مشاور اقتصادی نخست وزیر عراق می‌گوید: این کشور با کمبود ۱۰ هزار مگاواتی برق مواجه است و باید برای تأمین نیاز خود از ایران و کشورهای همسایه نیرو وارد کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سازمان هواشناسی کشور چند محصول هواشناسی به ویژه بولتن پیش بینی وضع هوای ۱۰ روز آینده شهرهای مرزی و زیارتی ایران و عراق برای ایام اربعین حسینی را تولید و عرضه کرد.
سازمان هواشناسی کشور چند محصول هواشناسی به ویژه بولتن پیش بینی وضع هوای ۱۰ روز آینده شهرهای مرزی و زیارتی ایران و عراق برای ایام اربعین حسینی را تولید و عرضه کرد.
رئیس اتاق مشترک ایران و عراق گفت: در حال حاضر روابط تجاری بین دو کشور از مرز ۱۰ میلیارد دلار عبور کرده است.
ارومیه - معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: بیشتر تبادلات اقتصادی ایران بعد از چین با عراق است و امسال میزان تبادلات ۱۰ درصد افزایش یافته است.
مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به رکوردزنی صادرات ایران به عراق گفت: صادرات به عراق در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۱۰ میلیارد دلار رسید.
فرهاد درودگر کارگردان مستند «میان این روزها ایستاده‌ام» همزمان با حضور این اثر در جشنواره فیلم عمار به ارائه توضیحاتی درباره این مستند پرداخت.
سفیر کشورمان در عراق با بیان اینکه ایران بیش از ۷۰ مدرک و سند به بغداد داده است که ثابت می کند نیروهای تروریستی در شمال این کشور حضور دارند تاکید کرد که به طرف عراقی مهلت ۱۰ روزه دادیم تا نیروهای تروریستی مسلح را خلع سلاح کند.
در پی اصابت موشک‌های ایران به مقر یک حزب کردی-ایرانی در شهر کویه در نزدیکی اربیل، مرکز منطقه خودمختار کردستان در شمال عراق، حداقل یک نفر کشته شد.
مسئول کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در عراق و اقلیم کردستان امروز (شنبه) فاش کرد که طی ده ماه گذشته نزدیک به ۷۵ هزار شهروند عراقی از این کشور مهاجرت کرده‌اند.
رسول راضی عضو ائتلاف دولت قانون گفت که اسامی ۱۰ نامزد ریاست جمهوری مشخص شده و پارلمان برای انتخاب یکی از آنها باید جلسات خود را از سر بگیرد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام گفت: ظهر روز دوشنبه ۲۱ شهریور پیکر‌های زائران فوت شده در این حادثه شامل ۶ مرد و ۴ زن به تالار تشریح پزشکی قانونی ایلام تحویل شد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام از تحویل 10 پیکر زائران فوت شده در حادثه آتش سوزی اتومبیل ون در شهر شوملی عراق به پزشکی قانونی این استان خبر داد.
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: امسال تجارت ایران و عراق به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد و نوسانات اخیر در تجارت دو کشور نگران‌کننده نیست.‌
سرپرست اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر گفت: اتوبوس آمبولانس هلال احمر ساعتی پیش ۱۰ مصدوم این حادثه را به نقطه مرزی زرباطیه - مهران انتقال داد و در پایانه مرزی، عوامل اورژانس کشور، مصدومان را تحویل گرفته و به بیمارستان امام حسین مهران منتقل کرده‌اند.
طبق آخرین اخبار، گمرک ایران از ممنوعیت رجیستری گوشی تلفن همراه مسافری از مبدا عراق طی روزهای ۱۰ تا ۳۱ شهریور خبر داد.
محمد الحلبوسی رئیس پارلمان عراق امروز در بیانیه ای با تاکید بر لزوم آغاز گفتگوهای ملی، برای این گفتگوها ۱۰ هدف تعیین کرد که باید جریان های سیاسی عراقی روی آنها توافق کنند.
گمرک ایران از ممنوعیت رجیستری گوشی تلفن همراه مسافری از مبدا عراق طی روزهای ۱۰ تا ۳۱ شهریور خبر داد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: به منظور ارائه خدمات بهتر به زائران حسینی در مراسم اربعین حسینی تعداد ده قرارگاه مرزی در مبادی ورودی و خروجی منتهی به عراق مستقر می شوند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: از همه ۱۰ فرودگاه بین المللی ایران به سمت عراق پرواز داریم.
مسوول مشارکت‌های مردمی و اسکان ستاد اربعین حسینی در شلمچه نیز در این رابطه اعلام کرد: به دنبال بسته شدن مرز بین المللی شلمچه، با هماهنگی سازمان منطقه آزاد اروند و فرمانداری خرمشهر سه هزار نفر از زائرانی که به این پایانه مرزی مراجعه کرده بودند، در ۱۰ حسینیه خرمشهر و یک هزار نفر در مواکب مستقر در شلمچه اسکان یافتند.
رئیس جمهور عراق امروز شنبه در سخنانی تاکید کرد: ادامه تنش های سیاسی و انسداد افق توافق میان جریان های عراقی پس از گذشت ۱۰ ماه از برگزاری انتخابات، مساله ای نگران کننده و غیر قابل قبول دانست.
سردار مهدی حاجیان سخنگوی فراجا گفت: از شنبه هفته آینده زائرانی که گذرنامه آن‌ها اعتبار ندارد، به اداره گذرنامه استان‌ها مراجعه کنند تا مُهر اعتبار سفر به عراق روی گذرنامه آن‌ها زده شود.
از ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ شمسی به مدت یک ماه «مبادله بزرگ اسرای ایران و عراق» انجام شد و حدود ۳۸ هزار ایرانی به کشور بازگشتند. در مقابل ۴۰ هزار عراقی هم بودند که موقع تبادل اسرا وضعیت‌شان این‌طوری بود: حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفرشان به‌صورت رسمی و کتبی به صلیب سرخ اعلام کردند که به کشورشان بازنمی‌گردند. ۳ هزار نفر هم اعلام نکردند که بازنمی‌گردند، ولی باز‌نگشتند.
رئیس ستاد مبارزه با تروریسم سازمان ملل گفت: حدود ۱۰ هزار نفر از عناصر داعش در منطقه فعالیت می کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ