خرم‌آباد- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اتمام اصلاح قانون معدن از سوی این کمیسیون گفت: سیاست مجمع تشخیص این است که مالیکت دولت در صنایع بیشتر از ۲۰ درصد نشود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب، گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه صنعت و گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در دستور کار جاری امروز نمایندگان قرار دارد.
رسول حاجی‌باقری، فعال محیط‌زیست ضعف قانونگذاری و اولویت به بهره‌برداری را مشکل اصلی می‌داند. «قبلا در قانون معادن، محیط‌زیست دخیل بود و سرمایه‌گذار باید از محیط‌زیست مجوز می‌گرفت. در سال ۹۰ با اصلاح قانون معادن، دریافت مجوز محیط‌زیست کمرنگ شد. براساس این اصلاحیه دامنه اظهارنظر محیط‌زیست به مناطق چهارگانه محدود شد و خارج از آن اختیارات سازمان حفاظت محیط‌زیست را کمرنگ و به‌نوعی آن را حذف کردند.»
نمایندگان مجلس فرآیند رسیدگی به صلاحیت داوطلبان در شورای نگهبان را مشخص کردند.
سخنگوی دولت با اشاره به اصلاح قانون وظیفه عمومی، گفت: گسترش مفهوم وظیفه عمومی به امور فرهنگی، فناوری و اقتصادی، تغییر در معافیتها و معاف شدن مشمولان مازاد به تشخیص ستاد کل، از مواردی است که در لایحه درنظر گرفته شده است.
نمایندگان مجلس که از ابتدای دوره یازدهم قوه مقننه به دنبال اصلاح و تغییر در چارچوب انتخابات مجلس شورای اسلامی بودند، امروز فرصتی فراهم شد تا این موضوع در صحن علنی رقم بخورد تا در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی مردم با شرایطی بهتر وکلای خود را راهی بهارستان کنند.
نمایندگان مجلس که از ابتدای دوره یازدهم قوه مقننه به دنبال اصلاح و تغییر در چارچوب انتخابات مجلس شورای اسلامی بودند، امروز فرصتی فراهم شد تا این موضوع در صحن علنی رقم بخورد تا در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی مردم با شرایطی بهتر وکلای خود را راهی بهارستان کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اطمینان داشته باشید اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو در اولویت مجلس است و اجازه نمی دهیم بازگشت آن به کمیسیون زمان بر شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه اصلاح اسقاط خودرو را برای بررسی مجدد به کمیسیون صنایع و معادن مجلس بازگرداندند.
رئیس جمهور قانون «اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری» را برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشورابلاغ کرد.
نمایندگان تشکل‌های گردشگری مسائلی از جمله گردشگری سلامت، توجه به امنیت گردشگران خارجی در اتفاقات اخیر و طرح توسعه برق را با نمایندگان مجلس در میان گذاشتند.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو و چگونگی اصلاح سازوکار فرآیند اسقاط خودرو خبر داد.
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویتی که باید به اصلاح قانون انتخابات داده می‌شد هنوز لحاظ نشده درحالیکه این موضوع می‌تواند یکی از اولویت‌های اصلی مجلس باشد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بنا بر آن است که تا پایان آبان، تکلیف اصلاح قانون انتخابات مشخص شود؛ رسیدگی به این طرح در دستورکار قرار گرفته و به محض اتمام بررسی‌ها به صحن علنی خواهد آمد.
گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط مامورین نیروی مسلح در مورد ضروری در هفته جاری در مجلس بررسی می‌شود.
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:‌ درباره اصلاح قانون انتخابات، فراتر از جزئیات قانون که شاید کم اهمیت هم باشد، چندین موضوع کلیدی وجود دارد که باید اول تکلیف آن را روشن کرد که این نکات در حد دولت و مجلس نیست. یعنی باید به سیاست‌گذاری کلان کشور سروسامانی داده شود تا تغییرات اساسی در قانون انتخابات انجام شود و تا زمانی که آن اتفاق رخ ندهد، تلاش دولت و مجلس که در سطح پایین‌تر قرار دارند به جایی نخواهد رسید.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از تصویب اصلاح قانون انتخابات این مجلس در اجلاسیه اخیر خبر داد.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری از تصویب اصلاح قانون انتخابات این مجلس در اجلاسیه اخیر خبر داد.
اراک- دادستان عمومی و انقلاب اراک با اشاره به اینکه اصلاح قانون نظارت بر معادن ضروری است، گفت: در حال حاضرنظارت بر معادن از طریق مهندس ناظر مورد تأیید سازمان صمت انجام شده که باید اصلاح شود.
اراک- دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: نظارت بر معادن مهمترین گلوگاه فساد است و اصلاح قانون در این حوزه ضروری است.
یک نماینده ائتلاف دولت قانون در عراق تاکید کرد که اصلاح قانون انتخابات این کشور در گرو توافق روسا و رهبران گروه های سیاسی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قانون بانک مرکزی بدون شک منجر به تحکیم اقتدار بانک مرکزی می‌شود و ظرفیت نظارتی در شبکه بانکی را افزایش می‌دهد.
طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان گفت: اصلاح قانون انتخابات از خواسته‌های شورای نگهبان است. در کمیسیون شوراهای مجلس یک طرح در حال بررسی و تصویب است.
بناست با توسعه و تکمیل قانون استفاده بعضی از نمایندگان حقوقی در مراجع قضائی و تسری آن به انبوه دستگاه‌ها، نهاد‌ها و بنگاه‌های عمومی و اقتصادی بخش دولتی و بخش خصوصی، به آن‌ها اجازه داده شود که به جای استفاده از وکیل دادگستری، از نماینده حقوقی در مراجع قضائی استفاده کنند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن اصلاح قانون ارائه قیر رایگان، محل تامین اعتبار برای تامین آن را تغییر دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ