بر اثر گرمای هوا در ایالت اوتار پرادش هند، ۳۴ نفر جان باختند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با ادامه روند افزایش دما، زوال شناختی به عنوان یک بیماری پنهان مرتبط با گرمای شدید ظاهر می‌شود.
روش ‌هایی برای خنک ‌کردن فضاها وجود دارد که قرن‌ ها مورد استفاده قرار گرفته‌ اند. کاری که من انجام دادم این بود که آن روش ها را با یکدیگر ترکیب کردم اقدامی که کارساز بود. سقف های بلند و پنجره ها در این مدرسه به تخلیه گرمای محبوس شده در کلاس های درس کمک می کنند. ماسه سنگ به کار برده شده در ساخت این سازه کار را از نظر هزینه نیز معقول ساخت. ماسه سنگ باعث خروج گرما از سازه و هم چنین حفظ خنکی آن در شب می شود.
جواد نکونام در نخستین حضور خود روی نیمکت استقلال، به مصاف تیم پرانگیزه صنعت نفت رفته است.
بزرگترین دریاچه آمریکای جنوبی در میان موج گرمای تابستانی به پایین ترین سطح خود رسیده است .
خطرات از آن جهت ایجاد می‌شود که مکانیسم دفاعی بدن برای مقابله با گرمای هوا از طریق افزایش تعریق است که بسیار انرژی می‌برد و فشار زیادی را به قلب وارد می‌کند.
زمانی که دمای هوا به شدت افزایش می یابد این بدان معناست که زمان آن فرارسیده تا به سلامت خود توجه کنید و ایمن باقی بمانید.
شمار جان‌باختگان موج گرمای شدید در کره جنوبی به ۲۳ نفر افزایش یافت.
منصوری اظهار داشت: از این تعداد ۴۴ نفر بصورت بصورت سرپایی درمان و ۶ نفر در اورژانس بصورت موقت بستری شدند.
این روزها اهواز شاهد افزایش بی‌سابقه دمای هوا است، به طوری که دمای هوا در بعضی از ساعات روز به بیش از ۵۰ درجه سانتی گراد می‌رسد.
نماینده اهواز در مجلس گفت: سلامت مردم در خطر دمای بسیار بالا قرار گرفته و در هفته آینده هم این مسئله تشدید خواهد شد و باید تصمیم عاجلی اتخاذ شود.
تدسکی اینگونه توضیح می‌دهد: فکر می‌کنم قرار گرفتن در معرض فشار گرما در مقیاس فردی در بازه زمانی خاص، مفید است، اما اگر این شدت دما ادامه‌دارشود، بدن قادر به مقابله با آن نخواهد بود. این شدت و مدت گرما، خطراتی برای بدن شما ایجاد می‌کند که نمی‌تواند از پس آن‌ها برآید.
امروز چندین شهر استان سیستان و بلوچستان دمای بالای ۵۰ درجه را برای خود ثبت کردند. آیا در دمای بالای ۵۰ درجه باید مراکز و ادارات شهری تعطیل شوند و قانونی تعطیلی وجود دارد؟ در این مطلب به این سوال پاسخ داده شده است.
با وجود اینکه دمای ۵۰ درجه به بالا به سلامت صدمه می‌زند قانون مستقیمی در زمینه اعلام تعطیلی در دمای بالای ۵۰ درجه مشخص نشده است.
بر اثر گرمای هوا در برخی از ایالت‌های هند تا کنون بیش از ۱۵۰ نفر جان خود را از دست دادند.
بر اثر تداوم گرمای شدید هوا در چند روز گذشته در برخی از ایالت‌های شمالی هند بیش از 150 نفر جان خود را از دست دادند.
بر اثر گرمای هوا در ایالت‌های اوتار پرادش و بیهار هند تا کنون ۱۶۶ نفر جان باختند.
بر اثر گرمای شدید در ایالت‌های اوتار پرادش و بیهار واقع در هند، ۹۸ نفر جان خود را از دست دادند.
مقامات بهداشتی هند به دنبال مرگ و میر ناشی از گرمای شدید درباره افزایش گرمای هوا در این ایالت، در این باره به مردم هشدار دادند.
دانشمندان دانشگاه آریزونای آمریکا موفق شدند رباتی بسازند که مانند انسان «نفس» می‌کشد، «عرق» می‌کند و از سرما می‌لرزند. این ربات که «اندی» نام دارد می‌تواند به دانشمندان درباره مقاومت بدن انسان در برابر امواج گرما و تغییرات آب و هوایی اطلاعات ارزشمندی بدهد. به گفته یکی از این دانشمندان «نمی‌توان انسان‌ها را در شرایط گرمای شدید خطرناک قرار داد و آزمایش کرد که چه اتفاقی می‌افتد.» در سراسر جهان سالانه هزاران نفر بر اثر گرمازدگی و سایر بیماری‌های مرتبط با گرما جان خود را از دست می‌دهند.
برای روز جمعه کاهش محسوس دما و از شنبه افزایش تدریجی دما در سطح استان مورد انتظار است.
کدام کشورها در معرض خطر گرمای شدید هستند؟
13 مسابقه نخستین گرنداسلم تنیس در سال 2023 در استرالیا به دلیل گرمای شدید قطع شد.
اوانز چابت و شارون لوکدی که هر دو اهل کنیا هستند موفق شدند برنده دوی ماراتن نیویورک شوند.
اهواز- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: گرمای طاقت فرسای خوزستان ۲۱ نفر را راهی بیمارستان کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ