یک مقام دولت اوکراین برآورد کرد که آلمان می‌تواند چند برابر ظرفیت کنونی تانک لئوپارد به این کشور عرضه کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک روزنامه آلمانی در گزارشی نوشت که اوکراین برای به حرکت درآوردن تانک‌های غربی و ژنراتورهای دیزلی، از نفت پالایش‌شدهِ روسیه استفاده می‌کند!
سخنگوی وزارت خارجه روسیه درباره اقدام احتمالی شرکت آلمانی برای ساخت کارخانه تانک‌سازی در اوکراین هشدار داد.
وزیر دفاع آلمان از ارسال دوباره تانک‌های لئوپارد به اوکراین خبر داد.
وزیر دفاع آلمان امروز اذعان کرد: نمی‌توانیم تانک‌های آسیب دیده در جنگ اوکراین را جایگزین کنیم.
رئیس‌جمهور آلمان می‌گوید جنگ اوکراین ساختار امنیتی پیشین اروپا را برای همیشه از بین برد.
صدراعظم آلمان اعلام کرد که برای برلین مهم است که از سلاح‌های ارسالی به کیف برای حمله به قلمرو روسیه استفاده نشود.
طبق اعلام قبلی ایالات متحده، این زرهپوش‌ها بخشی از کمک‌های این کشور به اوکراین بوده که با تخلیه آن‌ها در آلمان به زودی به اوکراین منتقل میگردد.
علی‌رغم مجوز آلمان برای ارسال تانک‌های ساخت این کشور به اوکراین، هلند و دانمارک اعلام کردند نمی‌توانند تانک‌های لئوپارد را به کی‌یف بدهند.
وزیر دفاع جدید آلمان، دو هفته پس از موافقت برلین با ارائه تانک‌های لئوپارد به اوکراین به صورت غیرمنتظره وارد کیف شد.
اکنون نزدیک به یک سال پس از حمله روسیه به اوکراین، ناتو می‌خواهد تا بیش از ۵۴ فروند تانک Leopard ۲ را برای تقویت ارتش اوکراین در اختیار نیرو‌های نظامی کی‌یف قرار دهد. این تانک‌ها که از کشور‌های عضو ناتو مانند آلمان، لهستان، هلند، نروژ و پرتغال فرستاده خواهند شد.
آلمان یکی از چندین کشور غربی است که با ارسال تانک به اوکراین به این کشور در برابر حمله نظامی روسیه کمک کرده است.
پس از اعلام آلمان برای ارسال ۱۴ تانک «لئوپارد ۲» به اوکراین، رئیس دومای دولتی روسیه تأکید کرد که سرنوشت این تانک‌ها مانند سرنوشت تانک‌های «تایگر» ۸۰ سال پیش خواهد بود.
پس از اعلام آلمان برای ارسال ۱۴ تانک «لئوپارد ۲» به اوکراین، رئیس دومای دولتی روسیه تأکید کرد که سرنوشت این تانک‌ها مانند سرنوشت تانک‌های «تایگر» ۸۰ سال پیش خواهد بود.
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان موافقت کرده است که تانک‌های لئوپارد۲ را به اوکراین عرضه کند؛ درحالی‌که واشنگتن ده‌ها تانک M ۱ آبرامز را ارسال خواهد کرد.
دولت شولتز تانک‌های جنگی آلمانی را به‌عنوان بخشی از تسلیحات بسیار پیشرفته‌ای که ارتش این کشور در اختیار دارد، به اوکراین می‌فرستد.
رئیس‌ جمهور برزیل پیشنهاد فروش مهمات تانک به آلمان برای ارسال به اوکراین را رد کرده است.
رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه لندن، پاریس و برلین تانک‌های خود را در اختیار اوکراین قرار می‌دهند، گفت که با رهبران انگلیس، آلمان، فرانسه و ایتالیا در مورد لزوم ادامه حمایت نظامی از اوکراین، به صورت تلفنی رایزنی کرد.
صدراعظم آلمان تصمیم گرفته است که با ارسال تانک های لئوپارد به اوکراین موافقت کند.
وزیر دفاع لهستان امروز خواستار موافقت آلمان در خصوص ارسال تانک‌های «لئوپارد ۲» به اوکراین شد.
سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به ارسال احتمالی تانک‌های لئوپارد از آلمان به اوکراین، گفت که این اقدام روابط مسکو و برلین را به طور اجتناب‌ناپذیری تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.
کارخانه اسلحه‌سازی آلمان تعداد تانک‌هایی که قصد دارد برای اوکراین ارسال کند را برملا کرد.
وزیر خارجه آلمان می‌گوید که اگر لهستان بخواهد تانک‌های ساخت آلمان خود را به اوکراین بدهد، برلین جلوی ورشو را نخواهد گرفت.
اوکراین امیدوار است که افزایش فشار، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان را متقاعد کند تا مجوز صادرات تانک‌های ساخت آلمان به اوکراین را در زرادخانه سایر متحدان ناتو صادر کند. این تانک‌ها که لئوپارد۲ نامیده می‌شوند، از مورد علاقه‌ترین تانک‌های مد نظر کی‌یف هستند و کارشناسان می‌گویند که در تعداد قابل توجهی، توانایی اوکراین برای عقب راندن نیرو‌های روسی را به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهند.
تانک‌های گپارد از مجموعه تسلیحاتی است که قرار بود اسقاط شود، اما حالا در کارخانه تسلیحاتی مونیخ در حال تعمیرات است تا بهار آینده به اوکراین ارسال شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ