یاسوج- عزم دولت سیزدهم پروژه ساخت سد «سرپری» کهگیلویه و بویراحمد را پس از ۱۲ سال حرکت لاک پشتی روی ریل تکمیل قرار داده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرمربی تیم ملی والیبال ایران می‌گوید برای قهرمانی به ارومیه آمدیم و بازی به بازی جلو می‌رویم تا به هدفمان برسیم.
وزارت محیط زیست، برنامه ریزی عمرانی و تغییرات اقلیمی ترکیه به طور رسمی با ساخت سد الجزیره بر روی رودخانه دجله در استان شرناق موافقت کرد.
دانشمندان اکنون از مولکول‌های تی‌سی‌آی‌پی برای شناسایی عوامل سرطان و فعال کردن خود تخریبی سلولی استفاده می‌کنند آن‌ها می‌گویند «اما ما همچنین می‌توانیم از همان رویکرد و مولکول‌های مشابه برای فعال کردن سایر ژن‌های درمانی استفاده کنیم.»
بازیکنان الاتحاد از حضور کریم بنزما، ستاره فرانسوی، در این تیم و در کنارشان بسیار خوشحال هستند.
در جریان افتتاح سد چمشیر رئیس‌جمهور از یکی از تکنسین‌ها که چند سال پیش در فرایند ساخت سد چمشیر جانباز شده بود دلجویی کرد.
سد و نیروگاه «چم شیر» به عنوان بزرگ‌ترین پروژه برق - آبی کشور بوده و هدف آن ذخیره بیش از ۲.۳ میلیارد مترمکعب آب همراه با بهبود کیفیت و کنترل سیلاب‌های رودخانه زهره و نیز تولید ۴۸۲ گیگاوات ساعت انرژی برق‌- آبی در سال است. ساخت این سد بر روی رودخانه زهره از سال ۱۳۸۹ آغاز شده است، اما از دو سال پیش هشدار‌های بسیاری از سوی فعالین محیط زیستی و سازمان حفاظت از محیط زیست نسبت به مخاطرات آبگیری این سد داده شده بود.
باشگاه پرسپولیس برای جذب مهاجم سابق خود رایزنی هایی را انجام داده و با این بازیکن به توافق هم رسیده است اما سدی به نام «ساکت» هنوز موافقت خود با این انتقال را اعلام نکرده است.
پژوهشگران در مقاله خود توضیح دادند: با توجه به اینکه یک هجای آهنگی را می‌توان به هجای لحن و پایه که مستقل از یکدیگر هستند، تقسیم کرد، ما یک چارچوب تقسیم و تحلیل را پیشنهاد کردیم. فرض کردیم که لحن و هجای پایه را می‌توان جدا از فعالیت عصبی رمزگشایی کرد و سپس گفتار آهنگین را می‌توان با استفاده از ترکیب لحن رمزگشایی شده و هجای پایه ترکیب کرد.
عضو انجمن هیدروپلیتک ایران گفت: در پروژه "داپ" قرار است که ۹۰ تا ۱۲۰ سد روی ارس ساخته شود که در صورت تکمیل این سدها، استان آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل خشک خواهند شد.
محمد درویش پژوهشگر فعال در حوزه محیط زیست نیز با انتشار تصویری از غرق شدن شهر یوسف علی در ترکیه نوشت: ترکیه با آبگیری سد یوسف‌علی بر روی یک رودخانه مشترک با گرجستان و ادامه ساخت ۸ سد دیگر در همین رودخانه، درصدد تکرار فاجعه دجله، فرات و ارس است. شگفتا کشوری که بیش از ۱۴۵۰ سد ساخته است، همچنان با بحران فرونشست زمین روبروست!
این رنگ با الهام از بال‌های پروانه، بدون استفاده از رنگدانه و از طریق آرایش نانوذرات به صورت ساختاری ایجاد می‌شود و محققان آن را «رنگ پلاسمونیک» (plasmonic paint) می‌نامند.
ساخت سد کانی‌سیب یکی از مهمترین پروژه‌های دولت روحانی برای احیای دریاچه ارومیه است که می‌تواند سالانه بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب را به سمت دریاچه روانه کند.
آمار گل خورده مس رفسنجان پس از گذشت ۲۳ هفته لیگ برتر و دو دیدار جام حذفی دو رقمی نشده است.
تیم فوتبال جوانان ایران در آخرین دیدار از مرحله گروهی خود برابر ویتنام به پیروزی رسید تا به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی آسیا شود و یک گام تا جهانی شدن داشته باشد.
چیمنگ تان، نویسنده ارشد این مطالعه گفت: سلول‌های سایبورگ قابل برنامه‌ریزی هستند، تقسیم نمی‌شوند، فعالیت‌های سلولی ضروری را حفظ می‌کنند و توانایی‌های غیربومی به دست می‌آورند.
قم- رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: احداث سد از جمله شاخص‌های توسعه است اما در سال‌های گذشته مکان یابی درستی برای احداث سدها در کشور صورت نگرفته و در حوزه ساخت سدها اشتباهاتی داشته ایم.
امیرعبداللهیان در پاسخ به این پرسشی درباره حقوق زنان در ایران و ضرورت اصلاحات در این حوزه گفت: در جمهوری اسلامی ایران زنان از حقوق بالایی برخوردار هستند، مرگ طبیعی مهسا امینی باعث تاسف است، اما واقعیت آن است که فضای مجازی و رسانه‌ای غرب یک هجمه برنامه ریزی شده با اهداف سیاسی و امنیتی خاص علیه ایران ترتیب داد.
صنعت ساختمان و به ویژه سدسازی به دلیل استفاده از منابع و انرژی قابل توجهی بر محیط‌زیست اثر می‌گذارد. مدیریت اثر‌های محیط‌زیستی سد‌ها برای مخازن آب در کشاورزی اهمیت ویژه‌ای دارد. تولید مواد، استفاده از تجهیزات و حمل و نقل به عنوان عوامل انتشار دی‌اکسیدکربن در سد‌ها در نظر گرفته می‌شوند.
یک فعال محیط‌زیست در کهگیلویه‌وبویراحمد می‌گوید، سد تنگ‌سرخ ارزیابی محیط‌زیستی ندارد: «این سد با فشار دست‌های پنهان در حال پیشرفت است. آمار‌های ساخت سد تنگ‌سرخ هم ضدونقیض است و اطلاعات شفافی در مورد سد تنگ‌سرخ در دست نیست. اگر این سد ساخته شود، باید منتظر مهاجرت، کوچ اجباری و ایجاد معضلات بیشتر در شهر‌ها باشیم.»
بازیکنان تعویضی رحمتی، تنها یک دقیقه پس از ورود به زمین مسابقه، زیباترین گل هفته را ساختند.
ارلینگ هالند که آمار بی نظیری در مدت اخیر ثبت کرده در یکی از مهم‌ترین بازی‌های این فصل نتوانست مانع شکست تیمش شود.
موضوع حق‌آبه هیرمند از زمان جدایی هرات از خاک ایران در سال ۱۸۵۷ میلادی جدی شد. سال ۱۳۵۱ قراردادی موسوم به کمیسیون دلتا افغانستان را ملزم کرد که از جریان هیرمند ثانیه‌ای ۲۶ مترمکعب یعنی سالانه ۸۵۰ میلیون مترمکعب آب در اختیار ایران قرار بدهد تا اینکه سال ۱۳۹۶ هنگام آغاز به کار ساخت سد کمال‌خان؛ مسئولان دولت غنی ارتفاع تاج سد را از آنچه مورد نظر بود بالاتر بردند و این اتفاق بر خشکی هامون اثر زیادی گذاشت.
کره‌ای‌ها تراشه حافظه فلش ۲۳۸ لایه ساختند
ارتقای کیفی «دیوار» با مشارکت کاربران

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ