این سنگ جلادهنده که در منطقۀ حفاظت‌شدۀ «درۀ سنگ‌ها» در انگلستان کشف شده، حدود ۵ هزار سال قبل برای تیز کردن ابزار‌هایی از جمله تبر‌های سنگی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کیومرث هاشمی در ادامه روزهای پرتلاش خود، امروز سری به اردوی ورزشکاران ووشوی مستقر در آکادمی ووشو زد.
به گفته دیوید هارپر که یک اکولوژیست از دانشگاه لستر است، اجسامی که در آب می‌افتند به سرعت تجزیه می‌شوند. در حالی که اگر با سطح آب در تماس باشند، پوشیده از نمک شده و تا ابد در آن شکل باقی می‌مانند.
رئیس ایکوم ایران گفت: اگر قرار است سنگ قبر ناصرالدین شاه سر جای اصلی خود نباشد بهتر است در کاخ گلستان بماند.
باشگاه پورتو پرتغال حاضر به کاهش مبلغ رضایتنامه مهدی طارمی برای انتقال به آث میلان نشد تا حضور مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در باشگاه های ایتالیا فعلا منتفی شود.
نقش برجسته ساسانی که سال ۶۸ از ایران ربوده شده بود قرار است پس از نمایش در موزه ملی، به موزه دوران اسلامی انتقال پیدا کند.
دیوید بکام، مالک باشگاه اینترمیامی، از نقاشی دیواری بزرگ لیونل مسی در میامی رونمایی کرد.
الماس‌ها معمولا طی میلیارد‌ها سال در فاصله ۱۶۰ کیلومتری سطح پوسته زمین شکل می‌گیرند و در فوران‌های کمیبرلیت (نوعی سنگ آذرین) به سطح پوسته زمین پرتاب می‌شوند.
نشست باکو آخرین نشست دوره‌ای به ریاست جمهوری آذربایجان بود و فرصت بسیار مناسبی برای کشورمان و دستگاه دیپلماسی فعال آن بود تا از همه ظرفیت‌های اجلاس جنبش عدم تعهد نهایت استفاده را داشته باشد.
مریخ‌نورد «کنجکاوی» نیز در سال ۲۰۱۶ میلادی «سنگ تخم‌مرغی» شکلی را که به «توپ گلف» نیز شهرت دارد، پیدا کرد. این مریخ نورد پیش از این در سال ۲۰۱۴ بقایای شهاب‌سنگ دیگری را کشف کرده بود که اعضای تیم ماموریت نامش را «لبنان» گذاشتند.
احتمال ابتلا به سنگ کلیه به دلیل عواملی مثل کاهش مایعات بدن در ماه‌های گرم تابستان افزایش می‌یابد.
سنگ لوزه‌های توده‌های کوچکی از مواد سخت هستند که روی لوزه‌ها تشکیل می‌شوند و می‌توانند باعث بوی بد دهان شوند.
گورستانی که تفکر پایه‌ریزی آن با هدف پایان‌دادن به قبرستان‌های متعدد در پایتخت ایران در سال ۱۳۴۵ شکل گرفت، در نهایت در ۲۷ تیر ۱۳۴۹، اولین میهمان دائمی خود را پذیرا شد؛ پس از «محمدتقی خیال» که در قطعه یک، ردیف یک و شماره یک به خاک سپرده شد، حدود یک‌میلیون‌و ۷۰۰ هزار نفر دیگر هم در بزرگ‌ترین گورستان ایران ساکن شدند تا شهر بزرگی از مردگان در جنوب تهران و در محدوده منطقه ۱۹ شکل بگیرد.
حوادث جاده چالوس ناشی از ریزش سنگ به شکل خسارت‌های بالا و شدید برای خودرو‌های عبوری و همچنین جراحت و حتی مرگ برای مسافران رقم می‌خورد. شاید مهم‌ترین علتی که باعث شده «ریزش سنگ» به تهدید دائمی در جاده چالوس تبدیل شود، فرآیند عملیات ایمن سازی مسیر در دو مرحله قبل از وقوع حادثه و بعداز حوادث ریزش باشد.
هر بار که غذا می‌خورید، کیسه صفرا، صفرا آزاد می‌کند. وقتی وعده‌های غذایی را حذف می‌کنید، آن شیره‌های صفرا جمع می‌شوند. این باعث افزایش سطح کلسترول در کیسه صفرا می‌شود. با گذشت زمان، چربی‌های مومی شکل می‌توانند به سنگ کیسه صفرا تبدیل شوند. برخی از اسید‌های صفراوی نیز ممکن است احتمال ابتلا به سرطان کیسه صفرا را افزایش دهند؛ بنابراین زمانی را برای وعده‌های غذایی منظم در نظر بگیرید و از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید.
ویژگی‌های این سنگ عقیق از نظر شکل، اندازه و بافت شبیه به تخم دایناسور است.
روز شنبه گاردین از پرونده‌ای قدیمی پرده برداشت که مربوط به کشف یک سنگ‌نگاره در سال ۲۰۱۶ بوده است. جعبه‌ای چوبی که به شکل شلخته‌ای بسته‌بندی شده، توجه پلیس فرودگاه استنستد لندن را جلب می‌کند. محتویات این جعبه سنگی از جنس آهک بوده با تصویری برجسته از یک سرباز ایستاده در حالی که انگشت سبابه خود را به سمت بالا نشانه رفته است.
کلسیم رژیم غذایی قبل از رسیدن به کلیه‌ها به اگزالات متصل شده و از ایجاد سنگ جلوگیری می‌کند. مشخص نیست که آیا مصرف کلسیم به شکل مکمل همان اثر مفید را خواهد داشت یا خیر.
در این گزارش آمده است: بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای دریافتند که ۱۰ بشکه حاوی تقریبا ۲.۵ تن اورانیوم طبیعی به شکل (کنسانتره سنگ اورانیوم) که قبلاً توسط دولت لیبی گزارش شده بودند، در مکان اعلام شده وجود نداشتند.
نیرو‌های مقاومت موفق شدند یک دستگاه جاسوسی متعلق به اسرائیل را در جنوب لبنان کشف کنند. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد، اسرائیلی‌ها این دستگاه جاسوسی را در داخل جسمی به شکل صخره پنهان کرده بودند، اما نیرو‌های مقاومت لبنان موفق به کشف آن شدند.
این ربات جاسوسی روسی به شکل یک سنگ یا صخره است. نمونه اولیه آن می‌تواند حرکت کرده و تصویر و صدا را نیز منتقل کند.
صخرۀ النصله نمونه‌ای عالی از نیروی خارق‌العاده‌ی طبیعت است. این سنگ غول‌پیکر طوری شکافته شده که انگار یک موجود بیگانه با سلاح لیزری آن را به دو نیم کرده است.
وزیر کشور با اشاره به تهدید کسبه از سوی ضدانقلاب گفت: قطعاً کسبه و بازاریان ما به تهدیدهای ضدانقلاب برای اعتصاب توجه نمی‌کنند و تیر آن‌ها به سنگ خورده ولی این اعمال زور و دیکتاتوری در بدترین شکل خودش توسط ضدانقلاب صورت می‌گیرد.
به قول خود سردار آزمون او در ایران به شکل اروپایی یک تیم را مدیریت می کند.
در گذشته بیش از ۴۳ واحد کارخانه سنگبری بزرگ در محدوده ناحیه ۳ که شامل پایین بزرگراه بعثت و بیشتر در کوچه‌های اول و دوم وجود داشت که بیشترشان یا تعطیل شده‌اند یا تغییرکاربری داده‌اند یا اینکه به شکل نمایشگاهی انواع سنگ‌های ساختمانی را می‌فروشند. شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری نیز به دنبال ساماندهی اصولی صنایع سنگ در مناطق همجوار از جمله ۱۲، ۱۵، ۲۰ و... است و قرار شده که نقاط پیشنهادی برای انتقال آن‌ها معرفی شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ