معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا توانسته رژیم صهیونیستی و متحدان آمریکا در منطقه را راضی کند که انجام شدن توافق هسته‌ای برایشان بهتر است یا نه، با اشاره به این که قصد ندارد وارد جزئیات رایزنی‌های واشنگتن با رژیم اسراییل و دیگر متحدان و شرکای آمریکا شود، گفت: ما در این باره تعامل نزدیکی با شرکای اسراییلی‌مان داشته‌ایم. ما همچنان فکر می‌کنیم که بازگشتی دوجانبه به پایبندی به توافق، نه تنها در راستای منافع ملی آمریکاست، بلکه قدمی مهم برای خاورمیانه محسوب می‌شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره واکنش واشنگتن به اظهارات رئیس جمهور ایران پیرامون حجاب، گفت: من اظهارات او (رئیس جمهور ایران) را دیده‌ام. ما همانطور که قبلا گفته‌ایم معتقدیم زنان و دختران در ایران و در هر کجای دیگر باید آزاد باشند تا هرچه می‌خواهند بپوشند.
محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: دولت سیزدهم میز مذاکره را ترک نکرده و مسیر خود را طی می‌کند، ولی کشور را معطل آمریکا نکرده‌ایم.
«این نوع سخنان نشان می‌دهد که قطعا ایران و ایالات متحده در حال مذاکرات پنهانی هستند و اگر اینگونه نبود قطعا جان کربی موضعی تندتر می‌گرفت و به جای این که بگوید این سه کشور حق دارند با ایران روابط داشته باشند، می‌گفت با هر نوع ارتباطی بین کشور‌ها مخالفیم. نوع موضع گیری ایالات متحده، این بار، کاملا محتاطانه است که مبادا بر گفتگو‌های بین ایران و آمریکا خللی وارد شود.»
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری خود، در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل مبنی بر این که «توافق احتمالی بین آمریکا و ایران برای اسرائیل الزام‌آور نخواهد بود» گفت که ایالات متحده و اسرائیل تصویر مشترکی از «تهدید ایران» دارند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره توافق انجام شده میان ایران و اندونزی در زمینه تجاری و امضای اسناد متعدد در این زمینه، بر سیاست مداخله‌جویانه واشنگتن درباره روابط دوجانبه کشور‌ها و تهدید آن با تحریم‌ها صحه گذاشت.
رئیسی گفت: اینکه سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد فشار‌های حداکثری ما به ایران مفتضحانه شکست خورده است، نشان از این دارد که دانشمندان ما توانسته‌اند تحریم‌ها را دور بزنند و آن‌ها را خنثی کنند. اما به این کار‌هایی که انجام شده نباید بسنده کرد بلکه باید گام‌های بلندی برای آن برداشت.
یکی از مسئولان حزب‌الله لبنان سفر اخیر رئیس جمهور ایران به سوریه را یک سفر تاریخی توصیف کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه در توییتی نوشت: عصبانیت رژیم شروری که شاخ آن در سوریه و کل منطقه توسط ایران و محور مقاومت شکسته شده و باید به حضور متجاوزانه خود در سوریه پایان دهد، طبیعی است.
رئیس جمهور در گفت‌گو با شبکه چینی «CGTN» با بیان اینکه آمریکا و غرب در شناخت ملت ایران دچار اشتباه محاسباتی شدند، گفت:  آمریکایی‌ها در سخن اعلام می‌کنند که تحریم‌ها به خاطر فشار آوردن بر حکومت ایران است، اما نتیجه این تحریم‌ها در زندگی مردم است.
رئیس جمهور درگذشت استاد اسفندیار قره‌باغی را به خانواده، شاگردان، اهالی فرهنگ و هنر و به‌ویژه مردم تبریز تسلیت گفت.
حجت الاسلام رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان در راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم است به اسارت شما درنیاید. ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد.
رئیس‌جمهور همچنین تاکید کرد: ملت ایران در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا منفعل نخواهد بود و ابتکار عمل را در دست دارد.
رئیس جمهور گفت: ملت ایران در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا منفعل نخواهد بود و ابتکار عمل را در دست دارد.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه آمریکایی‌ها از هر حرکت خوب، نوآورانه و خلاقانه ملت ایران احساس خشم و و از کاستی‌ها یا مشکلات و همچنین از ناامنی‌ها، احساس شعف و خوشحالی دارند، تصریح کرد: ملت بصیر ایران دشمن و ترفندهایش را به خوبی می‌شناسد.
صدای اغتشاش‌گر که در راستای تکمیل پازل دشمن حرکت می‌کند هیچگاه شنیده نمی‌شود از این رو خطاب به آنها باید گفت: «ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست، عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری.»
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در واکنش به اظهارات سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران که در گفت‌وگویی در پاسخ به سوالی درباره هولوکاست مطرح کرده بود، در صفحه توییترش اظهارات رییس‌جمهور ایران را تکان‌دهنده خواند.
رئیس جمهور گفت: هیچ برنامه‌ای برای مذاکره یا ملاقات با آمریکایی‌ها و با حاکمان آمریکا در حاشیه نشست سالانه سازمان ملل برنامه‌ریزی نشده و هیچ برنامه‌ای هم برای دیدار با آن‌ها نداریم.
رئیس جمهور گفت: هیچ برنامه‌ای برای مذاکره یا ملاقات با آمریکایی‌ها و با حاکمان آمریکا در حاشیه نشست سالانه سازمان ملل برنامه‌ریزی نشده و هیچ برنامه‌ای هم برای دیدار با آن‌ها نداریم.
رئیسی در گفتگو با الجزیره اظهار داشت: هر توافقی باید با یک تضمین همراه باشد / رفع تحریم‌ها باید، با حل و فصل موضوعات پادمانی همراه باشد / اگر مسئله پادمانی حل و فصل شود، طبیعتا زمینه توافق وجود دارد / تیم مذاکره کننده‌ ما همچنان پای میز مذاکره حضور دارد / ما یک دور مذاکره مستقیم را تجربه کردیم؛ فایده‌ای بر مذاکره مستقیم مترتب نمانده / ما هیچ‌گونه فایده‌ای برای مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها نمی‌بینیم و نفع ملت خودمان را هم در مذاکره نمی‌بینیم / ما به میزبانی عراق، در حال گفتگو با عربستان هستیم / با چین برنامه همکاری ۲۵ ساله داریم و به دنبال اجرای این برنامه هستیم
رئیس جمهور گفت: ما هیچ‌گونه فایده‌ای برای مذاکره مستقیم با آمریکایی‌ها نمی‌بینیم و نفع ملت خودمان را هم در مذاکره نمی‌بینیم.
رئیسی گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود همه دشمنی‌ها هرگز متوقف نشده و نمی‌شود و توانسته است مسیر پیشرفت و توسعه خود را ادامه دهد.
رئیس جمهور با اشاره به بدعهدی طرف‌های آمریکایی و اروپایی در عمل به تعهدات رفع تحریم،گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه مقابل قلدری آمریکا کوتاه نخواهد آمد.
آیت‌الله رئیسی با تاکید براینکه مصمم به دفاع قاطعانه از حقوق ایران و مردم آن هستیم درباره احتمال دیدار مستقیم با آمریکا، افزود: مذاکره مستقیم با آمریکا بر سر توافق هسته‌ای هیچ فایده‌ای ندارد و آمریکا باید اقدامات اعتمادسازی با طرف ایرانی انجام دهد.
وزیر خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که ایالات متحده محدودیت‌هایی برای صدور روادید برای هوگو ولاسکوئز، معاون رئیس‌جمهور پاراگوئه، همکاران و اعضای نزدیک خانواده‌ وی اعمال می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ