وزارت خارجه اردن و مصر با صدور بیانیه‌هایی جداگانه تجاوز امروز ارتش رژیم صهیونیستی به شهر جنین در شمال کرانه باختری را محکوم کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سخنگوی وزارت خارجه مصر از دیداری خبر داد که میان وزیر خارجه این کشور با عراق و اردن برگزار شد.
عبدالله دوم شاه اردن و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر، در شهر العلمین با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
امروز دوشنبه نشست سه‌جانبه میان رئیس جمهور مصر، شاه اردن و رئیس تشکیلات خودگردان با موضوع فلسطین در مصر برگزار می‌شود.
نشست سه جانبه مقامات ارشد اردن و مصر با حضور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، فردا یکشنبه در شهر علمین مصر برگزار می‌شود.
دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی در مراسم بزرگداشت علامه فقید شیخ عفیف نابلسی در ضاحیه بیروت به تمجید از علامه فقید پرداخت.
مصر و اردن با صدور بیانیه‌هایی به تجاوزهای جدید رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست در روستای ترمسعیا و شهر جنین واکنش نشان دادند.
وزرای خارجه چهار کشور مصر، اردن، فرانسه و آلمان در نشست «گروه مونیخ» در برلین با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه شدند.
وزیر خارجه عراق در نشست مشترک  که با حضور وزرای خارجه اردن، عربستان، سوریه و مصر در امان برگزار شد، به بیان دیدگاه کشورش درباره سوریه پرداخت.
شماری دیگری از کشورهای عربی خاورمیانه پس از رویت ماه شوال، فردا را عید فطر اعلام کردند.
امیرعبداللهیان در پاسخ به این سوال که آیا پس از توافق ایران و عربستان نشانه‌ای مبنی بر ازسرگیری روابط با بحرین، مصر و اردن وجود دارد، گفت: سلطان عمان در جریان سفر به منامه پایتخت بحرین ابتکاری را در خصوص بازگشت روابط ایران و بحرین داشتند که در همین راستا هیات‌های فنی دو کشور از اماکن دیپلماتیک بازدید کردند. ما از بازگشت روابط استقبال می‌کنیم و امیدوار هستیم موانع از میان برداشته شود
امیرعبداللهیان در پاسخ به این سوال که آیا پس از توافق ایران و عربستان نشانه‌ای مبنی بر ازسرگیری روابط با بحرین، مصر و اردن وجود دارد، گفت: سلطان عمان در جریان سفر به منامه پایتخت بحرین ابتکاری را در خصوص بازگشت روابط ایران و بحرین داشتند که در همین راستا هیات‌های فنی دو کشور از اماکن دیپلماتیک بازدید کردند. ما از بازگشت روابط استقبال می‌کنیم و امیدوار هستیم موانع از میان برداشته شود
امیر عبداللهیان درخصوص آخرین تحولات مذاکرات تهران و ریاض و تلاش بغداد برای بهبود روابط میان ایران و مصر و اردن گفت: صفحه جدیدی در روابط ایران و کشور‌های منطقه باز شده است و این در راستای سیاست خارجی ایران در دولت ابراهیم رئیسی است و کشور و حکومت‌های منطقه این پیام را به خوبی دریافت کردند.
منابع عبری از برگزاری نشستی فوق العاده تحت عنوان نشست امنیتی عقبه خبر می دهند که قرار است با مشارکت آمریکا، رژیم صهیونیستی، اردن، مصر و تشکیلات خودگردان برگزار شود.
بر اساس گزارش‌ها، زمین‌لرزه در کشور‌های ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین، عراق، اردن، مصر، عربستان سعودی و بخش‌های از اوکراین و اروپا از جمله یونان، بلغارستان و... به ثبت رسید.
یک منبع فلسطینی از حضور روسای سازمان های امنیتی مصر و اردن در رام الله و یک نشست مهم امیتی پرده برداشت.
امارات متحده عربی، اردن، مصر و بحرین بیش از دو سال پیش حرکت به سمت عادی‌سازی روابط با سوریه گام برداشتند. امارات متحده عربی در این زمینه پیش‌قدم شد و متعهد شد که مدت کوتاهی پس از اعزام وزیر‌خارجه خود به دمشق، یک نیروگاه خورشیدی در سوریه می‌سازد. بحرین هم دوباره سفیر خود را به سوریه فرستاد. مصر هم بر بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تاکید کرد.
سران مصر، اردن و فلسطین قرار است در قاهره درباره تحولات مرتبط با سرزمین های اشغالی تشکیل جلسه دهند.
ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور این کشور، به منظور مشارکت در کنفرانس بغداد ۲ برای همکاری و شراکت به اردن رفت.
واشنگتن علاوه بر اینکه با این همکاری موافق است، خواهان گسترش و توسعه ساختار دفاعی مشترک میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، اسرائیل، عراق، اردن و مصر است.
«ملک عبدالله دوم» و «اسحاق هرتزوگ» در حاشیه نشست بین المللی تغییرات آب و هوایی در شرم الشیخ مصر با هم دیدار کردند.
وزیرخارجه اردن در گفتگوی تلویزیونی با شبکه ماهواره ای الشرق، تاکید کرد: اردن آمادگی دارد فورا پس از توافق میان لبنان و بانک جهانی، انتقال برق به لبنان را اجرایی کند.
مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز دوشنبه برای شرکت در نشستی با حضور سران مصر، اردن، امارات و بحرین به قاهره سفر می کند.
رسانه های اردنی از برگزاری نشست پنج جانبه سران کشورهای عربی اردن، مصر، عراق، امارات و بحرین در قاهره در روز دوشنبه خبر دادند.
وزیر خارجه اردن گفت که امان از آتش بس میان گروه های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر استقبال می کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ