باغ شاهزاده ماهان از باغ‌های تمام عیار ایرانی و یکی از بهترین باغ‌های شیب‌دار یا باغ–تخت به شمار می‌رود. از ویژگی‌های این‌گونه باغ‌های مطبق، نمایش بی‌نظیر و تماشایی آب به‌صورت پلکانی و در سطح‌های افقی و عمودی است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک مار موش‌خوار غربی به نام «پانچو و لِفتی» اکنون از جراحتی که بیش از دو سال پیش متحمل شده بود، بهبود یافته و آماده حضور دوباره در باغ وحش است.
به دنبال ضرب و جرح یک آمر به معروف در باغ موزه نارنجستان قوام شیراز، عصر چهارشنبه ۱۱ مرداد۱۴۰۲در مقابل این مجموعه تجمع صورت گرفت.
این باغ وحش هولوگرامی با بیش از ۵۰ موجود هولوگرافیک به نمایش گذاشته شده، به یک کشتی نوح مجازی تشبیه شده است.
مسئولان باغ وحش پس از تولد نوزاد سالی، طی بیانیه‌ای گفتند که تشخیص جنسیت گوریل‌های جوان‌تر سخت است. تا حدود ۸ سالگی، نر و ماده تقریباً یک اندازه هستند و اندام‌های جنسی برجسته‌ای ندارند. با افزایش سن، گوریل‌ها از نظر جنسی دو شکل می‌شوند، به این معنی که نر‌ها و ماده‌ها بسیار متفاوت از یکدیگر به نظر می‌رسند. اما با این حال، تشخیص نر‌ها تا سن ۱۲ سالگی دشوار است.
قدیمی‌ترین و معروف‌ترین گل لاله سیاه La Tulipe Noire نام داشت که در سال ۱۸۹۱ به دنیا معرفی شد. این گیاه اکنون دیگر وجود ندارد. لاله ملکه شب که در سال ۱۹۵۵ رونمایی شد، یک گیاه  پیاز دار بسیار مقاوم و کم توقع است که در اواسط اردیبهشت ماه گل می‌دهد. این گل ظاهری بسیار کلاسیک و چشمگیر دارد و به راحتی در باغ و گلدان پرورش داده می‌شود.
باغ گلشن این شهر کویری با درختان نخل و جوی‌های پر آبش گویی رویای بهشت را به واقعیت تبدیل می‌کند. این فقط یک روی طبس است. روی دیگر آن جاذبه‌های طبیعی آن است که هر یک از آن‌ها به تنهایی برای معرفی جهانی هر کشوری کافی است.
شهرداری ارومیه برای مداحی در باغ رضوان این شهر مزایده برگزار کرد.
دوست‌علی‌خان معیرالممالک بنای کاخی را که پدرش ساخته بود گسترش داد و دیوار اتاق‌های آن را با کاغذ‌های طلایی مزین کرد؛ همان کاخی که آن را با نام عمارت باغ فردوس می‌شناسیم.
برخی از کارشناسان می گویند ورزش نکردن باعث شده فیل های باغ وحش کم تر از فیل های موجود در طبیعت عمر کنند. یوگا می تواند طول عمر را در انسان های مسن افزایش دهد و ویندل باور دارد که یوگا می تواند به فیل ها نیز برای افزایش طول عمر کمک کند.
این طاووس ها از باغ وحش یا قفس خود فرار نکرده اند، بلکه متعلق به آن خیابان ها هستند. گردشگران اغلب با آنها سلفی می گیرند.
رامین رضاییان تصاویر عجیبی را از خودش در تعطیلات منتشر شده؛ او با حضور یک باغ وحش در قفس ببر و فیل‌ حضور یافت.
سال ۱۲۵۲ خورشیدی و در عهد ناصری، ناصرالدین شاه در سفری به فرنگ، از تماشای خیابان شانزلیزه پاریس به وجد می‌آید. در بازگشت او، باغ لاله‌ زار ۹۰ هزار تومان فروخته می‌شود و مسیری از میان این باغ می‌کشند تا خیابانی به سبک خیابان‌های اروپایی و شبیه شانزلیزه پاریس، در طهران آن روزها ساخته شود.
«ملک ثابت» نام عمارتی است که سبک معماری آن به سبک سنتی «گودال‌باغچه» است. در این معماری، بخش بیشتری از مجموعه به باغ اختصاص داده می‌شود و برای دسترسی آسان‌تر به همه قسمت‌های باغ، بنای خانه در مقایسه با کف حیاط سه و نیم متر پایین‌تر ساخته می‌شود. این خانه با قدمتی از دوره صفوی در تاریخ ۱۶ دی سال ۱۳۸۷ با شماره ۲۴۴۲۹ در فهرست مجموعه آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
کاخ مرمر روزگاری باغ عبدالحسین میرزا فرمان‌فرما بود که از جنوب به شمال خیابان امام خمینی، از شرق به خیابان ولیعصر، از غرب به خیابان کارگر و محدوده شمالی‌اش به خیابان جمهوری می‌رسید.
در نزاع دسته جمعی که بین گروهی از مسافران در اطراف ماهان رخ داده، متاسفانه چند نفر مجروح و یک بانوی ۵۹ ساله نیز فوت شده‌ است.
میلیون‌ها نفر بین قرن ۱۶ تا سال ۱۹۶۰ فریب «صنعت نمایش انسان» را خوردند و در باغ وحش‌های انسانی به انسان‌های درون نمایشگاه‌ها خیره شدند.
این دختر که فاطمه سلطان نام داشت، فرزند باغبانی بود که در باغ امینه اقدس خدمت می‌کرد. شاه بلافاصله به دختر دل می‌بندد و خیلی زود او را به جمع پرشمار همسران خود اضافه می‌کند. فاطمه‌سلطان به دلیل شغل پدرش به «باغبان‌باشی» معروف شد، هرچندکه لقب رسمی‌ترش «خانم‌باشی» بود.
در مستند زندگی جورجینا، همانطور که بینندگان مشاهده کردند، دکوراسیون خانه بسیار خاص است و علاوه بر آن، توسط یک باغ وسیع و یک تراس بزرگ با یک استخر احاطه شده است.
سیستم سقف مسطح در ارتفاع کم توسعه می‌یابد و برش‌هایی افقی و دهانه‌هایی برای بهره مندی از مناظر پانوراما از باغ ایجاد می‌کند.
جمعی از ارامنه اصفهان در اعتراض به «اقدامات دولت آذربایجان در قره باغ و بستن راه‌های ارتباطی با دیگر شهرهای ارمنستان»‌ صبح امروز جمعه، ۵ اسفندماه در کلیسا وانک گردهم جمع شدند و با قرائت بیانیه‌ای اقدامات کشور آذربایجان را محکوم کردند.
برای اولین بار ویدئویی با کیفیت از سال ۱۳۲۳ اشغال ایران توسط متفقین منتشر شده است. در این ویدئو که برای اولین بار با کیفیتی بالا به نمایش در می‌آید، تصاویری کمیاب از تهران و ایران در زمان اشغال توسط ارتش‌های متفقین در سال ۱۳۲۳ را مشاهده می‌فرمایید. از جمله مکان‌های تصویربرداری شده در این ویدئو می‌توان به سر در باغ ملی، عمارت قزاق خانه، ساختمان اولیه بانک ملی در خیابان فردوسی، میدان توپخانه و عمارت بلدیه، موزه‌ی ایران باستان، مجلس شورای ملی در بهارستان و مسجد سپهسالار اشاره کرد. همچنین تصاویری از میدان‌های نبرد، رژه‌ی ارتش‌های متفقین، سربازان روس، انگیلیسی، امریکایی و فرانسوی، به همراه خودرو‌های زرهی ایشان دیده می‌شود. از دیگر اشخاص تصویربرداری شده در این ویدئو محمدرضا شاه پهلوی در سال‌های ابتدایی سلطنتش است که با فرماندهان نیرو‌های متفقین در کاخ گلستان گفتگو می‌کند.
سوراخ‌هایی که در برخی از جمجمه‌ها وجود دارد نشان می‌دهد که سربازان احتمالاً توسط جوخه اعدام کشته شده‌اند.
«علیرضا زمانی» تهران‌شناس و تاریخ‌پژوه از مالک و سازنده این پارک می‌گوید: «با استناد به نقشه‌ها و عکس‌های هوایی قدیمی موجود از تهران، باغ امین‌الدوله یا به عبارتی همان پارک امین‌الدوله حدود ۱۵۰ سال پیش یعنی در اوایل سال ۱۲۹۰ قمری توسط «میرزا علی‌خان امین‌الدوله» ساخته شد. امین‌الدوله وزیر ناصرالدین‌شاه و صدراعظم مظفرالدین‌شاه و از رجال بانفوذ دوران قاجار بود.»
شامگاه گذشته رعد و برق شدید در شهر مدینه موجب آتش سوزی در برخی مناطق این شهر شد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ