برای رفع خلأ قدرت در لبنان، همکاری و توافق سعودی‌ها و جمهوری اسلامی بسیار ضروری است و بدون چنین توافقی، انتخاب رئیس‌جمهور جدید اگر هم به فرض نزدیک به محال، عملی باشد، شرایط لبنان را بی‌ثبات و ناپایدار نگه می‌دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یوفا تصمیم گرفت خلأ نقل و انتقالاتی را که معمولاً توسط چلسی از آن استفاده می شود را از بین ببرد.
با به حد نصاب نرسیدن تعداد آراء اختصاص یافته به هرکدام از نامزدهای ریاست جمهوری لبنان، نمایندگان پارلمان این کشور مجدداً در پایان دادن به این خلأ سیاسی ناکام ماندند.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: با تصویب قانون برای تولید مسکن، ساماندهی اجاره‌بها و اخذ مالیات از خانه‌های خالی دیگر در بخش مسکن خلأ قانونی وجود ندارد.
رحیمی‌جهان‌آبادی درباره تصمیم تغییر شمخانی، گفت: به‌هرحال رئیس دولت اختیاراتی دارد و می‌تواند در چارچوب آن عمل کند. اما پیامد‌های این تغییر قابل پیش‌بینی نیست و نمی‌دانم دیدگاه دبیر جدید چیست و چقدر متفاوت با شمخانی است. قدر مسلم خلأ تجربه شمخانی و دیدگاه‌های مرضی‌الطرفین او در جناح‌های سیاسی در شورایعالی امنیت ملی پر نخواهد شد و وجود شمخانی در شرایط کنونی کشور بسیار موثر بود.
فرزند ارشد آیت‌الله هاشمی گفت: احمدآقا هیچ‌وقت مسئولیت رسمی نداشتند و برای همین نتوانستند فعالیت خودشان را تبیین کنند. این یک خلأ است و بیت امام هم نتوانستند هنوز این وظیفه را نسبت به پدرشان و احمدآقا درست انجام دهند؛ فردی که در تمام تصمیمات نظام حضور دارد ولی نمی‌توانند تبیین کنند که ایشان چگونه اثرگذاری کرده است.
محمد علیاحیا، محقق سعودی در مرکز علوم و امور بین‌‌‌الملل بلفر در هاروارد گفت که این توافق‌نامه «بازتابی از نفوذ استراتژیک فزاینده چین در منطقه است – این واقعیت که اهرم فشار زیادی بر ایرانی‌‌‌ها دارد و همچنین روابط اقتصادی بسیار عمیق و مهمی با سعودی‌ها دارد.» وی افزود: « خلأ استراتژیک در منطقه وجود دارد و به نظر می‌رسد چینی‌ها فهمیده‌اند که چگونه از آن استفاده کنند.»
دستگاه قضا صرفا زمانی خواهد توانست که ادعاهای مطروحه علیه کارکنان خود را به‌نحو مطلوب ارزیابی و صحت‌سنجی کند که در هر شعبه قضایی یک ید نظارتی قوی مانند دوربین‌های مداربسته داشته باشد.
وزیر خارجه آلمان می‌گوید که خلأ موجود در قوانین بین‌المللی دست و پای غرب را برای محاکمه روسیه به جرم تجاوز به اوکراین بسته است!
رئیس موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: بدون شک وجود علامه مصباح در ابعاد علمی و معنوی و بصیرتی به‌گونه است که نمی‌شود خلاء نبودنشان را جبران کرد.
رهبر انقلاب در دیدار خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سردار سلیمانی، با قدردانی از فعالیت‌های تحسین برانگیز سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس گفتند: الحمدلله خلأ سردار در موارد بسیاری پر شده است.
رهبر انقلاب در دیدار خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سردار سلیمانی، با قدردانی از فعالیت‌های تحسین برانگیز سردار قاآنی فرمانده سپاه قدس گفتند: الحمدلله خلأ سردار در موارد بسیاری پر شده است.
زنگنه می‌گوید: «توان دیپلماسی کشورمان مقداری ضعیف‌تر از گذشته شده است و از فرصت‌ها نتوانسته‌ایم به خوبی استفاده کنیم تا شبکه‌ای از ارتباط‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فراهم کنیم. زندگی امروز زندگی ارتباطات و همکاری جمعی است و از کار انفرادی یا کار محدود کمتر نتیجه گرفته می‌شود. وقتی ما نتوانیم از ظرفیت‌های دیپلماسی اقتصادی، دیپلماسی رسانه‌ای و دیپلماسی اجتماعی بهره بگیریم فرصت برای افرادی مانند آقای مکرون فراهم می‌شود تا از این خلأ بهره بگیرد و به اظهارات نسنجیده بپردازد.»
حجت الاسلام و المسلمین سید علی خانمحمدی، سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، به جماران گفت: یکی از دستاوردهای اتفاقات اخیر، اگر بخواهیم نگاه مثبت به آن داشته باشیم، این است که خیلی از مجموعه های فرهنگی کشور بیدار شدند و ما امروز خلأ در بحث عفاف و حجاب و آسیب های اجتماعی را جدی تر دیده ایم. به دلیل اینکه خلأها جدی تر و شکاف ها عمیق است و باید نسبت به آن توجه جدی شود؛ هم در حوزه ایجابی مثل آموزش عالی و آموزش و پروش و حوزه های فرهنگی مثل صدا و سیما و هم در حوزه هایی که تبلیغی است. دستگاه های انتظامی و قضایی باید اقداماتی انجام بدهند. باید شیوه ها جدیدتر، به روزتر و دقیق تر باشد که بتواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.
فرمانده ارتش لبنان اعلام کرد که اولویتش حفاظت از امنیت این کشور در شرایط خلأ قدرت است.
وزیر دفاع آلمان با اشاره به حادثه اخیر و اصابت موشک به خاک لهستان، گفت که این اتفاق وجود «خلائی جدی» در پدافند هوایی اروپا را برجسته کرد.
ریاست جمهوری میشل عون فردا (دوشنبه) به پایان می‌رسد و لبنان وارد خلأ ریاست جمهوری می‌شود.
باقرزاده گفت: خلأ برنامه‌های فرهنگی در مسیر پیاده روی اربعین موجب شده است که حتی با همین امکانات کم اقدامات سازمان بسیج دانش آموزی در راهپیمایی اربعین مورد توجه زیادی قرار بگیرد.
فرانسه در مالی چیزهای زیادی از دست داده و اخیراً با اخراج نظامیانش از این کشور آفریقایی، یک خلأ استراتژیک را بر جای گذاشته که در حال حاضر توسط اولین دشمن غرب یعنی روسیه، پر شده است.
با ادامه خلأ در عرصه سیاسی در عراق و عدم وجود راه حلی روشن برای خروج از تونل تاریک اختلافات میان جریان های سیاسی این کشور، مصطفی الکاظمی بار دیگر خواستار برگزاری گفتگوهای ملی شد.
رئیس جمهور عراق امروز شنبه در سخنانی تاکید کرد: ادامه تنش های سیاسی و انسداد افق توافق میان جریان های عراقی پس از گذشت ۱۰ ماه از برگزاری انتخابات، مساله ای نگران کننده و غیر قابل قبول دانست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ