مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفته است که به اعتقاد تل آویو، توافق احتمالی بین ایران و آمریکا خیلی نگران کننده نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
لاسجردی درباره تأثیر فقدان لابی ایران و قدرت‌گرفتن مصوبات کنگره، گفت: «لابی از نکات مهم تصمیم‌سازی در آمریکاست. لابی شرقی، عربستان و اسرائیل در تأثیرات مؤثر هستند و به نظرم تاکنون این لابی‌ها خود را نشان داده است. در کشور آمریکا سیستم فعالیت می‌کند و ایران باید کانال لابی خود را داشته باشد و بتواند از طریق رایزنی‌ها بر تصمیمات تأثیر بگذارد.»
نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی به گزارش‌های رسانه‌ای درباره توافق ایران و آمریکا واکنش نشان داده و نسبت به چنین توافقی ابراز نگرانی کرده است.
وزیر امور خارجه آمریکا گزارش‌ها مبنی بر نزدیک بودن واشنگتن و تهران به توافق‌هایی درباره محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران را رد کرد.
جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری خود، در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل مبنی بر این که «توافق احتمالی بین آمریکا و ایران برای اسرائیل الزام‌آور نخواهد بود» گفت که ایالات متحده و اسرائیل تصویر مشترکی از «تهدید ایران» دارند.
وزیر خارجه آمریکا مدعی است که توافق آتش‌بس احتمالی بین مسکو و کی‌یف که به نفع روسیه باشد، به صلح پایدار منجر نخواهد شد.
توافق عادی سازی ایران و عربستان یک نقطه عطف مهم در زمینه درگیری‌های بین‌المللی به سمت تضعیف هژمونی آمریکا و به رسمیت شناختن نقش احتمالی برای ابرقدرت‌های در حال ظهور به نمایندگی از چین است. چالش‌های زیادی پیش روی دو کشور برای پیشرفت در پرونده‌های پیچیده بین آن‌ها وجود دارد و همچنین مشکلاتی پیش روی آمریکا و اسرائیل در یافتن ابزار‌های فشار یا اغواء برای برهم زدن توافق وجود دارد.
رافائل گروسی: توافق صورت گرفته بین ایران و آژانس در ماه مارس، گامی در مسیر صحیح بود و به نفع تمامی طرفین توافق هسته‌ای است که روند همکاری سازنده با ایران در پیش گرفته شود، اما احتمال احیای برجام در آینده نزدیک، بسیار ضعیف است.
بعد از توافق اخیر بین ایران و عربستان سعودی با میانجی‌گری چین به نظر می‌‌‌رسد طرح مجمع گفت‌وگوهای منطقه‌‌‌ای جدی‌‌‌تر از گذشته در دستور کار واشنگتن است و همان‌طور که اشاره شد حتی احتمال می‌‌‌رود که جایگزین برجام شود.
عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، تفاهم و توافق احتمالی با عربستان سعودی را تائید کرد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه توافق ایران و عربستان بر نقش واشنگتن در منطقه تأثیری نمی‌گذارد، گفت که نزدیک شدن تهران- ریاض مانعی برای عادی‌سازی روابط میان ریاض- تل آویو نیست.
گروسی مدیرکل سازمان بین‌المللی انرژی اتمی گفت: توافق خوبی که قرار است به آن برسیم به احیای برجام کمک خواهد کرد.
امریکا و متحدان اروپایی‌اش این واقعیت را خوب درک کرده‌اند که نمی‌توانند با فشار تحریم توان هسته‌ای ایران را مهار کنند به همین دلیل ساده آن‌ها ترجیح می‌دهند از اقدام‌های رادیکال مانند فعال کردن مکانیسم ماشه خودداری کنند. در نتیجه به نظر می‌رسد آن‌ها هم از توافق احتمالی بین ایران و آژانس خشنود خواهند شد.
نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین می گوید زمان توافق بر سر ایجاد منطقه امن در اطراف نیروگاه زاپروژیا نامشخص است.
دو هفته پس از درگیری مرگبار بین نیروهای مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنسان، وزرای خارجه دو کشور به منظور گفت‌وگو درباره شرایط صلح احتمالی، در ژنو دیدار کردند.
کنعانی سخنگوی وزارت خارجه گفت: برجام و توافقی که احتمال می‌رود در آینده شکل بگیرد، تنظیم‌کننده روابط دوجانبه ایران و دولت آمریکا نیست بلکه حل‌وفصل‌کننده بحران تصنعی و غیرضروری است.
مشاور هیأت مذاکره کننده ایران گفت: مهم برای ایران این است که توافق احتمالی هیچ گونه نکته احتمالی، امور مبهم یا شکافی نداشته باشد که ایالات متحده بتواند در آینده برای لغو آن، از این شکاف‌ها بهره‌برداری کند.
نماینده مراغه اضافه کرد: حتی گروهی پیش‌بینی می‌کردند با توجه به احتمال هماهنگی اروپا و آمریکا و پذیرش ایران، این توافق طی یکی-دو روز انجام شود، اما اخیرا با یادداشتی که آمریکا ارسال کرده است تقریبا امیدها برای توافق دارد از بین می‌رود.
ورامین- امام جمعه موقت ورامین گفت: از مسئولان محترم درخواست می‌کنم، که در هرگونه تصمیم گیری و توافق احتمالی فرمایشات رهبری را مدنظر داشته باشند.
در صورت انجام توافق احتمالی در نتیجه مذاکرات اخیر در وین شورای عالی امنیت ملی این توافق را بررسی کرده و سپس گزارش به مجلس ارائه خواهد شد.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که «متن توافق احتمالی نیاز به تصویب در مجلس ندارد، اما گزارش دولت از رفع تحریم‌ها باید در مجلس بررسی شود» گفته است: متن برجام هم در دوره قبل به رأی گذاشته نشد. در واقع در مجلس نهم اجازه داده شد که برجام مورد اجرا قرار گیرد.
اما آنچه در این میان رخ داد وحدت مواضع اعلامی از سوی اکثر نمایندگان و مسئولان در مورد موضوعات بیان شده در این جلسه غیرعلنی بود البته به جز یک مورد که تاحدی به محل سوال و حتی حاشیه سازی تبدیل گردید.نکته جالب توجه این است که در هنگام تصویب «برجام» در مجلس «نهم» در مهرماه 1394 هم برخی از حاشیه ها برای تصویب این توافق به وجود آمد.
پر افتخارترین تیم والیبال آسیا این روزها وضعیت عجیب و نابسامانی دارد.
شرکت نفت و گاز دولتی "کازمونای‌گاز" قزاقستان ناچار شد با تخفیف برای فروش نفت خود که از طریق شبکه خط لوله روسیه حمل می‌شود، موافقت کند.
شگفتانه های وزارت صمت برای خودروسازان/ تصمیمات صمت به سمت دلالان است

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ