کرمان- رئیس‌جمهور در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های آب‌رسانی و برق‌رسانی استان کرمان گفت: وقتی برای پیگیری طرح‌ها به نقاط مختلف می‌روم، یعنی روند به پایان رسیدن کارها نباید فرسایشی شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس قوه قضائیه گفت: بدون تردید باید در راستای تحکیم امنیت جامعه و شهروندان، نسبت به اعمال مجازات قاطعانه و بازدارنده‌ی قانونی در قبال مخلان امنیت، اهتمام داشت؛ اما در مواردی نیز در قبال مرتکبان برخی ناهنجاری‌های اجتماعی می‌توان روند اصلاح را در پیش گرفت و مسئله را با کار قضایی و بگیر و ببند، حل نکرد.
طی دو سالی که از انتخابات گذشته است،جامعه اسلامی مهندسین در بررسی عملکرد دولت سیزدهم یک بیانیه صادر کرده‌اند که آن هم در تعریف و تمجید از عملکرد دولت بوده است. در بخشی از این بیانیه که ۷ شهریور ۱۴۰۱ صادر شد، آمده است: دولت سیزدهم حقیقتاً دیگر بار شعار «ما می‌توانیم» را به منصه ظهور رساند. در بُعد اقتصادی نیز جرأت و جسارت اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها که به عقیده بسیاری از کارشناسان، اصلاح این قیمت‌ها در اقتصاد ما ضروری است، از دیگر جنبه‌های مثبت عملکرد دولت است.»، اما پس از این بیانیه، آن‌ها نیز وارد روند سکوت شده‌اند.
یک نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد دولت در اجرای نهضت ملی مسکن گفت: آمارها و نتایج نشان می‌دهد وضعیت تولید مسکن در این دولت نیز روند مطلوب و امیدوارکننده‌ای ندارد.
فرزین بخشی از کاهش تورم تولیدکننده را ناشی از مدیریت منابع و مصارف ارزی و جلوگیری از درگیر شدن نظام تولیدی با تنش‌های ارزی دانست و پیش‌بینی کرد با تداوم سیاست‌های حمایتی بانک مرکزی شاهد کاهش هزینه‌های تولیدکنندگان در ماه‌های آینده خواهیم بود.
فرزین بخشی از کاهش تورم تولیدکننده را ناشی از مدیریت منابع و مصارف ارزی و جلوگیری از درگیر شدن نظام تولیدی با تنش‌های ارزی دانست و پیش‌بینی کرد با تداوم سیاست‌های حمایتی بانک مرکزی شاهد کاهش هزینه‌های تولیدکنندگان در ماه‌های آینده خواهیم بود.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: در ۸ سال دولت قبلی نه تنها روند اعتبارات عمرانی نزولی بوده بلکه طی ۲ سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۴ رشد سالانه پرداخت‌های عمرانی منفی شده است.
وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با حکم رئیسی به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهور در نظارت بر روند اجرای طرح‌های تولیدی منصوب شد.
رئیسی با تاکید بر اهمیت تامین مالی و تخصیص به موقع اعتبارات گفت: نگاه دستگاه‌های مسئول در زمینه تامین مالی نیز صرفا نباید به بانک‌ها معطوف باشد، بلکه باید زمینه مشارکت مردم با تضمین سود و سرمایه در این بخش مورد توجه قرار گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست سران قوا گزارشی از روند بررسی بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در مجلس ارائه کرد.
بعد از سفر گروسی نرخ دلار مسیر اصلاحی را در پیش گرفته و بدون توقف به سمت حمایت‌ها می‌تازد. تشدید روند نزولی با آمدن خبر‌های مثبت سیاسی، نیاز بازار ارز را به آرامش سیاسی بیشتر نشان می‌دهد. روز قبل یک خبر گزاری فرانسوی اعلام کرد که با توجه به نتیجه مثبت سفر رافائل گروسی رییس سازمان بین المللی انرژی اتمی به ایران، قطعنامه‌ای علیه ایران در شورای حکام تصویب نخواهد شد. بازنشر همین خبر روند نزولی دلار را به سمت حمایت‌های در دامنه ۴۰ هزار را تشدید کرد.
رئیسی درباره روند احیای توافق هسته‌ای گفت: این‌ها مدعی هستند که «ما دنبال توافق هستیم»، اما می‌بینیم که عمل آن‌ها مطابق ادعایشان نیست. یعنی ما (ایران) به دنبال توافق خوب هستیم، اما آن‌ها توافق را دنبال نمی‌کنند. هم عهدشکنی کردند و از برجام خارج شدند، هم میز مذاکره را ترک کردند و اعلام کردند به جای میز مذاکره، می‌خواهیم در خیابان و ایجاد آشوب و اغتشاش کارمان و اهدافمان را دنبال کنیم.
جعفرزاده ایمن آبادی با روند افزایشی تورم در کشور اظهار کرد: دولت خودش به خودش روحیه می‌دهد و اعضای کابینه هم به این نتیجه رسیدند که واقعیت‌ها را به رئیس جمهور نگویند، چون او تاب و تحمل شنیدن هیچ گزارش منفی ندارد، مجلس هم منفعل است و دولتمردان هیچ نقدی را هم نمی‌پذیرند. نتیجه عددسازی و دستاوردسازی این دولت همین است که می‌بینیم، زندگی برای مردم روز به روز سخت‌تر می‌شود و قطعا اوضاع در سال ۱۴۰۲ بدتر از ۱۴۰۱ خواهد بود.
روزنامه اطلاعات نوشت: با عرض معذرت، باید گفت مردم دولتی نمی‌خواهند که با گران‌شدن کالا‌ها ـ به گفته رئیس‌جمهوری ـ، رنج ببرد و برایشان گریه کند. دولتی می‌خواهند که تدبیر کند، جلو روند رشد فزاینده قیمت‌ها را بگیرد، ارزش پول را حفظ کند، قدرت خرید مردم را بالا ببرد.
در کشور آن‌ها همه آمارها مثبت است و روند رو به رشد. حالا ما مانده‌ایم و دو کشور متفاوت. کشوری که به گلستان می‌ماند و کشوری که در هر سوی‌اش دردی نهفته است. چقدر کشورها آن‌ها خوب است‌ای کاش ما هم آن‌جا بودیم!
این هفتمین گفت‌وگوی تلویزیونی آیت‌الله رئیسی با ملت ایران از ابتدای آغاز به کار دولت مردمی است. رییس جمهور پیش از این در چهارم تیرماه امسال در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی درباره مهمترین مسائل روز کشور از جمله روند اجرای طرح اصلاح و پرداخت عادلانه یارانه کالاهای اساسی و سایر مسائل روز در حوزه داخلی و خارجی سخن گفته بود.
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز پنجشنبه در آغاز دومین روز سفر خود به ازبکستان، در هتل محل اقامت خود، در دیدار «ژانگ مینگ» دبیرکل سازمان همکاری شانگهای، با تشریح روند اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای عضویت در این سازمان، ظرفیت‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های سیاسی، فناوری، اقتصادی و ترانزیتی را تبیین کرد.
تقریبا تمام توئیت‌هایی که تا چندی پیش بنام رئیسی منتشر می‌شد را اغلب خبرگزاری‌های رسمی کشور و سایت‌های حامی رئیسی و سایر رسانه‌ها، بازنشر دادند و این روند با تکذیب و توضیحی از سوی تیم رسانه‌ای «پاستور» مواجه نشد و همگی با سکوت بدرقه شدند و براین اساس، از سوی افکارعمومی به عنوان نظر شخص ابراهیم رئیسی ارزیابی می‌شدند و ملاک عمل تیصمیم سازان و تصمیم گیران دولتی قرار می‌گرفتند. اکنون، این ضرورت احساس می‌شود که تیم رسانه‌ای و سایر مسئولان ذیربط دولت سیزدهم درباره تکذیب دیرهنگام خود و ادمین و ادمین‌هایی که حداقل یک سال به جای رئیس جمهور توئیت می‌زدند، توضیح دهند و شفاف سازی کنند.
رئیس جمهور در این گفتگو در جریان روند امور اربعین در استان ایلام و مرز بین المللی مهران قرار گرفت و بر رفع مشکلات و تسریع در امر خدمت‌رسانی به زوار تاکید کرد.
حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت گفت: راه‌اندازی ۱۵۰۰ واحد اقتصادی در یک سال گذشته خبری امیدآفرین است و این روند باید تداوم یابد.
رئیس‌جمهور از همه دستگاه‌ها خواست همه تلاش خود را برای مهار تورم، ارتقای بهره‌وری، ایجاد اشتغال واقعی و تداوم روند فعال‌سازی واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور به کار گیرند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه در دور جدید مذاکرات، نظام به جمع بندی رسید مسئله اصلی کشور مذاکرات نشود، گفت: کشور باید روند خود را داشته باشد و خنثی سازی تحریم ها دنبال شود و اگر احیانا برجام احیا نشد مشکلی پیش نیاید.
ضریب جینی که شاخصی از نابرابری اقتصادی است در دولت گذشته افزایش یافت که نشان دهنده تشدید شکاف طبقاتی است اما دولت سیزدهم تنها طی حدود ۷ ماه توانست روند نابرابری اقتصادی را معکوس کند.
۱۲مردادماه یک‌سال از روز تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری سیدابراهیم رئیسی گذشت. این سالگرد، فرصتی برای رسانه‌ها و ناظران است تا بتوانند از زوایای مختلف و به اشکال متفاوت، تجربه سال نخست رئیسی و دولت او را بسنجند و چشم‌اندازی از پیام‌ها و پیامدهای تداوم این روند، ارائه دهند.
روزنامه‌های ورزشی امروز یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ را از نظر می‌گذرانید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ