وزیر نیرو با اشاره به ناترازی سنگین و جدی در حوزه برق گفت: با ناترازی حدوداً ۱۲ هزار مگاواتی روبرو هستیم و امیدواریم مردم در مصرف برق صرفه جویی کنند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر نیرو با بیان اینکه با اقدامات مختلف ۵۰ درصد ناترازی برق بر پایه مصرف ۱۴۰۰ کاهش یافته است، گفت: کشور می‌تواند با روش‌های مختلف در کنار توسعه نیروگاه‌ها مصرف برق کشور را مدیریت کند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: با راه اندازی فاز ۱۱ پارس جنوبی دیگر مشکل ناترازی در بخش گاز نخواهیم داشت.
کرج- وزیر نیرو گفت: برای مدیریت برق در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اقدامات و برنامه‌هایی مصوب شد و با مدیریت برق ناترازی را به حداقل رساندیم.
دودابی‌نژاد گفت:با توجه به رشد مصرف برق طی ۵ سال آینده درتلاشیم تا افق برنامه هفتم توسعه بتوانیم با احداث ۳۵ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی ناترازی میان تولید و مصرف برق را از بین ببریم.
مشکل ناترازی گاز که به دلیل افزایش میزان مصرف آن ایجاد شده در سال‌های اخیر پررنگ بوده است. وزیر نفت در این باره گفته است: بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی به کاهش ناترازی گاز در زمستان کمک خواهد کرد. او همچنین می‌گوید: پارسال ۱۲ میلیارد دلار پروژه‌های نیمه‌تمام نفتی به بهره‌برداری رسید و امسال ۶۸ پروژه نیمه‌تمام نفتی به ارزش ۱۵ میلیارد دلار بهره‌برداری خواهد شد.
نشست ارزیابی وضعیت ناترازی انرژی در کشور و پیش‌بینی راهبردها و راهکارهای رفع این مشکل در نشست ۴ وزیر مرتبط با حوزه انرژی با رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون‌های تخصصی مرتبط برگزار شد.
فروردین‌ ۱۴۰۱ بود که وزیر نفت درباره روند افزایشی مصرف بنزین در کشور هشدار داد و تأکید کرد که ظرفیت پالایشی کشور در زمینه تولید بنزین و نفت‌گاز در حال نزدیک شدن به مقدار مصرف است.
حجم ذخیره‌سازی گاز به سالانه حدود ۱۰ میلیارد مترمکعب می‌رسد.
معاون رئیس جمهور از اصلاح ناترازی های بودجه در برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: مردم با وجود سرمایه گذاری گسترده در بخش سلامت، از این بخش ناراضی هستند.
مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: ۵۰ درصد مصرف سوخت در بخش حمل‌ونقل مربوط به بنزین است به طوری که در فروردین ماه مصرف به ۱۴۰ میلیون لیتر در روز رسید.
مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت گفت: ۵۰ درصد مصرف سوخت در بخش حمل‌ونقل مربوط به بنزین است به طوری که در فروردین ماه مصرف به ۱۴۰ میلیون لیتر در روز رسید.
یک مقام مسئول گفت: اگرچه هم اکنون ناترازی بنزین وجود دارد ولی تاکنون بنزین وارد نشده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف انرژی، گفت: باید حداقل بین ۱۰ تا ۲۰ درصد ذخیره‌سازی گاز برای زمان پیک مصرف فصلی صورت گیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم صرفه جویی اصولی، بهینه سازی و هوشمند سازی در مصرف انرژی گفت که باید مشکلات ناترازی فصلی را با ذخیره سازی حل کرد.
کارشناسان راه حل مهار تورم را کنترل ناترازی بودجه ای و بانکی دانسته و بر اصلاح رویه موجود تاکید کردند.
در جریان برگزاری پیش سمینار و نشست جمع بندی علمی «نخستین همایش بهبود روند بودجه ریزی در ایران»، گام های واقعی اصلاح بودجه ریزی درایران به بحث و بررسی نقادانه گذاشته شد.
سخنگوی اقتصادی دولت گفت: با رشد ۶۰ درصدی درآمدهای بودجه ای و ۵۵ درصدی هزینه ها، ناترازی بودجه کاهش یافت.
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در صنایع بزرگ مانند صنایع نفتی و گازی بیشترین هدررفت انرژی را داریم و اگر بتوانیم میزان مصرف را در این صنایع بهینه سازی کنیم، درصد قابل توجهی انرژی ذخیره می‌شود.
رییس دفتر انرژی سازمان برنامه و بودجه گفت: سهم مصرف گاز در بخش خانگی ۳۳ درصد است و همچنین ۳۴ درصد از گاز به نیروگاه‌ها می‌رود. این رویه در شرایط تحریمی و کاهش درآمد‌های ارزی، قابل دفاع نیست. از طرفی سطح هدررفت انرژی هم در کشور بالاست و با وجود اینکه دومین دارنده ذخایر گاز در دنیا هستیم، شانزدهمین صادرکننده گاز به شمار می‌آییم و تا سال ۱۴۲۰ باید بحران گازی را تحمل کنیم تا پنج فاز پارس جنوبی افتتاح شود و بتواند کسری گاز را جبران کند.
سخنگوی دولت گفت: هر ملتی در طرح کلان حرکت ممکن است گاهی دچارناکامی شود اما ارزیابی واقعی باید به‌صورت همه‌جانبه باشد و از جزئی‌نگری و توجه صرف به موفقیت‌ها یا ناکامی‌ها پرهیز شود.
برآورد تلفات گاز در صورت انتقال از خط لوله نزدیک به ۵ تا ۱۰ درصد است که در صورت تامین از طریق شمال کشور و با گاز روسیه، این میزان صرفه‌جویی خواهد شد و ایران می‌تواند علاو بر جبران ناترازی مصرف گاز کشور، آن صادر کند، بنابراین هر نوع همکاری ایران و روسیه در زمینه گاز به نفع ایران خواهد بود.
جی‌ئی‌سی‌اف از هدف اصلی خود فاصله گرفته است، کاهش ۱۲ درصدی ورودی به مخازن نسبت به سال گذشته،ناترازی برق مدیریت شد و دوران طلایی روابط ایران و روسیه از مهمترین تیتر اخبار در هفته جاری بودند.
مدیر عامل توانید با اشاره به اینکه ناترازی برق مدیریت شد گفت: دیگر با کمبود برق مواجه نیستیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ناترازی چالش و مانع جدی ما در حوزه گاز است و متأسفانه هدررفت انرژی بسیار زیاد است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ