی را منتشر کرده‌اند.
تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد نیروهای امنیتی روسیه در حال تخلیه موزه‌ها،  مراکز خرید و پارک های مسکو از توریست‌ها و بازدیدکنندگانند. در پی آغاز درگیری نظامی بین گروه نظامی واگنر و ارتش روسیه، اقدامات امنیتی در پایتخت این کشور تشدید شده است.
نیروهای واگنر با سرعت تمام در امتداد بزرگراه روستوف-مسکو در حال پیشروی هستند.
ساختمان وزارت دفاع روسیه در مرکز مسکو ساعت اولیه پنجشنبه دچار آتش سوزی شد.
بشار جعفری سفیر سوریه در روسیه، سیاست جمهوری اسلامی ایران را یک مزیت برای منطقه خواند و گفت: توافق ایران و عربستان یک حرکت فوق‌العاده عالی و یک حرکت خوب ژئوپلیتیکی در منطقه بود که همه به آن نیاز دارند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مسکو با لی شانگفو وزیر دفاع چین دیدار کرد و طرفین از همکاری نظامی بین دو کشور با عنوان شراکت «بدون محدودیت» ابراز خرسندی کردند. رئیس جمهور چین شی جین پینگ ماه گذشته در مسکو با پوتین دیدار کرد. سطح همکاری روسیه و چین از زمانی که مسکو در فوریه ۲۰۲۲ ده‌ها هزار نیروی نظامی به اوکراین فرستاد، در زمینه روابط اقتصادی، سیاسی و نظامی افزایش یافت.
در سفر وزیر خارجه ایران به مسکو لاوروف، وزیر خارجه روسیه خطاب به امیرعبداللهیان گفت: ظاهرا نمی‌خواستی از ماشین پیاده بشی. امیرعبداللهیان پاسخ داد: منتظر بودم. لاوروف نیز گفت: منتظر چی بودی؟
تصاویری از لکه عجیب در آسمان مسکو که در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده است را ببینید.
رئیس جمهور سوریه در فرودگاه بین المللی ونوکووا مسکو مورد استقبال رسمی از سوی میخائیل بوگدانوف نماینده ویژه رئیس جمهور و معاون وزیر خارجه روسیه و الکساندر یفیموف سفیر روسیه در سوریه و بشار الجعفری سفیر سوریه در مسکو قرار گرفت.
مقامات محلی مسکو از سقوط یک پهپاد در نزدیکی یک ایستگاه پمپ بنزین در حومه این شهر با هدف تخریب تاسیسات غیرنظامی خبر داده‌اند.
دیشب یک ماشین توی مسکن‌های مهر گچساران می‌ایستد دوتا ماشین آتش می‌زند و فرار می‌کند. صحنه‌ای به آتش کشیده شدن این ماشین‌ها را مشاهده می‌کنید.
در مسکو، یک مینی بوس، یک مستمری بگیر را در گذرگاه عابر پیاده له کرد. این مرد با شدت جراحات مختلف در بیمارستان بستری شد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بر مزار سرباز گمنام در مسکو تاج گل گذاشت. این بخشی از جشن به مناسبت روز مدافعان میهن در روسیه است. در حالی که رهبر روسیه برای لحظاتی در مقابل تاج گل ایستاده بود، یک گروه موسیقی نظامی سرود ملی روسیه را نواخت.
لحظه هولناک سقوط یک دختر جوان روس در جریان یک سیرک در مسکو را ببینید.
رئیس جمهور در حین سخنرانی به اعتراض یک شهروند رباط کریمی درمورد قیمت بالای مسکن پاسخ داد.
علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی: مشکل مسکن بخاطر وزیر بی کفایتی است که در دولت قبل گفت افتخار میکنم یک واحد مسکونی نساختم / دشمن فهمیده که دولت جدید می‌خواهد کار کند، بنابراین فشار را زیاد کرده است.
در جریان گفتگو‌های پرتنش در مسکو میان رهبران روسیه و قزاقستان، پا‌های پوتین منقبض شد و اسپاسم گرفت که نشانه‌ای از بیماری پارکینسون است. هنگام صحبت با دوربین‌ها در مورد اهمیت ویژه این جلسه، تصاویر، تکان خوردن پا‌های او و ضربات پاهایش را نشان داد.
مردم در شهر خرسون در جنوب اوکراین با خواندن "Chervona Kalyna" یک آهنگ میهن پرستانه اوکراینی دور آتش می‌رقصند و ورود نیرو‌های مسلح کشورشان به شهر را پس از عقب نشینی روسیه جشن می‌گیرند. مسکو روز جمعه اعلام کرد که بیش از ۳۰۰۰۰ سرباز را در منطقه جنوبی خرسون به ساحل شرقی رودخانه دنیپرو خارج کرده است. روسیه حدود دو ماه پیش با برگزاری رفراندوم، چهار منطقه از شرق و جنوب اوکراین از جمله خرسون را به خاک خود ضمیمه کرد. نیروهای روسیه اکنون به سوی کرانه شرقی رودخانه دنیپرو که خرسون را به دو قسمت تقسیم می‌کند، عقب‌نشینی کرده‌اند.
اوکراین بیش از ۱۰۰ زندانی را با روسیه مبادله کرد که به گفته مقامات اوکراین این اولین تبادل زنان اسیر با مسکو پس از نزدیک به هشت ماه جنگ بوده است.
آخرین رهبر شوروی پس از تشییع در مسکو در غیاب ولادیمیر پوتین به خاک سپرده شد.
پس از چند روز هشدار درباره احتمال حمله مسکو در سالروز استقلال اوکراین، رئیس جمهوری این کشور از کشته‌شدن دست‌کم ۲۲ نفر و زخمی‌شدن حدود ۵۰ نفر در حمله چهارشنبه نیرو‌های روسیه به یک ایستگاه قطار در مرکز این کشور خبر داد.
روسیه در نمایشگاه فناوری نظامی که توسط ولادیمیر پوتین در ۱۵ اوت ۲۰۲۲ در مسکو افتتاح شد، از سگ رباتیکی رونمایی کرد که در پشت خود سلاح حمل کرده و به عنوان سکوی پرتاب استفاده کند. ربات جدید روسی به نام "M-۸۱" با پارچه سیاه پوشانده شده است، شبیه "نینجا" است و روی چهار پا راه می‌رود و می‌تواند به طور پیوسته و متعادل در همه جهات حرکت کند. دوربین‌هایی نیز در جلوی سر آن نصب شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ