امام جمعه قم درمورد سفر آمریکای لاتین رئیسی گفت: بر خلاف آنکه عده‌ای می‌گفتند بدون کدخدا نمی‌توان کار کرد، به همه دنیا در قول و عمل این پیام را می‌دهند که بدون تکیه به آمریکا می‌توان مستقل بود.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه و امام جمعه قم گفت: مسئولین در زمینه حجاب و عفاف دغدغه متدینین را مورد توجه قرار دهند و در مقابله با ناهنجاری ها امروز و فردا نکنند.
سعیدی، امام جمعه قم گفت: برخی‌ها می‌گویند حجاب مهم نیست و باید قلب انسان پاک باشد که در این خصوص باید عنوان کرد شکل ظاهری و تحریک آمیز در جامعه تأثیرگذار است و انسانی که در برابر حکم صریح خداوند نافرمانی می‌کند، قلبش از چه چیزی می‌خواهد پاک باشد و اگر دل پاک کافی بود چرا خداوند حجاب را الزام کرده است.
حسینی بوشهری امام جمعه قم با بیان اینکه عده‌ای بی توجه به شعار سال هستند افزود: شعار سال در حقیقت جهت گیری نظام است و اگر نمی‌توانید با تورم مقابله کنید حداقل آن را مهار کنید.
آیت‌الله سعیدی بیان کرد: کسانی که با اسلام سروکار ندارند و فقط به ایرانی بودن خود می‌اندیشند باید بدانند در تاریخ ایران بی بندباری به شیوه غربی وجود نداشته است و شاهنامه یکی از این مستندات است.
فارس نوشت: امام جمعه قم با بیان اینکه نگاهمان به افرادی که خود را از نعمت حجاب محروم کرده‌اند بدبینانه نیست، گفت: نگاه ما نگاه امیرالمؤمنین (ع) و مالک اشتر است که با همه اقشار جامعه چه دیندار و چه غیر دیندار برخورد خوب داشتند، ولی این سخن، به معنی این نیست که اگر کسی از خط قرمز‌ها عبور کند با او برخورد قانونی نشود.
خطیب نماز جمعه قم با تأکید بر اینکه فرایند اقتصادی در کشور برای تاجران و سرمایه گذاران قابل اعتماد نیست، گفت: دستگاه‌ها باید به یکدیگر کمک کنند. مسئولان همیشه در جلسات هستند، ولی خروجی آن‌ها معلوم نیست؛ تصمیمات باید جدی، اجرایی و پیگیری شود.
نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه برخی از جریان ها می خواهند که افراد مذهبی در برخی از مکان های تفریحی حضور پیدا نکنند، افزود: برنامه تلویزیونی محفل که در ماه مبارک رمضان پخش می شود یک برنامه قرآنی و مذهبی است که مردم از دیدنش لذت می برند و این نوع لذت ها باید ترویج شود.
سعیدی خطیب جمعه قم گفت: رهبر معظم انقلاب با قاطعیت بیان کردند کشف حجاب و ترویج فرهنگ برهنگی حرام شرعی و سیاسی است. یعنی اینکه نظام در سطح شرعی و سیاسی ذره‌ای از مسئله حجاب کوتاه نخواهد آمد.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: خدمت به قم خدمت به پایگاه جهاد و اجتهاد و کانون اصلی گفتمان معارف الهی و اهل بیت (ع) و انقلاب است و باید نسبت به توسعه و عمران آن توجه ویژه‌ای صورت پذیرد.
سعیدی خطیب جمعه قم با بیان اینکه یکی از پیامد‌های بدپوششی زمینه سازی برای افزایش فحشا، پیدایش فرزندان نامشروع و بی حیثیت شدن خانواده‌ها است، اضافه کرد: بی رونق شدن ازدواج و بالا رفتن طلاق از عوارض دیگر این بلای اجتماعی است. وی ضمن تشکر از اطلاعیه وزارت کشور بیان کرد: جرقه این اطلاعیه از قم با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رفیعی آغاز شد.
تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: برخی از افراد مسأله فقر را مطرح می کنند در حالی که خداوند وعده داده است که اگر ازدواج کنید و فقیر باشید خدا رزق شما را می دهد و به افرادی که از ترس فقر فرزندان خود را می کشتند فرمود این ما هستیم که به آنها روزی می دهیم.
از علائم منتظران و محبان امام این است که علاوه بر قلب پاک و عشق به امام زمان (عج) باید ظاهر آنان نیز آراسته به پوشش اسلامی باشد و چطور می‌شود که کسی پوشش اسلامی نداشته باشد و انتظار داشته باشد که امام به ایشان نگاه کند، حجاب یک الزام قانونی و مورد اتفاق آحاد جامعه است.
امام جمعه قم مسمومیت ادامه‌دار دانش آموزان را نشان از توطئه جریانی خائن دانست و گفت: مراجع، علما و مردم از مسئولان انتظار دارند که این مسأله را ریشه‌یابی کنند و اگر به مجرمان رسیدند آنان را محاکمه کرده و به اشد مجازات برسانند.
آیت الله سعیدی امام جمعه قم گفت: رسانه‌های دشمن روزانه در حال شایعه سازی از حوادث قم از جمله فلج شدن و نابینا شدن دانش آموزان هستند که برای پیگیری دقیق این حوادث باید از دامن زدن شایعات جلوگیری کرد.
امام جمعه قم با بیان اینکه مردم جنگ ترکیبی را می‌فهمند و مجاهدانه چند دهه پای انقلاب بوده‌اند و جان فشانی کرده‌اند، تصریح کرد: امروز نیز همه مردم به جز اندکی فریب خورده پای انقلاب ایستاده‌اند و خواهند ایستاد.
امام جمعه قم با بیان اینکه بسیجی پیرو مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است گفت: بسیج به همین دلیل باعث خشم دشمنان شده و اگر امروز می‌بینیم صدای شیاطین با کینه توزی از رسانه‌های دیکتاتور معابانشان بر علیه بسیج به کار گرفته می‌شود، برای این است که می‌دانند تا روحیه و تفکر بسیجی در میان ملت ایران موج آفرینی می‌کند، آمریکا و صهیونیست‌ها و دنباله رو‌های آن‌ها در منطقه کاری از پیش نخواهند برد.
نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری گفت: ما با آن دسته از آشوب گرانی که ادعا می کنند فریب خوردند و یا جو زده شدند باید با رویکرد رحماء بینهم برخورد کنیم و ضمن گرفتن تعهد کتبی و مستند از آنها که دیگر در چنین صحنه هایی حضور پیدا کنند آنها را آزاد کنیم.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به هفته وحدت عنوان داشت: مقصود وحدت این نیست که سنی باید شیعه شود و یا برعکس، بلکه باید توجه کنیم که امت اسلامی امروز با استکبار مواجه است که اگر این اتحاد و وحدت در بین امت اسلام وجود داشت امروز فلسطین و یمن تنها نبودند و اموال آنان به غارت نمی‌رفت و اسلام به عنوان قدرتی در دنیا شناخته می‌شد که متأسفانه دشمنان در این سال‌ها جنگ بین سنی و شیعه و جنگ بین شیعه و شیعه راه می‌اندازند تا این امر محق
سعیدی با بیان اینکه دشمنان همیشه خودشان علنی به صحنه نمی آیند و افراد دیگری را به میدان می فرستند، گفت: مشاهده کردیم که در آشوب های اخیر نوجوانان محدودی به میدان فرستادند و خود پشت پرده بودند.
در پی وقوع ناآرامی‌ها مردم انقلابی قم امروز جمعه اول پاییز ۱۴۰۱ پس از اقامه نماز جمعه، از میدان جانبازان به سمت میدان روح الله بیت امام راحل (ره) راهپیمایی کردند و علیه آشوبگران شعار سر دادند.
امام جمعه قم گفت: باید از ورود تماشاگران که صحنه‌های ناهنجاری در ورزشگاه‌ها دارد جلوگیری شود و این انتظار هم وجود دارد که دولت برای جامعه تولید شادی حلال کند و این امر ضروری است و متدینین از این وضع گله دارند.
وی با بیان اینکه نوع رفتار ائمه در هر زمانی با توجه به شرایط آن زمان متفاوت بوده است، گفت: در زمان ما نیز شرایط جدیدی حاکم است و این ولی فقیه است که از طرف امام زمان ولایت جامعه را بر عهده دارد و تشخیص می دهد در این زمان باید چه نوع رفتاری را داشته باشیم و وظیفه ما تبعیت از ولی فقیه است.
امام جمعه قم گفت: روحانیت برای مردم عزیز، محترم و دلسوز است و یکی از دشمنی‌های بدخواهان نظام این است که روحانیت را ناکارآمد نشان دهند و ناکارآمدی‌ها را به روحانیت و ائمه جمعه نسبت دهند.
اعرافی امام جمعه قم با انتقاد از عملکرد طالبان در افغانستان در خصوص جلوگیری از برپایی مراسم‌های عزاداری ماه محرم ابراز داشت: تذکر جدی به طالبان می‌دهیم که ایران با شما تاکنون حکیمانه رفتار کرده و سیاست کشور همین بوده است، اما از طالبان انتظار می‌رود که عقاید اهل سنتی که محبت اهل بیت علیهم السلام هستند و اعتقادات شیعیان را در برپایی مجالس عزاداری مورد توجه قرار دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ