غذا برای ما تغذیه شادی و متاسفانه گاهی اوقات بیماری به ارمغان می‌آورد. زمانی که غذایی که می‌خوریم به عوامل بیماری زا مانند باکتری ها، انگل‌ها و ویروس‌ها آلوده باشد می‌تواند باعث بیماری شدید شود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پژوهشگران دریافتند که دانه‌های آفتابگردان بالاترین پروتئین و چربی را دارند، درحالی‌که دانه‌های کدو بالاترین محتوای رطوبت و پتاسیم را دارند – و دانه‌های هندوانه بیشتر سطح کلسیم را.
جدیدترین تحقیقات نشان داده افرادی که بیشترین خطر ژنتیکی و یا بدترین سلامت قلبی را داشتند با رعایت این عادات غذایی تا ۲۵ درصد از خطر سکته مغزی دور شده‌اند.
رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات و پرچرب کتوژنیک، در کاهش وزن سریع مؤثر است، اما لازم است بدانید این رژیم با عوارض جانبی زیادی همراه است. این رژیم برای همه افراد مناسب نیست؛ بخصوص کسانی که مشکلات کلیوی یا کبدی دارند.
شور شدن غذا یکی از مشکلات رایج در آشپزی است که در بسیاری از موارد می‌توان آن را برطرف کرد، تنها باید با ترفند‌ها و روش‌های رفع شوری آن غذا آشنایی داشت.
دریافت کالری کم همیشه به معنای کمتر غذا خوردن نیست؛ غذا‌های کم‌کالری بسیاری وجود دارند که مصرف منظم آن‌ها باعث مدیریت اشتها و کاهش وزن می‌شود. غذا‌هایی که نه تنها حاوی مواد مغذی هستند، بلکه سیرکننده نیز هستند و حتی وسوسه پرخوری را کاهش می‌دهند.
سازمان غذا و دارو صرفا برای 9 آلرژن اصلی تولیدکنندگان محصولات را ملزم به استفاده از برچسب آلرژی غذایی برای آگاهی بخشی مصرف کنندگان ساخته است. اگر آلرژی غذایی نادری دارید ممکن است لازم باشد به فهرست مواد تشکیل دهنده توجه بیش تری داشته باشید.
متخصصان تغذیه مصرف میوه و سبزیجات را به منظور داشتن یک رژیم غذایی سالم توصیه می‌کنند. به طور مثال یک سیب بزرگ حاوی حدود ۳۴ گرم کربوهیدرات است و یک گوجه فرنگی بزرگ حدود ۷ گرم کربوهیدرات دارد.
تغییر سبک زندگی و الگوی غذایی افراد در ماه مبارک رمضان، ممکن است منجر به عوارضی مانند افت فشار یا قند خون، سوءهاضمه، سردرد و... شود که با راهکار‌هایی می‌توان این عوارض را بهبود بخشید.
محافظت از استحکام و سلامت عضله‌های بدن، یکی از اصول کلیدی برای داشتن زندگی سالم و فعال است. با این‌حال، توده‌های عضلانی بدن پس از ۵۰ سالگی بین ۱ تا ۲ درصد در هر سال کمتر می‌شوند و استحکام و قدرت آن‌ها نیز سالانه بین ۱.۵ تا ۵ درصد کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل هم استفاده منظم از مواد غذایی خاصی که نقش موثری در افزایش توده‌های عضلانی دارند، بسیار مهم است.
ماهی‌های چرب مانند سالمون، تن، قزل‌آلا و... در گروه بهترین منابع برای دریافت اسیدهای چرب امگا-۳ قرار می‌گیرند. این اسیدهای چرب غیراشباع چندزنجیره‌ای می‌توانند تضعیف عضلات بدن را کنترل کنند، نقش مثبتی در بهبود عملکرد عضلات داشته باشند و حجم توده‌های عضلانی را افزایش دهند.
بسیاری از افراد می‌دانند که سالمونلا می‌تواند در مرغ نهفته باشد، اما آیا می‌دانستید که این باکتری در پیاز و هلو نیز وجود دارد؟ این موارد تنها برخی از نکات یادآوری شده غافلگیر کنده در فهرست غذا‌های مرتبط با جدی‌ترین شیوع بیماری‌ها در ایالات متحده هستند.
ماچا یک نوع چای سبز است که منبع مایع آنتی اکسیدان است و زمانی که در یک رژیم غذایی سالم گنجانده شود ممکن است از قلب، مغز و متابولیسم حمایت کند.
الگوهای رژیم غذایی التهابی که سرشار از قند، کربوهیدرات های تصفیه شده، چربی های ناسالم و غذاهای فرآوری شده هستند می توانند به اختلال در حافظه و یادگیری کمک کنند و همچنین خطر ابتلا به بیماری هایی مانند آلزایمر و زوال عقل را افزایش دهند.
در سنین ۸۵ سالگی به بعد، درصد زیادی از مردان با عارضه بزرگی پروستات زندگی می‌کنند، اما با اتخاذ یک رژیم غذایی مناسب و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توان پروستات را سالم نگه داشت و خطر ابتلا به هیپرپلازی خوش خیم را کاهش داد.
اغلب افراد پس از غذا خوردن، به نوشیدن چای، چرت بعد از ظهر، میوه خوردن و… عادت دارند و معتقدند این اعمال به هضم بهتر غذا کمک می‌کند؛ این در حالی است که پیروی از چنین عادات اشتباهی، منجر به ناراحتی‌های گوارشی، سوء هاضمه و حتی عدم جذب مواد مغذی خواهد شد.
آلودگی محصولات بخش کشاورزی بیش از استاندارد جهانی منجر به برگشت بخشی از بارهای صادراتی شده و این امر ضرورت استفاده از سموم کم خطر را برای بخش کشاورزی افزایش داده است.
آلودگی محصولات بخش کشاورزی بیش از استاندارد جهانی منجر به برگشت بخشی از بارهای صادراتی شده و این امر ضرورت استفاده از سموم کم خطر را برای بخش کشاورزی افزایش داده است.
همگان کباب را دوست دارند، اما کباب کردن گوشت ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد، زیرا کبابی کردن ماده غذایی پروتئین و قند موجود در آن را تبدیل به کربن می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ما حدود ۵ میلیون نفر مبتلا به بیماری دیابت را در ایران داریم که ۷ الی ۱۰ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند؛ همچنین ۱۲ درصد از کل جمعیت ایران مستعد به بیماری دیابت هستند در نتیجه دیابت یک مشکل ملی است و نمی‌توان آن را کوچک شمرد.
آجیل سرشار از ویتامین E به عنوان آنتی اکسیدانی است که ناجی محصولات مراقبت از پوست محسوب می‌شود. ویتامین E محافظ پوست در برابر آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو است و مانند اسید‌های چرب امگا ۳ منجر به محافظت از پوست در برابر آسیب‌های اشعه UV خورشید نیز می‌شود.
همان طور که بزرگ می‌شوید و به ۳۰ و ۴۰ سالگی می‌رسید مغز شما نیز تغییر می‌کند. مغز شروع به کوچک شدن می‌کند و این روند در بقیه عمر ادامه می‌یابد. این کاهش قادر است تغییراتی در توانایی‌های شناختی شما ایجاد کند که می‌تواند دلیلی برای نگرانی درباره زوال عقل و بیماری آلزایمر باشد.
این احتمال وجود دارد که شما واقعا گرسنه باشید در این صورت لطفا غذا بخورید! اما مواقعی وجود دارد که به دلیل تشنه بودن احساس می‌کنید گرسنه هستید و اغلب تمایل به خوردن غذا‌های شور را دارید.
افزودن چند قاشق غذاخوری دانه‌های غنی از مواد مغذی به وعده‌های غذایی در طول روز می‌تواند به تقویت چربی سالم، فیبر، پروتئین و مواد مغذی در الگوی غذایی خود کمک کند.
براساس آمار استخراج‌شده از گزارش عملکرد سندیکای مکمل‌های رژیم‌غذایی ایران در سال ۱۴۰۰ به‌صورت کلی بهای تمام‌شده تولید (قیمت کارخانه یا تولیدکننده) مکمل‏ها بیش از ۷ هزارمیلیاردتومان بوده که با احتساب سود سیستم توزیع و داروخانه‌ها که در صنعت دارو و آرایشی بهداشتی بین ۴۰ تا ۴۵ درصد برآورد می‌شود (طبق گزارش شرکت‌های دارویی) گردش مالی یا مجموع قیمت مصرف‌کننده ‏این صنعت در حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیاردتومان خواهد بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ