سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: رونمایی موشک فتاح در پی رونمایی موشک خرمشهر ۴ بیانگر ظرفیت‌های مکمل و مشترک نیروهای مسلح و وزارت دفاع است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه: برای امنیت و آرامش همواره تلاش می‌کنیم. ملت به تمام فتنه‌ها و کینه‌ورزی‌ها در لحظه پاسخ پشیمان‌کننده می‌دهد.
سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه: برای امنیت و آرامش همواره تلاش می‌کنیم. ملت به تمام فتنه‌ها و کینه‌ورزی‌ها در لحظه پاسخ پشیمان‌کننده می‌دهد.
معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: رونمایی موشک فتاح در پی رونمایی موشک خرمشهر ۴ بیانگر ظرفیت‌های مکمل و مشترک نیروهای مسلح و وزارت دفاع است.
دفتر رهبر انقلاب به رونمایی از موشک «فتاح» در توییتر واکنش نشان داد.
طرح جدید دیوارنگاره میدان فلسطین تهران با شعار "۴۰۰ ثانیه تا تل‌آویو" همزمان با رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح رونمایی شد.
بنرهایی ضداسراییلی در پی رونمایی از «ابرموشک» هایپرسونیک ایران (فتاح) به زبان عبری در شهر تهران نصب شده که توانمندی این موشک برای رسیدن به تل آویو در ۴۰۰ ثانیه را به رخ مقامات اسراییل کشیده است.
وبگاه آمریکایی Missile Threat در گزارشی در پی رونمایی مقتدرانه ایران از موشک هایپرسونیک فتاح، اقدام به قیاس قدرت موشکی ایران و رژیم صهیونیستی کرده است.
پاتل گفت: «آمریکا با متحدان و شرکای خود، از جمله در منطقه، به فعالیت در راستای بازدارندگی از رفتار ثبات‌زدای ایران و مقابله با آن ادامه می‌دهد. ما همچنین به استفاده از طیفی از ابزار‌های موجود در زمینه عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای برای رسیدگی به اقدامات ایران در زمینه تولیدات موشکی و اشاعه تسلیحات متعهد هستیم. تحریم‌هایی که امروز (شامگاه سه‌شنبه) علیه (بخش‌ها و افراد مرتبط) با تدارکات تولیدات موشکی ایران اعمال کردیم، تاکیدی بر این تعهد ماست.»
فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز در آیین رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح گفت: موشک فتاح به دلیل نوع حرکت آن که در جهات و ارتفاع مختلف است توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست.
لحظه اصابت موشک فتاح به هدف فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: موشکی که امروز رونمایی آن صورت گرفت، موشکی است که در دنیا کم نظیر است به نحوی که با رونمایی این موشک ایران جزو چهار کشور دارای این فناوری شد. موشک فتاح به دلیل فناوری که دارد هیچ ضد موشکی برای آن وجود ندارد در حالی که برای سایر سلاح‌ها مانند تانک، ناو، هواپیما و غیره موشک ضد آن وجود دارد و حتی برای سایر موشک‌ها هم ضدموشک‌هایی ساخته شده است. موشک فتاح به دلیل نوع حرکت آن که در جهات و ارتفاع مختلف است توسط هیچ موشکی قابل انهدام نیست برای اینکه موشک‌های ضدموشک طبق یک بردار مشخص حرکت می‌کنند که البته سرعت آنها از سرعت کمی هم برخوردار است. منبع: صداوسیما
رونمایی از موشک هایپرسونیک «فتاح» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رسانه‌های عرب‌زبان منطقه و جهان بازتاب گسترده‌ای داشته است.
معاریو در پایان نوشت: «موشک خیبر با برد 2000 کیلومتر و سرجنگی به وزن 1500 کیلوگرم است و از ویژگی‌های بارز این موشک، سامانه تغییر جهت و کنترل آن به هنگام حرکت در خارج از جو زمین است که موشک را در برابر حملات جنگ الکترونیکی مصون می‌سازد.»
سردار سلامی، فرمانده کل سپاه در مراسم رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح گفت: به دانش و فناوری تنوع بخشی و تاکتیک‌پذیری انواع سامانه‌ها در بخش‌های مختلف رسیده‌ایم.
سردار سلامی، فرمانده کل سپاه در مراسم رونمایی از موشک هایپرسونیک فتاح گفت: به دانش و فناوری تنوع بخشی و تاکتیک‌پذیری انواع سامانه‌ها در بخش‌های مختلف رسیده‌ایم.
رسانه‌های خارجی در گزارش‌هایی رونمایی تهران از موشک‌ هایپرسونیک «فتاح» را بازتاب دادند.
موشک «هایپرسونیک» نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نام «فتاح» صبح امروز با حضور رئیس جمهور، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه و سردار امیرعلی حاجی‌زاده رونمایی شد.
حجت الاسلام رئیسی رئیس جمهور گفت: موشک فتاح در پرتو ایمان به خدا و تلاش و مجاهدت جمعی ساخته شده و کارهایی که سپاه و نیروی هوافضای سپاه انجام می‌دهند علم پایه است.
موشک بالستیک هایپرسونیک «فتاح» که توسط متخصصان نیروی هوافضای سپاه تولید شده است صبح روز سه شنبه - ۱۶ خرداد - با حضور سید ابراهیم رئیسی رونمایی شد.
ابرموشک هایپرسونیک "فتاح" جدیدترین دستاورد را هبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح سه شنبه (۱۶ خرداد ۱۴۰۲) با حضور آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور رونمایی شد.
رسانه‌های خارجی در گزارش‌هایی رونمایی تهران از موشک هایپرسونیک «فتاح» را بازتاب دادند.
ابرموشک هایپرسونیک «فتاح» جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز رونمایی شد.
ابرموشک هایپرسونیک «فتاح» جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز رونمایی شد.
رونمایی از موشک «خیبر» توسط ایران و سخنرانی مهم دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص آمادگی محور مقاومت، از موضوعات مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.
سخنگوی وزارت امور خارجه نوشت: رونمایی از نسل چهارم موشک بالستیک خرمشهر نماد دیگری از اقتدار دفاعی در کنار سیاست خارجی عزتمندانه کشور در تامین امنیت و منافع ملی ایران است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ